اشتباهاتی که موجب سردی روابط زناشویی می شود (بخش دوم)

روابط زناشویی پایه ای محکم از زندگی مشترک است که زوج ها به اشتباه با رفتارهای غلط منجر به سردی و تیرگی در این روابط می شوند. اینکه چرا مرد یا زنی اشتیاقی به روابط نشان نمی دهد شاید ریشه در رفتارهایی دارد که بدون داشتن آگاهی در زندگی مشترک انجام می شود.
سه‌شنبه، 22 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اشتباهاتی که موجب سردی روابط زناشویی می شود (بخش دوم)
رسانه های اجتماعی و فناوری به عنوان یک دارایی باورنکردنی برای جامعه ما است با این حال ، باعث مرگ بسیاری از روابط است.
 
چکیده : روابط زناشویی پایه ای محکم از زندگی مشترک است که زوج ها به اشتباه با رفتارهای غلط منجر به سردی و تیرگی در این روابط می شوند. اینکه چرا مرد یا زنی اشتیاقی به روابط نشان نمی دهد شاید ریشه در رفتارهایی دارد که بدون داشتن آگاهی در زندگی مشترک انجام می شود.

تعداد کلمات 1014 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

اشتباهاتی که موجب سردی روابط زناشویی می شود (بخش دوم)
7. پیام دادن و پای تلفن بودن، به جای صحبت کردن:

رسانه های اجتماعی و فناوری به عنوان یک دارایی باورنکردنی برای جامعه ما است با این حال ، باعث مرگ بسیاری از روابط است. دو نفر در یک خانه زندگی می کنند و به ندرت با یکدیگر صحبت می کنند ؛ کمبود ارتباط و مکالمه وجود دارد.
تلفن را خاموش کنید، کامپیوتر را خاموش کنید و بروید تا باهم غذا بخورید، یا باهم در نزدیکی خانه قدم بزنید.وقتی را برای تعریف کردن اتفاقات روزتان برای هم بگذارید ؛ شبکه های اجتماعی شما می تواند یک یا دو ساعت صبر کنند. آنها جایی نمی روند، اما شریک زندگی شما ممکن است جایی برود، اگر ببیند به او توجه نمی کنید.
 

8. رفتارهای اجباری:

هنگامی که ناراحت هستیم، سر شخص دیگری خالی می کنیم. این رفتارهای اجباری پرچم قرمز در روابط هستند. اگر وقت زیادی را صرف کارهای غیر اخلاقی و نادرست می کنید ، شما به سطحی برای نادیده گرفتن همسرتان رسیده اید.
شما باید به این رفتارهای خود بپردازید و با شریک زندگی خود به اشتراک شان بگذارید که باعث می شود بفهمید چه چیزی باعث این کارهای تان می شود. اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. آسیب پذیری، مسئله ی شجاعانه ای است و در روابط باید آن را رفع کنید، چرا که جایگزینی نیاز شما به عشق، به خوبی انجام نخواهد گرفت.
 

9.غر زدن:

چیزی در مورد تکرار مداوم چیزی که دوست ندارید و غر زدن وجود دارد که باعث می شود هیچ کاری نکنیم ؛ غر زدن یک روحیه ضد خوشی در یک رابطه است. مجله وال استریت مقاله ای را درباره غر زدن، چند سال پیش به عنوان قاتل ازدواج، ذکر کرده بود و نوشت:"غر زدن- عملی که در آن یک شخص مکررا درخواست خود را تکرار می کند، و فرد دیگر بارها و بارها آن را نادیده می گیرد و هر دو به نادیده گرفته شدن هر دویشان می افزاید - مسئله ای است که هر زوجی در برخی موارد با آن روبرو می شوند.در حالی که این کلمه می تواند شوک ها و حرکت چشم را تحریک کند، اما پویایی آن می تواند به طور بالقوه برای ازدواج خطرناک باشد، مانند خیانت یا وضع مالی بد.
کارشناسان می گویند این دقیقا نوعی ارتباطاتی سمی است که در نهایت می تواند یک رابطه را از بین ببرد." بهترین راه برای پایان دادن به غر زدن این است که به مسئله بپردازیم. شریک زندگی خود را آگاه کنید که حرف او را شنیده اید و رفع خواهد شد، به این ترتیب، اظهارات منفی اش را متوقف می کند.
 

