شنبه، 19 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

من و همسرم در حد معقول به فرزندمان توجه مي کنيم تا لوس نشود؛ ولي پدر و مادربزرگ او بيش از حد به او توجه مي کنند. اين مسأله را چگونه به آن ها تذکر دهيم؟


پاسخ :
اگر ارتباط فرزند شما با پدر و مادربزرگ اندک است، چندان نگران نباشيد. اگر شما با او سنجيده رفتار کنيد، رفتار آنان تأثير فراواني نخواهد داشت. در اين حالت( ارتباط اندک)، وقتي به ديدار پدر و مادربزرگ مي رويد يا آنان به منزل شما مي آيند، خودتان محدوديت ها را کم کنيد و به فرزندتان بگوييد که وقتي با پدر و مادر بزرگ ملاقات مي کند، لازم نيست همه قوانين و محدوديت هاي منزل را رعايت کند؛ اما وقتي ملاقاتش با آن ها تمام شد، بايد به محدوديت ها تن دهد.
در صورتي که ديدار کودک با پدر و مادربزرگ زياد و طولاني است( با هم يا در نزديکي هم زندگي مي کنيد)، محدوديت هايي را که براي فرزندتان در نظر گرفته ايد، با نرمي و مهرباني به پدر و مادربزرگ گوشزد کنيد. احساسات خود را با احترام به آنان منتقل کنيد و بگوييد که با توجه و محبت بيش از حد آنان به او، فرزندتان لوس خواهد شد و شما را در تربيت دچار مشکل خواهد کرد.
به اين نکته توجه داشته باشيد که پدر و مادر بزرگ، قصد بدي ندارند. آنان از وجود نوه خود لذت مي برند و تعجب نکنيد که چرا با خود شما در دوران کودکي، اين گونه رفتار نمي کردند و بر شما سخت مي گرفتند. نوه چيز ديگري است. احتمالاً خود شما هم با نوه هايتان همچون فرزندتان برخورد نخواهيد کرد.
منبع: کتاب نسیم مهر(2)، حجت الاسلام حسین دهنوی، انتشارات خادم الرضا(علیه السلام)/1388


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.