چگونه همسرمان را مجذوب خود کنیم؟

راه‌حل مجذوب کردن یک مرد ساده است؛ هرگونه اظهار ستایش، تأیید، یا تحسین به خاطر موفقیت‌هایی که به‌دقت آورده است، دلش را گرم می‌کند و باعث می‌شود شمارا به طرز چشمگیری جذاب، زیرک و تیزبین بداند.
يکشنبه، 20 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حدیثه اسفندیار
موارد بیشتر برای شما
چگونه همسرمان را مجذوب خود کنیم؟
هرچه بیشتر همسرتان در حضور شما احساس مهم بودن کند، بیشتر مجذوبتان خواهد شد.
 
چکیده: راه‌حل مجذوب کردن یک مرد ساده است؛ هرگونه اظهار ستایش، تأیید، یا تحسین به خاطر موفقیت‌هایی که به‌دقت آورده است، دلش را گرم می‌کند و باعث می‌شود شمارا به طرز چشمگیری جذاب، زیرک و تیزبین بداند.

تعداد کلمات 1140 / زمان تقریبی مطالعه 6 دقیقه
چگونه همسرمان را مجذوب خود کنیم؟ 

مقدمه

عمیق‌ترین آرزو و اشتیاق طبیعت انسانی نیاز به احساس ارزشمندی و ارزش قائل شدن است؛ بنابراین راز جذابیت برای همسر خود بسیار ساده است: در همسر خود احساس مهم بودن را به وجود بیاورید. به‌بیان‌دیگر، هرچه بیشتر همسر شما در حضور شما احساس مهم بودن کند، وی این‌گونه می‌پندارد که شما جذاب‌ترید. ما در این مقاله به ارائه پنج راه‌حل کلیدی درباره اینکه همسرتان احساس بی‌نظیر بودن را داشته باشد می‌پردازیم.
 

1. موردپذیرش واقع‌شدن

بزرگ‌ترین هدیه‌ای که شما می‌توانید به همسر خود بدهید نگرش توجه و احترام خوش‌بینانه بی‌قیدوشرط است. این یعنی شما بی‌هیچ قیدوشرطی او را قبول دارید. شما هیچ‌گاه انتقاد نمی‌کنید یا ایرادی نمی‌گیرید. به‌طور کامل هر چیزی را که به همسرتان مربوط است می‌پذیرید؛ انگار که وی شاهکار و معجزه طبیعت است. این نقطه شروع جذابیت است.[1]
و شما چگونه یک پذیرش کامل را ابراز می‌کنید؟ ساده است. لبخند می‌زنید. وقتی به همسر خود که شمارا نگاه می‌کند با خوشحالی لبخند می‌زنید، اعتمادبه‌نفس او به‌طور خودکار افزایش پیدا می‌کند. او احساس خوشایندی درباره خود پیدا می‌کند. احساس می‌کند فرد مهم و ارزشمندی است و شخصی که این احساس را به او القا می‌کند دوست دارد.
 

2. مورد قدردانی قرار گرفتن

هرگاه از همسر خود به خاطر هر کار کوچک و بزرگی که انجام داده تقدیر کنید اعتمادبه‌نفس نفسش بالا می‌رود. وی احساس اهمیت و ارزشمندی بیشتری می‌کند، احساس قابلیت و توانایی بیشتری می‌کند و تصور ذهنی‌ای که از خودش دارد بهبود می‌یابد؛ و درنتیجه بهبود این تصویر، چشم‌انداز وی نسبت به زندگی، میزان شادی، احترام به خود و رضایت از خویشتن اوج می‌گیرد.[2]
چگونه می‌توانید جرقه این احساس فوق‌العاده را در همسر خود بزنید؟ جواب آن تنها در یک کلمه جادویی است: «متشکرم»! این کلمه جادویی را در زندگی مشترک خود، تبدیل به یک عادت کنید.
راز این جادو در این است؛ هر زمان که شما به فرد دیگری لبخند می‌زنید یا تشکر می‌کنید، نه‌فقط اعتمادبه‌نفس و حس ارزشمندی وی، بلکه اعتمادبه‌نفس و حس ارزشمندی خودتان را نیز بالا می‌برید.[3]
 

3. مورد تأیید قرار گرفتن

می‌گویند: «بچه‌ها برای آن گریه می‌کنند و مردها برای آن می‌میرند.» در طول زندگی کل بشر، هر فردی یک نیاز نیمه هوشیار عمیق برای مورد تأیید قرار گرفتن کارها و دستاوردهایش دارد. از گذشته‌های دور، هیچ میزانی از حس مورد تأیید قرار گرفتن راضی‌کننده نیست؛ چرا این نیاز ما مانند نیاز به غذا و استراحت، در حال تکوین و در جریان است. افرادی که پیوسته به دنبال فرصت‌هایی برای تأیید دیگران هستند به هرجایی که پا می‌گذارند مورد استقبال قرار می‌گیرند.[4]
شاید بهترین تعریف برای حس تأیید، همان «تعریف و تمجید» است؛ هرگاه همسرتان را به خاطر کاری که انجام داده است، مورد تعریف و تمجید قرار دهید اعتمادبه‌نفس اش افزایش می‌یابد، دارای حس فوق‌العاده‌ای نسبت به خود خواهد شد و فکر می‌کند شما دل‌نشین‌تر، زیرک‌تر دوست داشتنمی تر و بسیار جذاب‌تر هستید.
طور مثال اگر شوخ‌طبع است، به او بگویید: «شوخ‌طبعی او را دوست دارید چراکه باعث احساس نشاط شما می‌شود». یا اگر اهل ریسک و خطر کردن است، به او بگویید: «شجاعت او را که پای هرچه به آن اعتقاد دارد می‌ایستد، خیلی دوست دارید.»[5]
 

