يکشنبه، 19 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

سامان گلریز

سامان گلریز

زندگی نامه سامان گلریز، یکی از آشپزان معروف و موفق کشور

سامان گلریز متولد سال 1350 در استان گرم و زیبای خوزستان در شهر اهواز است. تا سه سال بعد از جنگ تحمیلی در خوزستان بود و بعد از آن به تهران مهاجرت و در رشته عکاسی تحصیل کرده و با مدرک عالی فارغ التحصیل شد. عکاسی هیچگاه ارضا کننده روح و احساسات او نبود و به طرز عجیبی وارد رشته هتلداری، رشته مورد علاقه خود، شده و تخصص خود را در رشته آشپزی بین المللی از دانشگاه استار کلاید اخذ نمود. او برای انجام برخی تحقیقات به اروپا ، آفریقای شمالی و آسیای جنوب شرقی سفر کرد.
او شانس بزرگ زندگی خود را توجه و حمایت مداوم والدین و اطرافیان به استعداد و علاقه آشپزی ای می داند که از کودکی در وجودش بود. او از سنین کم به جای دیدن کارتون، کتاب آشپزی می خواند.
علایق او
سامان گلریز به محیط زیست و طبیعت علاقه بسیار زیادی دارد . جانوران را بسیار دوست داشته و فیلم های مستند در مورد حیاط وحش و رفتن به محیط های طبیعی علاقه اول او است . ورزش هایی که دوست دارد شامل : پیاده روی ، شنا، غواصی و تنیس است. غذاهای مورد علاقه او در درجه اول غذاهای ایرانی، غذاهای دریایی و غذاهایی که منبع اصلی آن سبزیجات است، می باشد و به شکلات نیز علاقه زیادی دارد به خصوص شکلات سوئیسی.
او بسیاری از چیزهای زندگی خود را از افراد موفق آموخته است. به گفته خودش مثلا اگر فلانی یکی از دلایل موفقیتش این بوده که صبح زود، از خانه بیرون می زده و قبل از رفتن به کارش، پیاده روی می کرده، او هم این کار را می کرده است.
سوابق و فعالیت های او
از سوابق حرفه ای سامان گلریز می توان به آموزش آشپزی در تلویزیون به مدت شانزده سال و نیز آموزش مدرن آشپزی و تغذیه از طریق رادیو اشاره نمود.
از فعالیتهای مهم ایشان راه اندازی رستوران های گیپا ( اولین رستوران کلاسیک غذای ملل ) ، گشنیز و رزماری و نیز راه اندازی اولین  fast food مدرن هتل نارنجستان شمال و بزرگترین fast food اصفهان به نام تین و همچنین راه اندازی کافی شاپ کلاسیک کشمش و موفق ترین واحد غذایی takeaway به نام پلاک و مدرن ترین واحد بستنی و کافی شاپ در ده سال گذشته به نام هارپ می باشد. ایشان همچنین دارنده سه رستوران جیرو ، وافی و لستر می باشند که از موفقیت مالی بسیار بالایی برخوردارند. ایشان همچنین طراح و سازنده اولین food court  ایران نیز می باشند.
از دیگر فعالیتهای فرهنگی و هنری سامان گلریز،  برگزاری سمینار آشپزی و پرزانته دستگاه های آشپزی خانگی فیلیپس و نوشتن مقالات آشپزی در سی مجله و روزنامه کشور بوده و ایشان برنده طرح نوشتن یک کتاب علمی و یک فیلم تخصصی آشپزی برای ماکروویوهای سامسونگ می باشند.
او تاکنون 4 کتاب به نگارش در آورده که 3 مورد آن را شرکتهای خارجی خریداری کرده اند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.