شنبه، 22 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

چرا به حفظ و تلاوت آية الكرسي‌، براي رهايي از خطر، ايمن سازي سفارش شده‌ايم‌، آيا اين دستورها را پيامبر اكرم‌(صلی الله علیه و آله و سلم) داده‌اند؟


پاسخ :
آيه 255 از سورة بقره آية الكرسي است‌. علت نام گذاري اين آيه به آية الكرسي‌، ذكر "كرسي‌" در اين آيه است‌. و از زمان پيامبر اكرم‌به همين نام معروف شده است‌. تلاوت آيات و سوره‌هاي قرآن كريم‌، افزون بر پاداش اخروي در اين دنيا نيز آثار و خواص ـ اعم از مادي و معنوي ـ دارند. در گذشته و حال‌، بسياري از انسان‌هاي پاكدل و روشن ضمير با نيت پاك ـ و نه به قصد امتحان كردن خدا و آيات قرآن ـ و با اعتقاد و يقين به مؤثر بودن آيه‌، بهره خود را برده‌اند و بارها و بارها از خواص معنوي و مادي آن‌ها فايده برده‌اند. بنابراين اگر كسي آيه‌اي را براي خاصيت‌ِ آن خواند و به خواسته خود نرسيد، نبايد آيه قرآن را تخطئه و بي‌اثر بداند; بلكه بايد به قلب خود رجوع كند.
يكي از آياتي كه براي آن آثار متعددي در روايات پيامبر اكرم و ائمه‌: ذكر شده‌، آية الكرسي است كه خواندن آن در همه حال به ويژه‌، پس از خواندن نماز، پيش از خواب‌، هنگام خروج از منزل‌، هنگام مواجهه با خطر و سختي و مشكلات‌، هنگام سوار شدن بر مركب‌، براي دفع چشم زخم و براي سلامتي و... مستحب عنوان شده است‌.(ر.ك‌: ثواب الاعمال‌، شيخ صدوق‌، ص 104، انتشارات شريف‌.)
eporsesh.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.