سه‌شنبه، 23 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

احمد پروایی ریک

احمد پروایی ریک
حجت الاسلام احمد پروایی ریک در سال ۱۳۶۱ در در روستای طولارود شهرستان طوالش(تالش) متولد شد.

سوابق علمی

- ورود به مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) تالش در سال 1375
- یک سال حضور در مدرسه چیذر قائم تهران و هجرت به حوزه علمیه قم در سال 1381 و بهره گیری از محضر درس حضرات آیات عظام سبحانی، شبیری زنجانی، وحید خراسانی و شیخ محسن وحید خراسانی
- سابقه 9 سال تدریس سطوح عالی و 13 سال سطح یک حوزه.
 

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام پروایی در سال 1394 به عنوان کاندیدا در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان ثبت نام نمود و با تأیید صلاحیت شورای نگهبان وارد عرصه انتخابات شد و در پی قرار گرفتن در لیست چند جناح سیاسی اطلاعیه ای صادر و عضویتش در هر جناح سیاسی را تکذیب کرد. چنانچه ایشان در بخشی از این اطلاعیه بیان می‌دارد:

​​​​​​«... مطلب دیگر اینکه حقیر بارها در سخنرانی ها و مصاحبه ها اعلام کرده ام که با احترام به همه احزاب و جناحها در هیچ حزب و گروهی نبوده ام و الان هم نیستم و به عنوان کاندیدای مستقل وارد صحنه انتخابات شده ام و اینکه برخی ها اینجانب را منسوب به حزب و جناح خود می دانند آن را تکذیب و عدم تعلق خود به حزب خاصی را اعلام می دارم و آنچه برای من خط قرمز محسوب می شود اسلام و انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی که مهمترین آن اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه است . خودم را سرباز ولایت دانسته و برای حفظ دستاوردهای مورد اشاره جانفشانی خواهم کرد.»
 

منتخب مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام و المسلمین احمد پروایی ریک با ۲۱ هزار و ۷۹۰ رأی به‌عنوان جوان‌ترین کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در گیلان، از مردم آستارا رأی اعتماد گرفت. و هم اکنون نماینده گیلان در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری است.

منابع:
1. دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری
2. ویکی پدیا
3. خبرگزاری هشت دی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.