شنبه، 26 مرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

مواد لازم و طرز تهیه ماهی قزل آلا با سس مرزه را توضیح دهید.


پاسخ :
مواد لازم:
ماهی قزل آلا: به تعداد نفرات
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
مرزه خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری
سیر: سه حبه
پودر زنجبیل: یک دوم قاشق چایخوری
پوست لیموترش ( رنده شده): یک عدد
نمک و فلفل و آب لیموی تازه: به مقدار لازم و دلخواه!

طرز تهیه:
شکم ماهی ها را پس از تمیز کردن و شستشو دادن، از طول آنها برش دهید، سپس به طور عرضی و مورب با یک چاقوی تیز در روی ماهی چند شکاف ایجاد کنید، در ظرفی روغن زیتون، مرزه، سیر، زنجبیل، نمک، فلفل، پوست لیمو و مقداری آب لیمو ریخته و به طور کامل مخلوط کنید، مواد آماده شده را درون شکم ماهی بریزید و به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید.
بعد از نیم ساعت ماهی را با کاغذ آلومینیوم (فویل) بپیچید و در فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. در صورت تمایل و برای پخت بهتر ماهی می توانید روی آن را با یک ورق کاغذ آلومینیوم بپوشانید و بعد از پخت ماهی، کاغذ آلومینیوم را برداشته و با حرارت مستقیم بالای فر (گریل) آن را به صورت برشته درآورید. مدت زمان پخت ماهی به اندازه آن بستگی دارد. به طور معمول یک عدد ماهی قزل آلای متوسط به مدت ۲۵-۲۰ دقیقه آماده می شود.

نکات تغذیه ای: این غذای کم چرب برای افراد با کلسترول و فشارخون بالا مناسب است. هچنین خوشمزه و سرشار از املاح معدنی و ویتامین هاست که برای کودکان و سالمندان غذای سالم و مفیدی است. در ضمن افرادی که دارای فشارخون بالا هستند، از افزودن نمک به این غذا خودداری کنند؛ چون دارای سایر طعم دهنده ها می باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.