معرفی بادمجان و خواص درمانی آن (بخش دوم)

از نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشک است . بادمجان بر خلاف آنچه که عوام اعتقاد دارند که بی بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است . مهمترین خاصیت آن کم کالری بودن آن است که غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد .
يکشنبه، 2 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی بادمجان و خواص درمانی آن (بخش دوم)
بادمجان دارای مقادیر آهنی بالایی است که بدن برای تولید خون و انتقال اکسیژن بسیار ضروری است.
 
چکیده : از نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشک است . بادمجان بر خلاف آنچه که عوام اعتقاد دارند که بی بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است . مهمترین خاصیت آن کم کالری بودن آن است که غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد .

تعداد کلمات 944 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

معرفی بادمجان و خواص درمانی آن (بخش دوم)

13. بادمجان برای کاهش وزن:

اگر شما واقعاً می خواهید چربی تان را به طور طبیعی و به طور موثر از دست بدهید، بادمجان را باید به ناهار یا سر صبحانه اضافه کنید. در واقع، سطح بالای فیبر موجود در این گیاه می تواند فضای بزرگی را در معده اشغال کند و در نتیجه مصرف مواد غذایی دیگر را محدود کرده و یا گرسنگی را تسکین دهد. فیبر نیز می تواند افراد را مجبور کند که برای مدتی طولانی هضم کنند و افراد رژیمی قادر به احساس سیری بیشتری برای دوره زمانی طولانی تر هستند و غذایی را مصرف نمی کنند … تا مصرف کالری را بعد از وعده های غذایی کاهش دهند.
 

14.بادمجان یک نیروبخش مغزی:

دومین عضو مهم بدن، مغز، می تواند به لطف ناسونین و فیتوناتریشن های موجود در بادمجان، حافظه را حفظ کرده و آن را احیا کند. آن ها وظایف حافظه را با حفظ غشا سلولی از هر نوع آسیبی، حفظ و تقویت می کنند. در واقع، این یکی از بهترین و شگفت ترین فواید بادمجان است که ما می خواهیم شما و سایر خوانندگان یاد بگیرند و هر چه زودتر از آن استفاده کنند.
 

15. فواید سلامتی بادمجان برای داشتن قلبی سالم:

بسیاری از ما می دانیم که امروزه بیماری های قلبی خیلی زیاد است. افراد قطعاً می توانند با مصرف بادمجان به طور منظم قلب خود را سالم نگه دارند چون بتا-کاروتن، فیبر و سایر آنتی اکسیدان هایی که می توانند به کاهش سطح کلسترول کمک کنند و سطوح فشار خون را تثبیت کنند و در نتیجه خطرات بیماری های قلبی را تسکین دهند در بادمجان وجود دارد. مواد مغذی نظیر منیزیم، ویتامین B6، ویتامین B3، پتاسیم، اسید فولیک، و به جلوگیری از حمله قلبی و سکته کمک می کنند.
 

16.بادمجان برای افزایش ایمنی:

بادمجان خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد که می تواند به کل سیستم بدن در شکست دادن شرایط کمک کند و مقدارویتامین C اش می تواند به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک کند.
 

17. مقدار آهن بادمجان:

بادمجان دارای مقادیر آهنی بالایی است که بدن برای تولید خون و انتقال اکسیژن بسیار ضروری است، اما سطح بالای اهن در داخل بدن می تواند منجر به مواد سمی و مواد زائد شود. بادمجان شامل نو سان است که می تواند در از بین بردن آهن بیش از حد از بدن ما کمک کند و سموم را از سیستم بدن دفع کند. این سموم می توانند منجر به بیماری های مزمن نظیر بیماری های قلبی و سرطان شوند.
 

18. بادمجان برای دیابت:

مقدار فراوان کربوهیدرات کم و فیبرهای قابل حل در بادمجان باعث می شود که یک انتخاب سالم برای افرادی باشد که از دیابت نوع 2 رنج می برند. بادمجان می تواند به کنترل زیادی در کنترل سطح قند خون و تنظیم جذب گلوکز در جریان خون کمک کند که برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند بسیار خوب و ضروری هستند.
 

19. بافت مو:

افرادی که موهای خشک و زبر دارند، باید از بادمجان بیشتری استفاده کنند. می تواند کمک کند تا موهای ما سالم تر و درخشان تر و بافت موی بهتری داشته باشیم. در حقیقت، این یکی از بهترین مزایای بادمجان است که می خواهیم امروز در داخل مقاله آن را افشا کنیم و از خوانندگان دیگر می خواهیم تا هر چه زودتر از آن استفاده کنند.
 

20. مزایای بادمجان برای رشد مو:

بادمجان حاوی آنزیم هایی هستند که به تحریک کیسه های ترشحی مو کمک می کنند. این باعث رشد مو خوب می شود و باعث می شود موی شما سالم تر شود.
 

21. بادمجان برای هیدراته کردن پوست سر:

بادمجان مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی دارد که پوست سر شما را تغذیه می کند. بنابراین، به کاهش نشانه ها و علائم مشکلات مربوط به پوست سر کمک می کند.
 

22. بادمجان برای داشتن موهای محکم:

سطح آب موجود در بادمجان می تواند به تغذیه ریشه های موی شما از داخل بدن کمک کند. در نتیجه می تواند کمک زیادی کند تا موهای شما را قوی و سالم تر نگه دارد.
 

23. بادمجان کم کالری است:

این یکی از بهترین فواید سلامتی بادمجان است که مردم باید با دقت درباره آن یاد بگیرند و از این مواد طبیعی استفاده کنند.
بادمجان غنی از فیبر محلول است و حدود 100 گرم بادمجان درست 24 کالری فراهم می کند و خوب است در رژیم غذایی گنجانده شود، که حاوی کالری بالایی نباشد و به افرادی کمک کند که می خواهند وزن کم کنند.
 

23. بادمجان برای کمک به تولید آهن:

انسان ها همه به آهن نیاز دارند، تا عمل بدن خوب و درست در طول روز داشته باشند. با این حال مقدار زیاد آهن در بدن اصلاً خوب نیست. محتوای ناسونین بادمجان می تواند در حذف آهن بیش از حد از بدن کمک کند. این می تواند به کاهش خطرات ناشی از حملات قلبی کمک کند، زیرا می تواند به وجود رادیکال های آزاد در کل سیستم بدن آسیب برساند.
 

25. بادمجان ضد پیری است:

پوست بادمجان مقادیر بالایی از آنتوسینین دارد. این آنتی اکسیدان ها می تواند به عنوان عوامل ضد چروک به طور موثر عمل کند.
 

26. بادمجان برای داشتن پوست نرم و خوب:

مقدار بالای آب بادمجان می تواند در حفظ نرمی و زیبایی پوست شما کمک زیادی کند.
 

27. پوست درخشان با بادمجان:

بادمجان مقدار بسیار زیادی آب دارد. این هم چنین می تواند به سالم نگه داشتن بدن ما کمک کند و توانایی جلوگیری از بیماری ها را به طور موثر داشته باشد.
 

28.بادمجان برای جلوگیری از بیماری های مزمن:

این هم چنین می تواند به کاهش خطر سکته و بیماری های قلبی و عروقی کمک کند.
 

29. ویژگی های ضد باکتریایی بادمجان :

بادمجان حاوی مقادیر بسیار عالی از ویتامین C است و آن را یک منبع ضد ویروسی موثر و ضد باکتریایی می سازد.

منبع : سایت نمناک

بیشتر بخوانید :
بادمجان
با خواص بادمجان آشنا شوید
معرفی بادنجان و خواص درمانی آن



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.