سه‌شنبه، 23 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

من 23 ساله هستم و شش ماه است که انگشت های من اگزما گرفته است . تمام علائمی که شما گفته اید من دارم والان دست هایم بشدت اگزما پیدا کرده است و از دستکش هم استفاده میکنم ولی وقتی کمی آب به دستم می خورد شدید اگزما پیدا می کند . آیا این خوب میشد ؟ مادر خانه پرنده ی فنچ داریم . من به آنها غذا می دهم . می خواهم ببینیم که این تاثیری در اگزمای من دارد یا خیر ؟


پاسخ :
پاسخ از آقای دکتر سید حسن اعتمادزاده، متخصص پوست و مو:
در اگزمای دست اگر دارو می زنید حداقل چهار ماه باید در پرهیز کامل باشید یعنی از صبح تا شب باید دستکش نخی در دسته داشته باشید ، زیرش کرمی که نرم کننده باشد و امولین باشد و اگر از آب خواستید استفاده کنید از دست کش پلاستیک روی آن استفاده کنید . اگر شما اگزما را درمان نکنید و چهارماه به پوست فرست ندهید که تخریبی که در پوست ایجاد شده درست بشود این دوباره با هر بار استفاده از موادی که شما به آن حساسیت دارید از آب گرفته تا مواد شوینده و مواد غذایی و با دشاتن بچه ی کوچک یعنی از آب خیلی استفاده می کنید و این باعث میشود که دوباره این بیماری با یک بار دست به این مواد زدن برگردد و دوباره از اول باید این چهار ماه دارو را استفاده کنید . یکی از مشکلاتی که ما الان داریم مشکلات اگزمای دست خانم های خانه دار است .ایشان سن شان خوب است . اگر ایشان سه ماه خوب رعایت کنند دست خوب برمی گردد و در آینده هم رعایت کنند .
الان خانم ها لوزم آرایش را استفاده میکنند .در مورد اگزمای چشم که خیلی مهم است و ظاهر بیمار را دچار مشکل می کن د باید گفت که اگر از لاک استفاده میکنند دست به چشم شان نزنند .از سن پایین عادت نکنند که از لوازم آرایش چشمی استفاده کنند و آنهایی هم که سن شان بالا است برای اینکه دچار سختی پوست نشوند تماس با آب را کم کنند و در خانه از بخور استفاده کنند و فضا را مرطوب کنند .
www.ch3.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.