چگونه آرام و بی استرس باشیم؟ (بخش اول)

یکی از درگیری های روانی افراد، از بین بردن استرس های روزانه است. راه کار آن ساده است. با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.
دوشنبه، 1 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه آرام و بی استرس باشیم؟ (بخش اول)
یکی از راه های از بین بردن استرس، تمرکز کوتاه مدت بر روی مشکل است.
 
چکیده: یکی از درگیری های روانی افراد، از بین بردن استرس های روزانه است. راه کار آن ساده است. با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

تعداد کلمات 1145 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه

 چگونه آرام و بی استرس باشیم؟

آرام و بی استرس

اگر خودتان را عصبی و مضطرب می بینید، اگر به خاطر نگرانی از فردا خواب به چشمان تان نمی آید، اگر قربانی سردرد های همیشگی هستید، به این معنی است که دچار استرس شده اید. قبل از آنکه متحمل آسیب بیشتری شوید، باید روی آرامش جسم و روح تان کار کنید و استرس را از خودتان دور کنید. اگر تمام کارها و تجربیات شما در نظرتان دشوار، سنگین، خسته کننده و ملال آور شده است، باید کاری کنید که آرامش را به خودتان بازگردانید. اگر می خواهید بدانید که چگونه زندگی را با آرامش پیش ببرید، این مراحل را دنبال کنید.
 

بخش اول: درمورد اضطراب تان تأمل کنید

1. افکارتان را روی کاغذ بیاورید. قبل از آنکه بتوانید خودتان را آرام کنید و استرس و اضطراب را از زندگی تان دور کنید، می بایست قلم و کاغذی آماده کنید و احساسات تان را بنویسید. اگر واقعا مضطرب هستید، احتمالا هیچگاه وقت زیادی نداشته اید که با خودتان خلوت کنید و افکار خود را بررسی کنید. با نوشتن احساسات تان، درواقع روند درمان را شروع خواهید کرد. در اینجا مسائلی را که می توانید بنویسید، عنوان می کنیم:
چه احساسی دارید؟ در یک روز عادی چه چیزهایی از ذهن و افکارتان عبور می کند، و چه مقدار استرس دارید؟ آیا می توانید بگویید که همیشه مضطرب بوده اید، یا در دوره ی تنش زای زندگی تان به سر می برید؟
منشأ اضطراب و استرس تان را پیدا کنید. آیا پریشانی شما به خاطر کار، روابط، شرایط خانوادگی، یا ترکیبی از همه ی این هاست؟ برای کاهش اضطراب خود، چه کاری می توانید انجام دهید؟
اگر این سوالات مفید واقع شدند، تقریبا هرروز افکارتان را یادداشت کنید. آگاهی از احساسات تان و استرس های ناشی از آن، می تواند به شما کمک کند تا متوجه علت و منشأ اضطراب تان شوید.
 
2. یک بازی طراحی کنید. زمانی که احساسات معمول خود را نوشتید و از بیان آن ها احساس راحت تری به دست آورید، باید وقت بگذارید و یک بازی طراحی کنید تا از طریق آن به منشأ و سرچشمه ی اضطراب خود برسید. اگرچه بسیاری از جنبه های زندگی، ذاتا استرس زا هستند، اما راه های زیادی وجود دارد که می توانید به کمک آن ها راحت تر به آرامش برسید. نقشه ی بازی شما باید از سه بخش اصلی تشکیل بشود:
راه حل های کوتاه مدت. فهرستی از راه حل های کوتاه مدت برای کاهش استرس خود تهیه کنید. به عنوان مثال: اگر رفت و آمد به محل کار یکی از بزرگترین دلایل استرس شماست، سعی کنید 20 دقیقه زودتر محل کارتان را ترک کنید تا به مشکل ترافیک برنخورید.
راه حل های طولانی مدت. یک برنامه ای بریزید که به طور کلی شخص آرام تری باشید. این برنامه شامل نگرش شما به شغل تان، روابط شما و مسئولیت هایی که به عهده دارید می باشد. به عنوان مثال، اگر یکی از دلایلی که شما را به شدت مضطرب می کند این است که در محل کار بیش از اندازه متعهد هستید، برنامه ای بریزید که حجم کاری خود را در بلند مدت کاهش دهید.
زمانی را برای استراحت تان اختصاص دهید. نگاهی به برنامه ی خود بیاندازید و هرروز رأس راعت مقرر به استراحت بپردازید. حتی اگر از دلایل مضطرب بودن تان این است که وقت خالی ندارید، باید استراحت را در برنامه ی خود بگنجانید، حتی اگر صبح زود یا قبل از رفتن به تخت خواب باشد.
 
