دوشنبه، 12 ارديبهشت 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

آيا حضرت مهدى عليه السلام براى اثبات امامت‌شان در كودكى اقدامى انجام داده‌اند؟


پاسخ :
حضرت مهدى عليه السلام در راستاى تثبيت امامت و رهبرى خود نسبت به جامعه شيعى اقداماتى را انجام دادند که از آن جمله به موارد ذیل اشاره می کنیم:
1- اقامه معجزات و كرامات
در قضيه ابوالاديان آمده است: ((... كودک جلو آمد و بر حضرت عسكرى عليه السلام نماز گزارد و بعد در كنار قبر پدرش به خاک سپرده شد. كودک - حضرت مهدى عليه السلام - به من فرمود: اى بصرى! جواب نامه هايى كه با تو است نزد من آر. آن‌ها را به حضرت تقديم نمودم. در دلم گفتم: اين دو نشانه از نشانه هاى امامت است كه در اين كودک مشاهده كردم. تنها مى‌ماند یک نشانه و آن اين كه از آنچه در هميان است خبر دهد ... .
ابوالاديان مى گويد: خادم خارج شد و فرمود: نزد شما نامه هاى فلان شخص و فلان شخص است، و در خورجين او هزار و ده دينار وجود دارد كه از آن جمله دينارهايى زركوب است. آن جماعت نيز نامه ها و مال را به او داده و گفتند: كسى كه تو را براى گرفتن اينها فرستاده همان امام است ...)). (1)
2- جواب مسائل
يكى ديگر از راه هاى اثبات امامت پاسخ به سوال‌هايى بود كه توسط نواب اربعه به آن حضرت ارسال می‌شد و حضرت نيز جواب آنها را به صورت توقيع مرقوم مى داشتند، همانند: جواب به مسائل احمد بن اسحاق اشعرى، جواب به مسائل اسحاق بن يعقوب، جواب سؤ ال هاى حميرى، جواب به مسائل محمد بن ابراهيم مهزيارى، و جواب به مسائل ابى الحسين بن محمد اسدى و ديگران.

پی نوشت:
1- كمال الدين، ج 2 ، ص 502 و 503، ح 24.
منبع : موعود شناسی و پاسخ به شبهات، علی اصغر رضوانی، انتشارات مسجد مقدس جمکران


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.