تمیز کردن مایکروویو با لیمو

تقریباً امروزه مایکروویو در هر خانه ای یافت می شود و کاربردهای زیادی خصوصاً برای گرم کردن غذا دارد. این وسیله پرکاربرد نیز مانند تمام وسائل آشپزخانه پس از مدتی کثیف شده و نیاز به نظافت دارد. در این مقاله به کاربردهای لیمو، سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن مایکروویو اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 9 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید مصطفی سید آقامیری
موارد بیشتر برای شما
تمیز کردن مایکروویو با لیمو
سرسخت ترین لکه ها را با لیمو، سرکه و جوش شیرین از بین ببرید.
 
چکیده: تقریباً امروزه مایکروویو در هر خانه ای یافت می شود و کاربردهای زیادی خصوصاً برای گرم کردن غذا دارد. این وسیله پرکاربرد نیز مانند تمام وسائل آشپزخانه پس از مدتی کثیف شده و نیاز به نظافت دارد. در این مقاله به کاربردهای لیمو، سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن مایکروویو اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.  

تعداد کلمات 1030 کلمه / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه
تمیز کردن مایکروویو با لیمو
مترجم: سید مصطفی سید آقامیری

مقدمه

احتمالاً مایکروویو در آشپرخانه خانه شما نیز جزء وسائل پرکاربرد باشد.  اگر این وسیله کاربردی و پر استفاده را به صورت منظم تمیز نکنید، ممکن است کثیفی و روغن حاصل از درست کردن غذاها بر روی دیوارها، سقف، صفحه گردون و درب مایکروویو باقی بماند. خوشبختانه شما می توانید با یک لیمو، مقداری آب و یک حوله تمیز، مایکروویو خود را مانند روز اول تمیز کنید. اگر لکه های روی بدنه ی داخلی مایکروویو شما خیلی سرسخت سخت و کهنه باشند ممکن است به مواد قوی تری همچون سرکه و یا جوش شیرین نیز نیاز پیدا کنید.

1. استفاده از آب لیمو

الف. آب یک لیموی کامل را با یک فنجان (240 میلی لیتر) آب مخلوط کنید. یک لیمو را از وسط نصف کرده و آب آن را به طور کامل بگیرید و آن را درون یک ظرف مناسبِ مایکروویو بریزید. سپس 240 میلی لیتر آب را به آب لیمو اضافه نموده و با یک قاشق به خوبی هم بزنید تا مایع یک دست شود. اگر فصل لیمو نیست و یا به هر دلیلی لیمو ندارید، می توانید از مرکبات دیگری مانند پرتقال استفاده کنید.

ب. پوست لیمو را خورد کرده و درون محلولی که آماده کرده اید بریزید. وقتی آبِ لیمو را کاملاً گرفتید، با استفاده از یک چاقوی تیز پوست لیمو را خورد کنید، سپس تکه های پوست لیمو را در محلولی که با استفاده از آب و آبلیمو تهیه کرده اید، بریزید و سپس بار دیگر با استفاده از یک قاشق، همه مواد را خوب مخلوط کنید.

ج. محلول آماده شده را به مدت 3 دقیقه در مایکروویو قرار دهید. محلول را که قبلاً آماده کرده اید و در ظرفی ریخته اید، بدون اینکه درب ظرف را بگذارید، در درون مایکروویو گذاشته و مایکروویو را در بالاترین درجه قرار داده و اجازه دهید 3 دقیقه کار کند. باید آب درون ظرف به جوش آمده و بخار شود. پس از 3 دقیقه و وقتی مایکروویو خاموش شد، درب آن را باز نکنید تا بخار درون مایکروویو مانده و چربی ها و کثیفی ها خوب خیس بخورند. اگر دیدید که هنوز کل مایع درون ظرف تبخیر نشده دوباره مایکروویو را روشن کنید تا کل محلول بخار شود.
 
د. 5 دقیقه صبر کنید و سپس ظرف را از مایکروویو خارج کنید. بعد از بخار شدن کامل محلول، درب مایکروویو را باز نکنید تا بخار اثر خود را بگذارد. سپس خیلی با احتیاط درب مایکروویو را باز کرده و ظرف خالی را خارج کنید.
هشدار: ممکن است ظرف خالی خیلی داغ باشد، بنابراین خیلی احتیاط کرده و برای خارج کردن آن از دستکش پارچه ای و یا دستگیره استفاده کنید.
 