10. عدم صداقت :

بدون شک گفته می شود که عدم صداقت مرگ یک رابطه است ؛ اگر کسی نتواند به کسی اعتماد داشته باشد که شما به اعتقاد خودش به او علاقه دارد، پس به آن رابطه تعلق ندارد.هر وقت احساس ناتوانی، بی اعتمادی و ناخوشایندی می کنید،یعنی شما در تاریک ترین بخش روان خود درحال بازی هستید.
شما خودتان را اولویت قرار نداده اید ؛ اگر به همسرتان هیچ اعتمادی ندارید، پس به عقب برگردید و از خودتان یک سوال ساده بپرسید:چرا؟ آیا این شخص باعث شده که سوالی درباره ارزش شما پیش بیاید؟ آیا او خیانت کرده است؟ چرا این را از شخصی که به شما نزدیک ترین است، مخفی کرده اید؟
عدم صداقت نشان دهنده فرصتی برای تصمیم گیری در زندگی تان می شود پس اگر شما کسی هستید که صادق نیستید، راهی برای شکستن چرخه خود پیدا کنید. صادق بودن با خود آزادی است. شما باید انتخاب کنید که در کدام مسیر سفر کنید.
 

11 .عذرخواهی نکردن

در این که اکثر زوج‌ها با یکدیگر درگیری لفظی پیدا می‌کنند، جای شک نیست. اما عذرخواهی نکردن از رفتار زشتی که در چنین مواقعی که از زوجین سر می‌زند، گا‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد. یک عذرخواهی ساده باعث می‌شود تا افراد مواضع نرمتری اتخاذ کنند. از این رو تنش‌ها خیلی زود به پایان می‌رسد و احساس شرمندگی، خود می‌تواند دوستی‌ها را محکم‌تر کند. اما عذرخواهی نکردن باعث می‌شود تا طرف مقابل فکر کند که غرور بیش از حد همسر وی مانع از این کار می‌شود. در چنین شرایطی معمولا هر کدام دیگری را مقصر مشاجره می‌داند. از این رو کینه‌ها بیشتر می‌شود و تعداد مشاجر‌ها در طول یک ماه بیشتر می‌شود و با بالا گرفتن مشاجره‌ها بی‌شک روابط بین زن و شوهر سردتر از قبل خواهد شد. در نتیجه هر روز به جدا شدن نزدیکتر می‌شوند.

متاسفانه بسیاری از مردان عذارخواهی کردن را نشانه ضعف خود در مقابل همسرشان تلقی می‌کنند، از این رو از انجام این کار سر باز می‌زنند. اما نباید از یاد برد که درگیر شدن زوجین با یکدیگر امری شایسته و قابل قبول نیست. در بشتر موارد درگیری‌های لفظی به پشیمانی ختم می‌شود. زوجین باید بیشتر با یکدیگر تامل داشته باشند تا کمتر با هم درگیر شوند. وقتی حرمت‌ها بین زوجین شکسته شود، بی‌شک پس از مدتی نسبت به هم هیچ میلی و رغبتی نخواهند داشت. عذرخواهی زوجین از یکدیگر می‌تواند بار روانی بسیار مثبتی روی طرفین ایجاد کند.
از این رو توصیه می‌شود در زمانی که عصبانی می‌شوید، حتما با یک عذر خواهی ساده روابط بین خود و همسرتان را بهبود ببخشید. معمولا در مسائل ساده زندگی وقتی درگیری لفظی بین زوجین ایجاد شود، یک عذر خواهی ساده می‌تواند آتش خشم بین طرفین را از بین ببرد و دوستی را جایگزین کینه و بغض کند. نباید از یاد برد که گذشت در زندگی می‌تواند تداوم دوستی و عشق ورزیدن بین زوجین را دوچندان کند.

منبع : سایت نمناک

بیشتر بخوانید :
اشتباهاتی که موجب سردی روابط زناشویی می شود (بخش اول)
نگاه به نامحرم، عامل سردی روابط زوجین
عوامل سرد شدن روابط عاطفی همسران را بشناسیم
صمیمیت واقعی همسران
ده نشانه طلاق عاطفی همسران​​​​​​​



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.