چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

به تازگي سيستمي خريداري کردم که به چهار گيگابايت حافظه مجهز است، اما زماني که روي سيستم، ويندوز xp نسخه 32 بيتي را نصب مي کنم، مقدار حافظه را در اين سيستم عامل سه گيگابايت نشان مي دهد. متأسفانه امکان نصب سيستم عامل نسخه 64 بيتي را هم ندارم، چون نرم افزاري که استفاده مي کنم تنها در سيستم عامل 32 بيتي قابل استفاده است، لطفاً در اين زمينه من را راهنمايي کنيد؟


پاسخ :
براي حل اين مشکل ابتدا روي دکمه Start کليک کرده و گزينه Run را از منوي Start انتخاب کنيد. بعد از انتخاب گزينه Run در بخش Open عبارت msconfig را نوشته و دکمه ok را بزنيد. از صفحه باز شده زبانه boot.ini را انتخاب کنيد . در اين حالت در بخش کادر سفيد رنگ که بالاي دکمه Check All Boot Patch وجود دارد، عبارتي مانند زير نمايش داده مي شود:
[operating systems] multi disk rdisk(7) partition)3(\WINDOWS-"Microsoft Windows XP Professional"/fastdetect
سپس دوباره به سراغ منوي Start رفته و از بخش Search، گزينه For Files And Folders را انتخاب کرده و روي گزينه All file and folders کليک کنيد تا منوي جست و جو ظاهر شود. در اين حالت در Box بالا گزينه Boot.ini را نوشته و با انتخاب درايو C دکمه Search را فشار دهيد. پس از آن که فايل Boot.ini پيدا شد، روي آن کليک کرده و آن را با نرم افزار Notepad باز کنيد. سپس به دنبال کلمه fastdetect/، عبارت 3GB/ را اضافه کنيد:
multi disk rdisk(7)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Profesional"/fastdetect/3GB
در اين حالت سه گيگابايت از حافظه براي برنامه ها در دسترس بوده و يک گيگابايت باقيمانده نيز توسط Kernel مورد استفاده قرار مي گيرد. در صورتي که بيشتر از چهار گيگابايت حافظه داشته باشيد، مي توانيد از کليد PAE/ بعد از 3GB/ استفاده کنيد. دقت داشته باشيد که قبل از انجام هر کاري يک کپي از اين فايل تهيه کنيد تا در صورت بروز مشکلات احتمالي بتوانيد آن را بازيابي کنيد.
منبع: عصر شبکه، شماره 106.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.