جمعه، 19 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

لارین بوث

لارین بوث
لارین بوث (Lauren Booth)، گوینده انگلیسی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر است، او در سال 1967 در اسلینگتوت لندن به دنیا آمد، او خواهر ناتنی زن "تونی بلر" نخست وزیر سابق انگلیس است. و هم اکنون در پرس تی وی، شبکه خبری جمهوری اسلامی ایران به زبان انگلیسی کار می‌کند. او چند وقت پیش پس از سفر به حرم مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر مقدس قم به دین اسلام گروید.
 

گفته‌های بوث درباره مسلمان شدنش
بوث به روزنامه دیلی میل در خصوص سفر خود به شهر مقدس قم گفت: سه‌شنبه بعدازظهر بود و من نشسته بودم که احساس کردم یک مورفین معنوی به من تزریق شده است و احساس سعادت و شادی می‌کنم.

 

زمانی که بوث به انگلیس بازگشت خیلی سریع به دین اسلام گروید. گفتنی است او قبل از اینکه به ایران بیاید تا حدودی با اسلام موافق بوده است. او همچنین اظهار دارد: هم‌اکنون من دیگر گوشت خوک نمی‌خورم و هر روز قرآن می‌خوانم  و دیگر حجاب دارم و روزانه 5 مرتبه نماز برپا می‌دارم و هز زمان که بتوانم از مسجد محلی خود دیدار می‌کنم. خیلی وقت است که دیگر مشروبات الکی مصرف نمی‌کنم. مسئله عجیب از زمانی که تصمیم گرفتم به دین اسلام تغییر دین دهم این است که من به هیچ عنوان هیچ تمایلی برای لمس الکل هم ندارم و این در حالی است که من فردی بودم که میل شدیدی به الکل داشتم و در پایان هر روز یک شیشه یا دو شیشه الکل مصرف می‌کردم. 


خواهر زن نخست وزیر سابق انگلیس در گفتگوی خود با روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، افزود: من مسلمان شده‌ام اما شیعه نشده‌ام، اما شبکه خبری العربیه به دروغ اعلام کرد که من شیعه شده‌ام. از همین رو از این شبکه خبری به دلیل دروغ پردازی شکایت خواهم کرد.

«لارین بوث» همچنین گفت: به رغم اینکه اعلام کردم "پس از بازگشتم از سفر ایران مسلمان شده‌ام" اما من در ایران مسلمان نشدم. آیا این روش شبکه خبری العربیه در دروغ پردازی، روشی مناسب برای استقبال از فردی است که تازه مسلمان شده است؟!
 
لارین بوث

وی در طی مصاحبه ای که از سوی برخی از شبکه ها با او صورت گرفت و در مورد اسلام آوردن و قضیه‌ی فلسطین از او سوالاتی شد، گفت: در واقع قبل از این که وارد فلسطین شوم، اهمیت زیادی برای مساله‌ی این کشور قایل نبودم، زیرا تمام مطالب و تصاویری که از فلسطین در تلویزیون انگلیس نمایش داده می‌شود، این افراد را تروریست معرفی می‌کنند و اسراییل را به عنوان مدافع حقوق اروپا نشان می‌دهند.

وی ادامه افزود: زمانی که وارد فلسطین شدم، درک کردم که تمام چیزهایی که تا قبل از این در ذهن خود از این مردم نیک‌خو داشتم، دروغی بیش نبود. این حقیقت نگاه مرا به جهان تغییر داد. امروز حقیقت این مردم را درک کردم، زیرا همه چیز را با چشم خود دیدم.

لارین بوث در مورد وضع مردم فلسطین گفت: در این منطقه زندگی مردم معنای خود را از دست داده است، فقر و مشکلات برق، سوخت و آب و بسیاری دیگر، باعث از بین بردن معنای واقعی زندگی می شود. باید به چنین وضعی خاتمه داد. همگی باید حرکت کنیم. من به عنوان یک روزنامه نگار حقیقت را می بینم و آن را منعکس کرده و به دانشجویان و دانش آموزانم ارایه می‌دهم تا این کودکان حقیقت را درک کنند. این تنها کاری است که می‌توانم انجام دهم. کاری که نتیجه‌ی آن شناخت حقیقت اسراییل است و باعث می‌شود جهانیان درک کنند که حق با فلسطینیان است و خشونت و تلاش آنها ناشی از خواسته‌های طبیعی‌شان است. تعدد و تفرقه در صفوف محکم فلسطینی هیچ کمکی به قضیه‌ی آنها نخواهد کرد، از تمام این مردم ستم کشیده می‌خواهم که در تحقق وحدت بکوشند و آن را در راس برنامه‌های خود قرار دهند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.