گام هایی برای سنجش اضطراب شخصی

برخی از انسان ها در زندگی بیخود و بی دلیل دچار اضطراب می شوند. برخی دیگر از انسان ها هم هستند که نمی دانند هنگام بروز اضطراب باید چه عکس العملی از خود نشان دهند. ما را همراهی کنید تا با اضطراب و راه حل های مواجهه با آن آشنا شوید.
شنبه، 17 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
گام هایی برای سنجش اضطراب شخصی
راه هایی وجود دارند تا انسان بتواند بر اضطراب خود غلبه کند.
 
چکیده: برخی از انسان ها در زندگی بیخود و بی دلیل دچار اضطراب می شوند. برخی دیگر از انسان ها هم هستند که نمی دانند هنگام بروز اضطراب باید چه عکس العملی از خود نشان دهند. ما را همراهی کنید تا با اضطراب و راه حل های مواجهه با آن آشنا شوید.  

 تعداد کلمات 585 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه
 
گام هایی برای سنجش اضطراب شخصی

اضطراب تان را بررسی کنید

1. منبع اضطراب خود را شناسایی کنید. چه شما دچار حملات عصبی باشید و چه نگرانی های ناگهانی، مهم است که بفهمید چه چیزی باعث اضطراب شما می‌ شود. آیا چیزی در محیط شما محرک اولیه است؟ آیا ممکن است نگرانی تان بی دلیل باشد؟ آیا یک فعالیت، جلسه یا رویداد قریب ‌الوقوع دلیل آن است؟ وقتی بدانید ترس شما از کجا نشأت می گیرد، بهتر می توانید با آن مقابله کنید.

2. معین کنید که آیا نگرانی شما قابل ‌حل است یا خیر. اگر بدانید که ترس شما از چیست، گام بعدی این است که تعیین کنید آیا می‌ توانید با آن مقابله کنید، یا چیزی است که فقط زمان (یا تخیل شما) می ‌تواند آن را مدیریت کند . اگر ترس شما تا حد زیادی سرچشمه ی ذهنی دارد و یا نمی ‌توانید با آن مقابله کنید، تلاش کنید که به طور آگاهانه افکار استرس زا را از ذهن خود خالی کنید. اگر نگرانی شما چیزی است که باید با آن برخورد شود، پس اقدامات لازم برای ایجاد یک مسیر عملی را انجام دهید.
چه کاری می ‌توانید برای کاهش این ترس یا نگرانی انجام دهید ؟
آیا این یک دوره ی درمان بلند مدت یا کوتاه‌ مدت است ؟
چه کاری می ‌توانید برای جلوگیری از تکرار مجدد این نگرانی یا ترس انجام دهید ؟
 
3. بدترین چیزها را در نظر بگیرید. اگر ترس شما افکارتان را درگیر کرده، یک لحظه صبر کنید تا در مورد بدترین چیزی که ممکن است در نتیجه ی ترستان اتفاق بیفتد فکر کنید. شاید شما آماده هستید که از پس یک نمایش بزرگ بر بیایید، اما بیهوده احساس ترس می کنید. صبر کنید و کمی فکر کنید "بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد چیست؟ مهم نیست که واکنش شما چقدر خلاقانه باشد، تنها فکر کردن به طور انتقادی منجر به پیدا کردن راه حل مساله می‌ شود که این اتفاق باید رخ بدهد؛ برخی مسائل با راهکار های منطقی قابل حل نیستند.

4. عدم اطمینان را بپذیرید. زمانی که کاملا مطمئن نیستید یک سناریو چگونه پیش خواهد رفت، نگران نبودن می ‌تواند کمی سخت باشد. در این لحظه، مهم است که به سادگی، عدم قطعیت را بپذیریم. ما نمی ‌توانیم بدانیم که چه اتفاقی خواهد افتاد، یا چه چیزی ممکن است رخ بدهد؛ نگرانی در مورد یک مسئله ی نامعلوم، یک منبع غیر ضروری از استرس است که می ‌توانید به راحتی آن را از بین ببرید.

5. به علت نگرانی خود توجه کنید. شما نگران یک دلیل هستید – نگرانی، یک واکنش ترس به یک سناریوی واقعی یا خیالی است. مشکلات وقتی به وجود می ‌آیند که ما نگران چیزهایی می شویم که در واقع باعث خطر ما نمی ‌شوند. خوب، در مورد علت نگرانی خود فکر کنید. آیا این نگرانی مفید است؟ اگر از یک وضعیت واقعا خطرناک می ‌ترسید، پس نگرانی شما کاملا به جا و درست است. اما اگر بدون دلیل و هدف نگران هستید، پس نگرانی شما اصلا به جا نیست. اگر این نکات را به یاد داشته باشید می ‌تواند کمک کند تا از شر اضطراب خلاص شوید.
 
مترجم: داوود سرافراز
منبع : https://www.wikihow.com/Overcome-Anxiety
 

:بیشتر بخوانید 
 اضطراب و اثرات مخرب آن بر تن و روان
استرس (تنیدگی) و اضطراب
فشار روانی و اضطراب
داروهای درمان اضطراب



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.