فرزندان در خانواده پر جمعیت

کودکانی که در خانواده پر جمعیت زندگی و رشد می کنند در مقایسه با بقیه از مزایای بسیاری برخوردارند. در ادامه چند مورد از مزایای یک خانواده پر جمعیت را بیان خواهیم کرد.
يکشنبه، 29 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فرزندان در خانواده پر جمعیت
بسیاری از والدین به این نتیجه رسیده اند که کودکان با چندین خواهر و برادر احساسات بهتری خواهند داشت و در سنین پایین تر دوست داشتن یکدیگر را یاد خواهند گرفت.
 

 ۱_ این کودکان تقسیم وسایل و‌ مصالحه را یاد می گیرند

مطالعه ای که در سال ۲۰۰۴ برروی بیش از ۲۰۰۰۰ مهد کودک در امریکا صورت گرفت نشان داد کودکانی که حداقل یک خواهر یا برادر دارند و یا در خانواده پر جمعیت زندگی می کنند در مهارت های اجتماعی عملکرد بهتری دارند. آنها راحت تر می‌توانستند دوست پیدا کنند، بیشتر به دیگران کمک می‌ کردند و احساسات بقیه را بهتر درک می‌کردند. مصالحه و همکاری کودک با دیگران تنها دو مورد از نتایج مثبت داشتن خواهر و برادر است. این توانایی ها به کودکان کمک می کند تا روابط مثبت تری با یکدیگر برقرار کنند.
 

 ۲_ کودک احساس تنهایی نخواهد داشت

بسیاری از والدین به این نتیجه رسیده اند که کودکان با چندین خواهر و برادر احساسات بهتری خواهند داشت و در سنین پایین تر دوست داشتن یکدیگر را یاد خواهند گرفت. اگر کودکی بیش تر از یک خواهر یا برادر داشته باشد توانایی دوست یابی در او بهتر خواهد بود، احساس همدردی بیشتری خواهد داشت و مسئولیت پذیر تر خواهد بود. دوستان و ‌همسایه ها می آیند و می روند اما خواهران و برادران در تمام طول زندگی همراه کودک شما هستند.
 

 ۳_ کودکانی که در خانواده پر جمعیت رشد کرده اند دایره لغات گسترده تری خواهند داشت

یکی از مزایای فرزندان کوچک تر در خانواده های کم جمعیت این است که دامنه لغات گسترده تری خواهند داشت. وقتی کودک تمام وقت خود را در کنار خواهران و برادران بزرگ تر خود می گذراند ناخودآگاه از کلمات دشوار تر و سنگین تر استفاده می کنند، حتی اگر معنای آنها را ندانند.
 

 ۴_ عشق والدین به فرزندان چند برابر می شود

هنگامی که یکی از دوستان من منتظر به دنیا آمدن فرزند دومش بود، دائما در مورد نگرانی هایش با من صحبت می کرد و سوال اصلی اش این بود که آیا فرزند دومش را هم مثل فرزند اولش دوست خواهد داشت؟ اما نظر من این بود که همانطور که تعداد فرزندان شما زیاد می شود میزان عشق شما هم بیش تر می شود. این احساس که با اضافه شدن هر عضو ‌جدیدی به خانواده میزان عشق شما نیز بیش تر می شود فوق العاده خواهد بود.
 

 ۵_ عشق شما به همسرتان بیشتر می شود و کودک عشق ورزیدن را از شما یاد می گیرد

اکثر شما لحظات بعد از به دنیا آمدن فرزندتان را به یاد دارید لحظاتی که احساس می کردید عشق شما به همسرتان بیش تر شده و این عشق با تولد هریک از فرزندان شدت بیشتری می یابد. کودکان به خوبی نظاره گر روابط والدین با یکدیگر هستند حتی زمانی که هیچ حرفی بین شما رد و بدل نمی شود نیز کودکان متوجه روابط آنها هستند. این موضوع برای خانواده های با روابط سالم که رفتار والدین در فرزندان نمود می یابد بسیار مهم است زیرا کودکان عشق و محبت به دیگران را از والدین خود یاد می گیرند.
 

 ۶_ کودکان به شما در انجام کارهای خانه کمک می کنند

هرچه خانواده شما بزرگ تر باشد خانه شما نیز بزرگ تر خواهد بود و کار های بیشتری برای انجام دادن خواهید داشت. شما می توانید از کودکان خود برای انجام کار های خانه کمک بگیرید. به ویژه اینکه می توانید کار های روزانه خودشان را انجام دهند.
 

 ۷_ کودک شما می تواند اسم خواهران و برادرانش را انتخاب کند

حتما همه شما در نوجوانی بار ها و بار ها برای فرزندان خود در آینده اسم انتخاب کرده اید. خانواده های بزرگ به اسم های متنوعی برای فرزندان خود نیاز دارند یکی از گزینه ها برای انتخاب اسم این است که انتخاب اسم برای فرزند جدید خود را به فرزند خود محول کنید. انتخاب کردن یک اسم زیبا برای فرزند جدید می تواند یکی از لذت بخش ترین تجارب فرزند شما باشد.
 

۸_فرزندان شما می توانند در کنار یکدیگر کار گروهی داشته باشند

داشتن فرزندان زیاد می تواند آنها را در کنار یکدیگر قرار دهد، مثلا فرزندان شما می توانند در حیاط پشتی منزل شما بازی های گروهی انجام دهند.
 

 ۹_ کودکان خانواده مستقل بار می آیند

براساس نظر مشاوران آموزشی کودکانی که در خانواده های پر جمعیت بزرگ شده اند در خانه کم تر به کمک دیگران نیاز دارند و به خوبی از پس کارهای روزانه خود بر می آیند و به آسایش خانواده کمک می کنند. اکثر آنها کودکانی آگاه، با اعتماد به نفس و متکی به خود هستند.
 

 ۱۰_ کودکان بخشنده بار می آیند

کودکانی که در خانواده پر جمعیت زندگی می‌کنند معنی واقعی مسئولیت را می فهمند. آنها یاد می گیرند که اگر وظایف خود را انجام ندهند باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران می شوند. در نتیجه منطق اخلاقی آنها از «من به «دیگران» تبدیل شده و بیش تر از اینکه گیرنده باشند بخشنده هستند. مطالب ذکر شده تنها تعدادی از مزایای بزرگ شدن در یک خانواده پر جمعیت بود. شما باید بدانید که خانواده ما دقیقا همان چیزی است که شخصیت امروز ما را شکل می دهد.

منبع: familyshare.com


سبک زندگی مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.