دوشنبه، 1 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

آيا در منابع غير اسلامى به ماجراى توفان نوح اشاره شده است؟


پاسخ :
داستان طوفان نوح اختصاص به قرآن نداشته بلكه در تورات و ديگر كتابهاى مقدس اديان آمده و تمام ارباب ملل و نحل آن را نقل كرده بوقوع آن اعتراف كرده اند:
1. در تورات در اصحاح هشتم از سفر پيدايش چنين مى گويد: از هر حيوانى هفت، هفت بردار تا نسل در زمين منقطع نگردد و جاى ديگر گويد: آب انبوهى روى زمين را فرا گرفت و تمام كوههاى مرتفع و بلند را پوشانيد و تمام جانداران را كشت بالاخره داستان نوح و طوفان را در سفر پيدايش از تورات اصحاح 6 و 7 و 8 و 9 بخوانيد و در تورات تصريح مى كند كه در اثر طوفان نوح تمام موجودات زنده بجز آنچه در كشتى قرار گرفته بودند كشته شدند و مى گويد نوح در زمين پدربينى نوع بشر است چه در اثر طوفان همه هلاك و نسل هاى بعدى فقط به نوح منتهى مى شوند ورجوع كنيد به قاموس كتاب مقدمى ماده ى نوح.
علاوه بر تورات داستان طوفان نوح در فرهنگهاى ديگر نيز نقل شده است.
2. حكماى يونان نقل كرده اند كه كاهنهاى مصرى به سولون حكيم يونانى گفتند كه آسمان طوفانى راه انداخته و تمام بشر را هلاك ساخته است.
3. از فلاسفه ى پيشين فارس نقل شده است كه طوفانى بوجود آمده و خدا توسط آن روى زمين را غرق آب ساخته است.
4. اگر چه زرتشيان، عمومى و جهانى بود طوفان راانكار كرده و گفته اند اختصاص به منطقه ى عراق داشته و بحدود كردستان كشيده شده است ليكن در كتاب اوستا كه كتاب مقدس آنان است آمده است كه طوفانى واقع شده است و تمام روى زمين غرق آب گشته است.
5. كلدانيون كه طوفان در شهر آنان واقع شده نقل كرده اند زيزستروس پس از فوت پدرش در خواب ديدكه آبهاى طوفانى گشتند و تمام بشر را غرق مى نمايند و مى كشند.
6. قدماى هند نيز داستان طوفان نوح را بطور افسانه نقل كرده اند.
7. براهمه نيز مانند مجوس عموميت طوفان را انكار كرده اند ولى روايت كرده اند كه طوفانهاى متعددى در «ژاپن»، «چين»، «مكزيك» اتفاق افتاده است.
قرآن نيز استان طوفان نوح را متذكر شده و كلياتى درباره ى آن بيان داشته است.
در خاتمه مناسب است خبرى را كه در روزنامه ى كيهان شماره ى يك اول سپتامبر سال 1962 ميلادى از قول خبرگزارى آسوشتيد پرس منتشر گرديد يادآور شويم و خلاصه ى آن چنين است:
«عده اى از دانشمندان آمريكايى به راهنمايى برخى از رجال ارتش ترك در قسمتى از قله هاى آراراط واقع در جنوب شرقى تركيه در ارتفاع(1400) متربه تكه هاى چوبى برخورد كردند كه خود نشان مى دهد كه آنها از اسكلت يك كشتى قديمى و بزرگ است كه در آنجا افتاده است.
و برخى از پاره هاى چوپ از لحاظ قديمى به (2500) سال قبل از ميلاد مى رسد حكايت مى كند بالاخره پاره چوبها را جع كرده و به سانفرانسيسكو فرستانده تا تحقيق و مطالعه كنند و ببينند آيا ممكن است اين پاره چوبها با كشتى نوح و طوفان او تطبيق گردد؟
تذكر اين نكته لازم است كه ذكر عباراتى از توراث درآينى براى اثبات مطلب براى مسيحيان و يهوديان بود والا تورات كنونى در نظر ما بيش از يك كتاب تاريخى غير معتبر كه پر از اشكالات است ارزشى ندارد.
www.eporsesh.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.