يکشنبه، 9 تير 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

مواد لازم و طرز تهیه انواع سس مایونز را توضیح دهید.


پاسخ :
مواد لازم:
۱ عدد زرده تخم مرغ
۳۰ میلی لیتر سرکه سفید
۱ قاشق چایخوری خردل
دو سوم قاشق چایخوری نمک
کمی فلفل سیاه
۲۲۵ میلی لیتر روغن زیتون

طرز تهیه:
زرده تخم مرغ، سرکه، خردل و نمک و فلفل را در یک مخلوط کن بریزید و آن را روشن کنید. در حالی که مخلوط کن روشن است روغن زیتون را با کم ترین سرعت ممکن به آن اضافه کنید. روغن زیتون را به صورت جریان مستمر و باریکی به سس اضافه کنید تا تمام آن مصرف شود.
با افزودن موادی به سس مایونز معمولی می توانیم سس های متنوعی درست کنیم که در اینجا با برخی از آنها آشنا می شوید:

سس مایونز لیمویی:
سرکه مورد استفاده در دستور تهیه مایونز معمولی را با همان مقدار آب لیمو جایگزین کرده و یک قاشق چایخوری رنده پوست لیموترش نیز به آن اضافه کنید.

سس مایونز تند:
۲ قاشق چایخوری فلفل پرورده و یک قاشق چایخوری سیر رنده شده را به مایونز لیمویی اضافه کنید. این نوع سس مایونز برای غذاهای دریایی و میگو ایده آل است.

سس سزار:
قبل از افزودن روغن زیتون به مواد تشکیل دهنده سس، یک قاشق سوپ خوری پنیر پارمسان رنده شده، یک قاشق سوپ خوری آبلیمو و یک قاشق چایخوری جعفری خرد شده را با دو حبه سیر رنده شده به آن اضافه کنید سپس مخلوط کن را روشن کرده و مطابق روش ذکر شده روغن را اضافه نمایید.

سس مایونز سیردار یا آئولی:
آئولی نام فرانسوی سس مایونز با طعم سیر است. ۸ تا ۹ حبه سیر را در ابتدا به مواد سس اضافه کنید و ۲ قاشق چایخوری آبلیمو نیز به آن افزوده، مخلوط کن را روشن کنید و روغن را با روش ذکر شده اضافه کنید.

سس تارتار:
ابتدا سس مایونز معمولی را آماده کنید و سپس یک عدد خیارشور خرد شده، یک قاشق سوپ خوری شوید با پیازچه خرد شده و یک قاشق سوپ خوری آبلیمو به آن اضافه کرده و چند ثانیه دیگر مخلوط کن را روشن نمایید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.