چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

دختري 8ماهه دارم ودرموردتعويض لباس وپوشک باهم به مشکل برمي خوريم ودخترم مدام گريه مي کنه واحساس نارضايتي داره. حتي درحمام هم اين مشکل وجودداره. درخصوص حفظ آرامش دراين لحظات وعدم لطمه به روحيه کودکم مراراهنمايي فرماييد.


پاسخ :
دوست عزيز برخي از کودکان از تعويض لباس و پوشک خود دل خوشي ندارند و در اين مواقع با گريه اعتراض خود را مي رسانند . سعي کنيد چند نکته را مد نظر قرار دهيد.
شايد در اين مواقع سرماي محيط او را اذيت مي کند سعي کنيد محيط را از نظر درجه دما تنظيم کنيد .
شايد در اين مواقع ناخن هاي شما باعث ايجاد خراش در او مي شود و به همين دليل او از اين گونه کارها خاطره منفي دارد . مراقبت بيشتري داشته باشيد .
شايد در اين مواقع طرز نگهداري و در آغوش گرفتن او را صحيح نمي دانيد و بدن او دردناک مي شود . ملاحظه بيشتري داشته باشيد . آرام تر رفتار کنيد .
در اين مواقع از کارهايي مثل شعر خواندن و يا بيشتر کردن صداي تلويزيون و يا راديو و يا ضبط استفاده کنيد تا حواس او پرت شده و از گريه کردن خودداري کند .
اين گونه کارها را با بازي کردن با او همراه کنيد .مثلا با انگشتان خود قلقلک دادن را القا کنيد . و يا سر خود را با شعر خواند تکان دهيد .و ... هر عامل جذاب و تازه اي مي تونه گريه او را خاتمه دهد .
جزييات کار خود را در اين مواقع توضيح دهيد . اگر چه او معناي صحبت شما را نمي داند اما مي تواند به مرور توجهش را جلب کند . همين که شما با تن صدايي آرام حرف بزنيد و ابراز محبت کنيد و او را به تمام شدن کار نويد دهيد مي تونه آرامش او را زياد کند .
از ليف هاي نرم استفاده کنيد . بگذاريد بدنش خشک شود سپس لباس بر تنش کنيد . در هنگام تعويض او را با آب ولرم بشويي تا شادابي او ر بيشتر کند .
حتما معاينه اي توسط پزشک متخصص اطفال انجام دهيد تا از موارد احتمالي مثل دررفتگي لگن و ... مطلع شويد .
www.shamimm.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.