3. به خودتان قول دهید که منابع استرس زای زندگی تان را تا آنجا که می توانید حذف کنید. اگرچه نمی توانید برای حذف استرس، مسیر زندگی تان را وارونه کنید، اما می توانید راهی برای حذف برخی منابع استرس زای زندگی پیدا کنید. این کار، روند زندگی روزمره تان را به طور قابل توجهی تغییر خواهد داد. در اینجا چند نمونه از موقعیت های استرس زایی که می توانید از زندگی تان حذف کنید را عنوان خواهیم کرد:
از شر دوستانی که باعث اضطرابتان می شوند خلاص شوید. اگر دوستی دارید که کاری به جز به دردسر انداختن، ناراحت کردن، و به طور کلی مضطرب کردن شما ندارد، وقت آن است که دور او را خط بکشید.
یک خانه تکانی داشته باشید. اگر میز کار، کیف، و منزل تان آنقدر شلوغ و درهم و برهم است که نمی توانید چیزی را پیدا کنید، آن را تمیز و مرتب کنید تا زندگی تان راحت تر شود.
سعی کنید خودتان را از شرایط استرس زا دور نگه دارید. اگر وقتی با همسرتان به کنسرت می روید مضطرب هستید، در عوض در منزل به موسیقی گوش دهید. اگر آشپزی برای مهمانان به شما استرس وارد می کند، سعی کنید دفعه ی بعدی غذا را از بیرون تهیه کنید.
اگر مضطرب هستید به این خاطر که جزئیات سفرتان را بررسی نکرده اید، شروع کنید پرواز و هتل تان را رزرو کنید تا از میزان نگرانی خود کم کنید.
 
 4. احساسات خود را به اشتراک بگذارید. لازم نیست در مسیر کاهش استرس تان، تنها قدم بردارید. اگر احساسات تان را آزادانه برای یکی از اعضای خانواده یا دوستان تان تشریح کنید، حس بهتری درمورد احساسات خود خواهید داشت و از تنهایی فاصله خواهید گرفت. همین که کسی را داشته باشید که به مشکلات تان گوش دهد، به شما کمک می کند تا سطح استرس خود را کاهش دهید.
با یکی از دوستان صمیمی تان در مورد حس اضطراب خود صحبت کنید. احتمال این وجود دارد که دوست تان نیز با استرس دست و پنجه نرم کند یا اینکه در مسیر زندگی اش با نوسانات جدی مواجه شده باشد، پس دید بازی داشته باشید و توصیه های او را بپذیرید.
با یکی از اعضای خانواده تان درمورد اضطراب خود حرف بزنید. خانواده می تواند به شما کمک کند، تحت تأثیر قرارتان دهد و شما را حمایت کند تا بر استرس خود غلبه کنید.
 
 5. یاد بگیرید که چه موقع درخواست کمک کنید. اگر در برابر استرس، احساس ناتوانی دارید، نگران تمام مسئولیت هایی هستید که به عهده ی شماست، نمی توانید از پس آن ها بربیایید و به سختی می توانید بخوابید، بخورید و به طور کلی زندگی کنید، پس به این معنی است که نمی توانید به تنهایی به مشکلات خود غلبه کنید. به یک متخصص سلامت مراجعه کنید تا به شما راهکارهای سازنده برای مقابله با مشکلات تان ارائه کند.
اگر احساسات شما مقطعی و به خاطر موقعیت های مختلف باشد، متخصص می تواند در رفع آن ها به شما کمک کند. اگر به خاطر تدارک مراسم عروسی، یا پرداخت مالیات دچار استرس شده اید، یک متخصص می تواند تکنیک های مدیریت استرس را به شما آموزش دهد تا در بقیه ی مسیر زندگی تان از آن ها استفاده کنید.
 
 ادامه دارد...
 
مترجم: داوود سرافراز
منبع: https://www.wikihow.com/Relax-and-De-Stress
 

:بیشتر بخوانید 
چگونه آرام و بی استرس باشیم؟ (بخش دوم)
مدیریت استرس
تکنیک هایی برای رهایی از اضطراب و استرس (بخش اول)
تکنیک هایی برای رهایی از اضطراب و استرس (بخش دوم)
راه های کاهش استرس در زندگی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.