خواص بیشمار سرکه سیب (بخش اول)

سرکه سیب یک ماده عجیب و شگفت انگیز است که علاوه بر درمان بیماری ها و زیبایی پوست و مو ، یک تمیز کننده قوی می باشد. با ما همراه باشید.
دوشنبه، 19 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خواص بیشمار سرکه سیب (بخش اول)
فقط کافی است که سرکه سیب را روی علف های هرز بریزید تا آنها را از بین ببرد.
 

مقدمه

سرکه سیب پایه ثابت اکثر نسخه های درمانی طب سنتی مطمئنا فواید و خواص بسیاری دارد ، در ادامه این بخش بدون مقدمه به سراغ لیستی 101 شماره ای از فواید سرکه سیب خواهیم رفت.
 

خواص و فواید سرکه سیب

1. مناسب برای درمان اگزما

2. تونر مناسب برای پوست : مخلوط آب مقطر و سرکه سیب، یک تونر فوق العاده پوست می باشد.

3. داروی طبیعی برای آکنه : مقداری آب و سرکه را با هم ترکیب کنید، سپس با استفاده از یک پنبه، روی صورت بمالید ،اجازه دهید تا خشک شود و بعد آن را با آب بشویید.

4. ماسک صورت : ترکیب سرکه سیب با خاک رس،یک ماسک فوق العاده برای صورت می باشد.

5. از بین بردن و برداشتن خال: یک تکه پنبه را درون سرکه خیس کنید و بر روی خال قرار دهید. اجازه بدهید، تا در تمام طول شب باقی بماند و نهایتا با آب بشویید.

6. برداشتن زگیل: مشابه همان کار را در این مورد انجام دهید. سرکه را روی زگیل (با استفاده از یک پنبه) ، بریزید، سپس بشویید. این کار را چندین بار در روز تکرار کنید.

7. مناسب برای شستشوی صورت : به سادگی، یک سوم سرکه سیب و دو سوم آب را مخلوط کنید. مقداری عسل خام نیز به آن بیفزاید و بر روی پوست بمالید. اگر پوست خشکی دارید، در نهایت پوست تان را با آب گرم شستشو دهید.

8. پاک کننده آرایش: یک سوم سرکه و دو سوم آب را با هم مخلوط کنید و با استفاده از یک پنبه آرایش خود را با این مخلوط پاک کنید.

9. نرم کننده پوست : حتی می توان برای کل بدن از آن،استفاده کرد. زیرا نرم کننده فوق العاده ای است.

10. مناسب برای درمان آفتاب سوختگی : ابتدا پوست تان را بشویید و بعد سرکه سیب را روی محل آسیب دیده بریزید که به شدت قرمزی را کاهش می دهد.
 
11. از بین برنده زائده های پوستی : مانند موارد قبل، پنبه را در سرکه خیس کنید و آن را روی زائده ها قرار دهید. اجازه دهید، تا یک شبانه روز بماند و سپس با آب بشویید.

12. درمانگر انواع مسائل پوستی

13. نرم کننده پارچه

14. تمیز کننده : آن را روی سطوح مختلف اسپری کنید و قدرت پاک کنندگی مشاهده کنید.

15- عامل مهم شستشو در ماشین لباسشویی : فقط کافی است که یک فنجان سرکه را به ماشین و مواد دیگری اضافه کنید و معجزه آن را ببینید.

16. تمیز کردن ظرف دوران قائدگی (moon cup) : ظرف قاعدگی را با نصف سرکه و نصف آب و مقداری صابون ملایم بشویید.

17. مورچه ها را دور نگه می دارد : مورچه ها از چیزهای اسیدی یا سمی دوری می کنند. کافی است که مقداری از سرکه را بریزید تا مورچه ها از محل مورد نظر دور شوند.

18. به دام انداختن پشه های ریز

19. تمیز کننده دستگاه بخور : ابتدا فیلتر را بردارید و با آب بشویید. سپس سرکه سیب را درون مخزن بخور بریزید و اجازه بدهید تا به مدت 30 دقیقه بماند. سپس بخور را بشویید و خشک کنید، و بعد از آن،استفاده کنید.

20. مناسب برای باز کردن لوله و راه آب ها : سرکه سیب را با جوش شیرین ترکیب کنید و از این مخلوط برای تمیز کردن و باز کردن لوله ها استفاده کنید.

21. سفید کننده در ماشین لباسشویی : یک چهارم فنجان سرکه سیب را با مواد سفید کننده ماشین لباسشویی و مقداری جوش شیرین مخلوط کنید و نظاره گر عملکرد آن باشید.

22. جلا دادن نقره : یک دوم فنجان سرکه سیب و دو قاشق غذا خوری جوش شیرین را مخلوط کنید. سپس نقره ها را درون این ترکیب قرار دهید و اجازه دهید، که چند ساعت بماند و بعد، با آب بشویید و خشک کنید و شاهد برق زدن نقره های خود باشید.

23. از بین برنده علف های هرز: فقط کافی است که سرکه سیب را روی علف های هرز بریزید تا آنها را از بین ببرد.

24. تمیز کردن اسفنج های قاعدگی : اسفنج های قاعدگی خود را با نصف سرکه سیب و نصف آب و همراه با یک صابون ملایم بشویید.

25. برای شست شوی کهنه بچه : برای اولین بار ، کهنه بچه را با یک دوم فنجان سرکه درآب بشویید.

26. برای دور نگهداشتن حیواناتی مثل گربه : گربه ها، طرفدار سرکه سیب نیستند و از آن دوری می کنند. بنابراین، برای دور کردن آنها از این ماده استفاده نمایید.
 
27. مناسب برای از بین بردن کک ها : نصف از سرکه سیب و نصف از آب را با هم مخلوط کنید و قبل از بیرون رفتن در خانه روی کک ها اسپری کنید.

28. انگل ها را از بین می برد

30. کنه های موجود در گوش حیوانات را ازبین می برد : آب و سرکه را به میزان یکسان با هم ترکیب کنید و به مدت دو هفته،روزانه دوبار با استفاده از این ترکیب گوش ها را شستشو دهید.
مانند یک معجزه عمل میکند.

32. سیستم ایمنی مرغ را تقویت می کند : یک قاشق غذا خوری سرکه سیب در یک گالن از غذای مرغ،برای تقویت سیستم ایمنی آنها کافی است.

33. کمک می کند تا تجزیه کربوهیدرات ها کاهش یابد

ادامه دارد...

منبع سایت نمناک


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.