يکشنبه، 20 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

همسرم دائم با پسر 3 ساله‏ام بازى‏هاى ترسناك مى‏كند و در بازى، نقش موجودات وحشتناك را به عهده مى‏گيرد. آيا پيامد منفى نخواهد داشت؟


پاسخ :
طبيعى است كه فرزند شما از اين گونه بازى‏ها به هيجان مى‏آيد و شايد خودش نيز بى‏ميل نباشد؛ اما به طور قطع پيامدهاى منفى خواهد داشت.
توجه داشته باشيد كه خردسالان نمى‏توانند مرزهاى خيال و واقعيت را از هم باز شناسند و اين گونه بازى‏ها آن‏ها را دچار وحشت مى‏كند يا دست كم كابوس‏هاى وحشتناكى را در پى خواهد داشت؛ به ويژه كه جاندار پندار نيز هستند و به شكل‏ها و اشيا جان مى‏دهند و ممكن است اين ترس به اشياى بى‏جان نيز گسترش يابد.
نكته مهم‏تر اين كه ممكن است در دنياى واقع هم از موجوداتى (گربه، سگ، خرس و...) كه پدر نقش آن‏ها را به عهده مى‏گيرد بترسد، و اين ترس تا سال‏ها او را رها نسازد.
اين مسأله در دزد بازى، پليس بازى، دكتر بازى و مانند آن نيز صادق است. نشان دادن چهره‏اى ترسناك از دزد يا پزشك يا افرادى از مليت‏هاى مختلف نيز همين پيامدها را دارد.
در صورتى كه فرزند شما علاقه فراوانى به اين گونه بازى‏ها دارد و بر بازى با پدر به اين صورت اصرار مى‏ورزد، بايد بازى، بسيار ملايم، كوتاه و زودگذر باشد.
منبع: کتاب نسیم مهر(3)، حجت الاسلام حسین دهنوی، انتشارات خادم الرضا(علیه السلام)/1388


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.