شنبه، 26 مرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

مشخصات انواع ماهی تازه را برای خرید و طبخ بیان کنید؟


پاسخ :
ماهی تازه دارای چشم‌های برجسته و براق و گوشت سفت است و فشار انگشت به هیچ وجه اثری روی سطح ماهی باقی نمی گذارد. زیر گوش ماهی تازه کاملاً قرمز است و نباید به هیچ وجه بوی نا مطبوعی بدهد. اما در صورتی که ماهی مانده باشد زیر گوش آن کبود رنگ و دارای بوی زننده است ماهی نر دارای گوشت بیشتر و خوشمزه تر از ماهی آماده می‌باشد. سر ماهی سفید نر دارای خال‌های سفید است و تنها علامت مشخص ماهی نر است.

ماهی سوف:
شبیه ماهی سفید است که اندازه کوچک آن نیز برای فروش فراوان است. گوشت ماهی سوف بسیار لطیف و تیغ آن کمتر است.
ماهی آزاد - این ماهی یکی از بهترین انواع ماهی است که به اندازه‌های مختلف پیدا می‌شود، گوشت آن چرب و بدون تیغ است، و بهترین طرز طبخ آن کباب آن است.

ماهی قزل آلا:
این ماهی نیز یکی از لذیذ ترین انواع ماهی است که گوشت ان کمی کم چربی و بدون تیغ ریز و فلس می‌باشد پشت ماهی قزل آلا دارای خال‌های ریز قرمز بسیار زیباست و در نوع دیگر آن مصنوعا پرورش داده می‌شود خالهای مزبور سیاه رنگ است.

ماهی اوزون برون:
از این ماهی خاویار تهیه می‌شود و دارای پوست کلفت و چربی بسیار و بدون تیغ ریز است، برای طبخ آن باید پوستش را کاملاً گرفت و بهترین طرز طبخ این ماهی کباب کردن آن است.

ماهی سل یا حلوا:
این ماهی معمولاً در جنوب ایران یافت می‌شود شکل آن گرد و پهن است و به اندازه‌های کوچک و بزرگ دیده می‌شود. چربی آن کم و بدون طیغ ریز و دارای فلس‌های ریز است که باید قبل از طبخ فلس آن را با لبه تیز کارد تراشید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.