سه‌شنبه، 7 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

خاویر زانتی

خاویر زانتی
خاویر ادلمار زانتی در ۱۰ آگوست سال ۱۹۷۳ در بندرگاه داک سود و در حوالی بوئینس آیرس کشور آرژانتین متولد شد. خاویر زانتی دوران کودکی و نوجوانی خود را در این بندرگاه پشت سر گذاشت. او هم به مدرسه می رفت و هم سخت کار میکرد. خاویر زانتی به پدرش در کار بنایی کمک میکرد. وی همچنین در خوار و بار فروشی پسر عمویش کار میکرد و از آنجا که به فوتبال علاقه زیادی داشت به محض اینکه فرصتی پیدا میکرد در زمین شیب دار و نامساعدی در حومه شهر به توپ بازی مشغول میشد.

خاویر زانتی علاقه داشت به ایندیهپندینته برود و در لیگ جوانان برای این تیم بازی کند ولی از آنجا که این باشگاه حضور خاویر را در این تیم نپذیرفت او به تیم دسه دومی تللرس رمیدوس داسکالدرا پیوست. و ۱ سال بعد به تیم دسته اولی بانفیلد رفت. او اولین بازی خود را در مقابل ریورپلاته در دوازده سپتامبر ۱۹۹۳ برای بانفیلد انجام داد و اولین گل خود را در رده باشگاهی در مقابل تیم نیو ولز اُلد بوی به ثمر رساند که آن بازی با نتیجه ۱-۱ به پایان رسید. خاویر زانتی یعد از نشان دادن شایستگی خود و درخشش در تیم بانفیلد از طرف تیمهای ریورپلاته و بوکا جونیورز پیشنهاد هایی دریافت نمود ولی او در نهایت در سال ۱۹۹۵ به تیم اینتر میلان ایتالیا پیوست. او در ۵۷۰ بازی رسمی باشگاهی برای اینتر به میدان رفت و سومین بازیکن تاریخ اینتر از لحاظ تعداد بازی برای این تیم می باشد. جوسپه برگومی با ۷۵۸ بازی بیشترین بازی را برای اینتر انجام داده است و فاکتی با ۶۳۴ بازی دومین بازیکن تاریخ اینتر است. خاویر زانتی ۵۰۰ بازی حرفه ای خود را برای اینتر در ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۶ در مقابل بایرن مونیخ انجام داد. او همچنین صدمین بازی خود در جام باشگاهای اُروپا را در ۲۲ نوامبر ۲۰۰۶ در مقابل اسپورتینگ پرتقال انجام داد.

خاویر زانتی بعد از اینکه در سال ۱۹۹۵ به اینتر ایتالیا منتقل شد پس از درخشش در این تیم و کسب تجربه لازم به سرعت به بازیکن بزرگی تبدیل گردید و ۴ سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۹ به عنوان کاپتان اینتر میلان انتخاب شد. در ایتالیا به خاویر زانتی لقب تراکتور داده بودند. به خاطر اینکه خاویر از قدرت بدنی و جنگندگی و استقامت و همچنین از سرعت بسیار بالایی برخوردار بود. این بازیکن تمام نشدنی چندین سال بهترین دفاع کناری راست دنیا بوده است.
 
خاویر زانتی

خاویر زانتی در نزد هواداران اینتر بسیار محبوب و دوست داشتنی بود. بسیاری از هواداران او را بزرگترین بازیکن تاریخ اینتر می دانند. پاداش این بازیکن وفادار و تأثیر گذار در اینتر کاپتانی این تیم بوده است. زانتی درباره حضورش در اینتر می گوید اینتر اولین دری بود که به روبه من برای ورود به فوتبال اروپا باز شد. من خیلی جوان بودم وقتی آمده بودم و فکر نمی کردم روزی به اروپا بروم از همان روز اولی که به ایتالیا رفتم بی صبرانه دوست داشتم برای اینتر بازی کنم من همیشه سپاسگذار خواهم بود از هواداران اینتر که از روز اول مرا حمایت کردند و همیشه به اینتر وفادار خواهم ماند و فوتبالم را در این تیم به پایان می رسانم و هیچ زمان اینتر را ترک نخواهم کرد(که همین کار را کرد). تقریباً خاویر همیشه برای اینتر در ترکیب اصلی فیکس بازی کرد. 

منبع: پرورش افکار


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.