4. مورد تحسین قرار گرفتن

بنا به گفته آبراهام لینکلن «همه انسان‌ها تحسین شدن را دوست دارند.» وقتی‌که شما به همسرتان، یک تحسین صادقانه خالص درباره رفتار، دارایی، یا مهارتشان ابراز می‌کنید، به‌طور خودکار احساس بهتری درباره خودشان پیدا می‌کند. او احساس می‌کند که مورد تأیید و تصدیق قرارگرفته است. حس می‌کند که مهم و ارزشمند است. درنتیجه او خودش را بیشتر دوست می‌دارد و شمارا نیز بیشتر از قبل دوست خواهد داشت[6]
همیشه در زندگی مشترک خود، دنبال چیزی برای تحسین کردن باشید؛ کارهای کوچک او را نیز مثل کارهای بزرگش تحسین کنید؛ مثلاً شما می‌توانید همسر خود را به خاطر نوع لباس پوشیدنش، بردن غیرمنتظره شما برای یک صرف شام در رستوران موردعلاقه‌تان یا به دست آوردن موفقیت تحصیلی یا ارتقای شغلی‌اش تحسین کنید.
هر زمان که چیزی برای تحسین کردن پیدا کردید، همسرتان شمارا بیشتر دوست خواهد داشت و همچنین شمارا جذاب‌تر خواهد یافت.
 

5. موردتوجه قرار گرفتن

اغلب مردان دوست دارند که از مردانگی آن‌ها تعریف و تمجید شود و همیشه در نقطه عطف توجه همسرشان قرار داشته باشند. به او بگویید چه همسر خوبی دارید و از اینکه شوهر شماست احساس خوش‌بختی می‌کنید و هیچ‌وقت حاضر نخواهید بود او را با هیچ مرد دیگری در این دنیا عوض کنید.
درواقع این ویژگی، قدرتمندترین عمل برای ساختن اعتمادبه‌نفس شوهر شما و راه‌حلی ضروری برای هرچه بیشتر جذاب بودن خودتان است. وقتی شما به‌دقت به همسرتان توجه می‌کنید، او حس خواهد کرد که مهم‌تر و ارزشمندتر است و شمارا بیشتر دوست خواهد داشت.
به‌عنوان‌مثال، بعد از گذران یک روز کاری سخت برای همسرتان، می‌توانید از او بپرسید: «کارهایت چگونه پیش می‌رود؟» زمانی که او به شما جواب می‌دهد، به‌دقت به او توجه کنید، ارتباط چشمی فوق‌العاده‌ای برقرار کنید، از مهارت‌های گوش دادن فعال استفاده کنید و از زبان بدن[7] خودتان به بهترین صورت ممکن بهره بگیرید.
به‌این‌ترتیب به او نشان می‌دهید که کاملاً به صحبت‌هایش و آنچه می‌گوید، توجه دارید.
 
پاورقی:
 
[1]. برایان تریسی و دیگران، نیروی جذبه، مترجم زهرا صابرنسب، انتشارات پدیده دانش، چاپ پنجم، 1390، ص 25.
[2]. سید بهاءالدین کریمی و دیگران، بررسی رابطه ارزشیابی کیفی با خلاقیت و خود پنداره، دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، پاییز و زمستان ۱۳۹۱ سال سوم شماره ۶، ص 130
[3]. برایان تریسی، همان، ص 26
[4]. برایان تریسی و دیگران، همان، ص 26.
[5]. سوگندقاسم زاده و دیگران، مجموعه آموزشی جوانان و ازدواج، انتشارات دانشگاه الزهرا (س)، چاپ اول، 1387، ص 32.
[6]. برایان تریسی و دیگران، همان، ص 27.
[7]. اهمیت زبان بدن در این است که مؤلفه کلامی یک گفتگوی چهره به چهره کمتر از 35 درصد است و بیش از 65 درصد ارتباط افراد به‌طور غیرکلامی صورت می‌گیرد (آلن پیز، زبان بدن، مترجم زهرا فرهادی، انتشارت ابتکار دانش و گنج عرفان، قم، چاپ اول، 1392، ص 19)


 
منابع
  1.  سید بهاءالدین کریمی و دیگران، بررسی رابطه ارزشیابی کیفی با خلاقیت و خود پنداره، دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، پاییز و زمستان ۱۳۹۱ سال سوم، شماره ۶.
  2.  آلن پیز، زبان بدن، مترجم زهرا فرهادی، انتشارت ابتکار دانش و گنج عرفان، قم، چاپ اول، 1392.
  3. برایان تریسی و دیگران، نیروی جذبه، مترجم زهرا صابر نسب، قم، انتشارات پدیده دانش، چاپ پنجم، 1390.
  4.  سوگند قاسم‌زاده و دیگران، مجموعه آموزشی جوانان و ازدواج، انتشارات دانشگاه الزهرا (س)، چاپ اول، 1387.

 
نویسنده: حدیثه اسفندیار
 

بیشتر بخوانید:
رازهایی درباره مردان که هر زنی باید آن ها را بداند.
مردان را چگونه احساساتی کنیم؟
چگونه در دل شوهر راه یابیم؟
هفت راز عاشق ماندن.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.