سه‌شنبه، 25 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

چرا در قرآن بعضی از مسايل بارها تكرار شده و به بعضي از مسايل مهم اعتقادی اشاره نشده است ؟


پاسخ :
زبان قرآن زباني خاص و ويژه است ؛ حتي احكام قرآن گاه در ضمن حوادث مربوط به اقوام و يا پيامبران پيشين مطرح مي گردد .البته نبايد به داستان هاي قرآن به صورت تاريخي - كه زمان مصرف آن گذشته است - نگريست ؛ بلكه در لابه لاي همان داستان ها، حقايق مورد نياز، نهفته است . تكرارهاي قرآن نيز دليل اهميت موضوع و لزوم تفكر مضاعف در آن است . درباره جانشيني پيامبر اکرم(صلّی الله علیه و آله و سلم) نيز در ضمن آيات مربوط به پيامبران ديگر، سخن بسيار فرموده است . اگر آياتي را كه در قرآن ناظر به مساله ولايت و يا مربوط به مهدويت وسرنوشت تاريخ است ، بررسي كنيد خواهيد ديد كه به نحوي لطيف و دقيق همه آنچه مورد نياز است ، بررسي شده است . البته اين كار نيازمند مطالعه ودقت است ؛ چرا كه قرآن يك كتاب عادي و معمولي نيست . براي اين منظوركتاب هاي زير مراجعه كنيد :
1- معجم امام المهدي علي كوراني 2- منتخب الاثرلطف الله صافي 3- سيماي امام علي در قرآن 4- بررسي مسايل كلي امامت ابراهيم اميني 5- رهبري امام علي(علیه السلام) در قرآن( ترجمه المراجعات )
در حقيقت ، قرآن مجيد به لحاظ جاودانه بودنش ، زبان خاصي را براي همه زمان ها برگزيده و هر آنچه كه مورد نياز است ، به نحوي شگفت انگيز بيان كرده است . البته اگر ما به دليل انس كمتر با قرآن از آن بي اطلاعيم ، دليل وجود نداشتن مطالب در قرآن نيست.
eporsesh.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.