شنبه، 19 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

پسر 11 ساله ام در کارهايش بي دقت است. چگونه اين مشکل را از بين ببرم؟


پاسخ :
هرگز از واژگان زشت مانند چلفتي، چُل مَن، کور و... و جمله هاي تحقيرآميز استفاده نکنيد؛ بلکه علل بي دقتي او را بيابيد و آن ها را از بين ببريد:
1. کندي در هماهنگي بدني: هماهنگي بدني در برخي کودکان و نوجوانان کند است که مي توانيد با ثبت نام او در کلاس هاي ژيمناستيک، شنا، فوتبال و ورزش هاي رزمي، اين هماهنگي را بيشتر، و مهارت هاي حرکتي را در او تقويت کنيد.
2. فعاليت هاي متعدد: فعاليت هاي فراوان سبب مي شود تا آن ها را با شتاب بيشتري انجام دهد و طبيعي است که هر قدر شتاب در کارها افزون تر شود، دقت در آن ها کمتر خواهد شد.
چند توصيه
أ. به او بياموزيد که کيفيت کار به اندازه سرعت انجام آن اهميت دارد.
ب. به او بياموزيد فعاليت هايش را به صورت مرحله اي انجام دهد و در هر مرحله او را تشويق کنيد.
ج. علاقه به کارهايي با صرف وقت فراوان را در او ايجاد کنيد. فعاليت هايي از قبيل کيت( مدارهاي الکترونيکي ساده)، کوبلن، گرافيک، برنامه نويسي و...، و در مورد دختران، گلدوزي و دوخت و دوز و براي سنين پايين، پازل( جورچين)، مدل سازي، و... بر ميزان دقت او مي افزايد.
براي کاهش ميزان بي دقتي او، از پيامدهاي منطقي نيز مي توان استفاده کرد. در صورتي که به جهت بي دقتي، به وسيله اي از وسايل منزل لطمه زد، مقداري از بهاي آن را بايد از پول توجيبي اش بپردازد، و اگر وسيله خراب شده از آن خودش بود، بي درنگ شيء جديدي را جايگزين آن نکنيد.
منبع: کتاب نسیم مهر(2)، حجت الاسلام حسین دهنوی، انتشارات خادم الرضا(علیه السلام)/1388


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.