دوشنبه، 22 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

هاشم نیازی

هاشم نیازی
آیت الله هاشم نیازی در یکی خانواده مذهبی معروف به تقوی و ولایت اهل بیت «علیهم السلام» به دنیا آمد. 
 

سوابق علمی 

ایشان در سال 1340 به طور رسمی وارد حوزه علمیه «کمالیه خرم آباد» شد. وی سال 1342 برای گذراندن تتمه شرح لمعه و سطوح عالیه وارد حوزه قم شد و موفق گردید قبل از سال 45 در دروس خارج شرکت نماید و برای اولین سال‌های راه‌ اندازی امتحانات کتبی و شفاهی جایزه ویژه را از مرحوم آیت الله گلپایگانی دریافت کند و از سال 45 - 44 دروس خارج فقه و اصول را به طور مستمر تا سال 1357 به صورت مستقیم و مستمّر در دستور کار خود قرار داد.

در طول این مدّت از دروس آیات عظام سلطانی، محقق داماد، میرزا هاشم آملی، حاج شیخ مرتضی حائری، منتظری، مشکینی، وحید خراسانی، حاج شیخ جواد تبریزی، سید کاظم حائری، شبیری زنجانی و آقا محمّد شاه آبادی استفاده کرد و بیشرین استفاده درسی در درجه اول از مرحوم «میرزا هاشم آملی» بود که تقریباً از سال 45 تا حدود اواخر سالهای قبل از انقلاب ادامه داشت و یک دور اصول و فقه عبادی و معاملی از محضر پر فیض ایشان فرا گرفت. آیت الله میرزا هاشم آملی در سال 1352 اجتهاد ایشان را شفاهاً تأیید و تصدیق نمود و در سال 54 ، مرتبه بالاتر اجتهاد وی را تصدیق کردند.
 

آثار علمی

1. تقریرات دروس فلسفه و عرفان
2. رساله ترتب و تزاحم
 

ورود به مجلس خبرگان رهبری

ایشان در نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری (۱۳۹۴)، با مشی اصولگرایی در فهرست جامعتین، در حوزه استان لرستان با کسب ۳۸۲۵۲۳ رای از مجموع ۸۸۴۱۴۴ رای برابر با ۴۳٫۲۶٪ آرا در جایگاه دوم وارد دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری شد.

منابع:
1. اندیشوران
2. دبیرخانه مجلس خبگان رهبری
3. ویکی پدیا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.