ه. تمام سطوح داخلی مایکروویو را با یک حوله نرم تمیز کنید. با استفاده از یک حوله تمیز سعی کنید تمام دیواره ها، سقف و سطح گردون مایکروویو را به خوبی تمیز کنید، اگر می بینید جرم ها کاملاً پاک نمی شوند می توانید حوله را مقداری خیس کنید. تمیز کردن قسمت داخلی درب مایکروویو را فراموش نکنید. اگر مراحل قبلی را با دقت انجام داده باشید، باید سطوح داخلی مایکروویو به راحتی تمیز شوند.
اگر برای تمیز کردن مایکروویو حوله ندارید، می توانید از یک ابر و یا یک اسکاچ نرم استفاده کنید.
پس از تمیز کردن مایکروویو، سطح گردون را در جای خود قرار دهید.
 

2. تمیز کردن لکه های سخت

الف. به محلولِ آب و آبلیو، سرکه سفید نیز اضافه کنید. اگر خیلی وقت است که مایکروویو خود را تمیز نکرده اید و فکر می کنید لکه ها به این راحتی ها پاک نمی شوند، 1 قاشق (150 میلی لیتر) سرکه سفید را به محلولی که قبلاً طرز تهیه آن را توضیح دادیم (آب و آبلیمو و پوست لیمو)، اضافه نموده تا قدرت تمیز کنندگی و پاک کنندگی آن بیشتر شود.
دقت کنید که سرکه به خوبی با بقیه مواد حل شود.
اگر مایکروویو شما خیلی کثیف نیست و اثری از لکه های ناشی از غذا و چربی های سوخته بر روی بدنه داخلی آن مشاهده نمی کنید، لزومی به استفاده از سرکه سفید نخواهد بود.
نکته: اگر بیش از یک ماه است که مایکروویو خود را تمیز نکرده اید، پس حتماً برای پاک کردن و از بین بردن لکه های سخت لازم است 1 قاشق (150 میلی لیتر) سرکه سفید را به محلول خود اضافه نمایید.

ب. اگر لکه ها پاک نشدند، حوله را آغشته به آب لیمو کرده و لکه ها را پاک کنید. اگر پس از تمیز کردن مایکروویو متوجه شدید هنوز هم نقاطی وجود دارد که پاک نشده اند، می توانید از آب لیمویی که باقی مانده مقداری بر روی حوله بریزید و لکه ها را به آرامی و با دقت تمیز کنید. اگر حوله نرم جوابگو نبود و باز هم لکه ها باقی ماندند لازم است از یک پارچه زبرتر استفاده نمایید.
اگر آب لیمویی باقی نمانده و همه اش بخار شده است، می توانید یک لیموی دیگر باز کرده و دوباره همان محلول را تهیه کرده آن را در مایکروویو گذاشته و اجازه دهید مایکروویو 2 دقیقه کار کند، سپس 5 دقیقه صبر کنید و با باقیمانده محلول، پارچه و یا حوله خود را خیس کرده و لکه های سخت را با آن تمیز کنید.
 
ج. برای لکه های بسیار سخت از جوش شیرین استفاده کنید. اگر تمام مراحل بالا را انجام دادید و باز هم برخی لکه ها سرسختی نموده و از جای خود تکان نخوردند، می توانید جوش شیرین را امتحان کنید. برای استفاده از جوش شیرین، لازم است جوش شیرین را روی لکه ها مالیده و اجازه دهید 1 تا 2 دقیقه بر روی لکه ها باقی بماند. سپس باز هم پارچه و یا حوله خود را در آبلیمو زده و با دقت و فشار لکه ها را بسایید.
سپس یک بار دیگر تمام سطح داخلی مایکروویو را با یک پارچه نم دار پاک کنید تا مطمئن شوید جوش شیرین و یا آب لیمو بر روی دیواره ها و سقف مایکروویو باقی نمانده باشد.
 
منبع: سایت ویکی هاو

بیشتر بخوانید
بایدها و نبایدهای استفاده از مایکروویو
 طرز استفاده صحیح از مایکروویو
 اجاق­ های مایکروویو مواد غذایی موجود در غذاهارا از بین نمی ­برند



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.