چهارشنبه، 8 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

محمد بن‌ سلمان

محمد بن‌ سلمان
محمد بن سلمان در ۳۱ اوت ۱۹۸۵، در جده متولد شد. نام مادرش فهدة بنت فلاح بن سلطان آل حثلین العجمی و پدرش ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی است. محمد بن سلمان بزرگ‌ترین پسر ملک سلمان از زن سوم او است.

او از تنها همسرش چهار فرزند، دو دختر و دو پسر دارد. وی برخلاف بسیاری از دیگر مردان در این کشور، بنا به گفته خودش، تک‌همسری را برگزیده است.

محمد بن سلمان، زندگی تجملاتی دارد. در یک مورد، او یک قایق ساخت ایتالیا به نام سرین را به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار از یک ثروتمند روسی خرید. او در سراسر جهان سفرهای زیادی داشته و با سیاستمداران، رهبران کسب و کار و ابرستاره‌ها دیدار کرده‌ است. وی در ژوئن ۲۰۱۶ با سفر به دره سیلیکون با شماری از شخصیت‌های برجسته فناوری آمریکا از جمله مارک زاکربرگ دیدار کرد. پرتره عیسی مسیح اثر لئوناردو داوینچی که ماه نوامبر ۲۰۱۷، به قیمت باورنکردنی ۴۵۰ میلیون دلار در نیویورک به فروش رسید، توسط محمد بن سلمان خریداری شده بود.

محمد بن سلمان از سال ۲۰۰۹ فعالیت دولتی خود را در تشکیلات محلی ریاض آغاز کرد. در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ وی به عنوان مشاور امور دولت مرکزی و مشاور پدرش سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد وقت شد. 

محمد بن‌ سلمان بن‌ عبد العزیز آل سعود  تیر ماه سال ۹۶ به عنوان ولیعهد عربستان جایگزین محمد بن نایف شد. وی علاوه بر این سمت، وزیر دفاع عربستان سعودی نیز هست. وی که فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه ملک سعود ریاض است، سال ۲۰۰۹ به سمت فرمانداری ریاض منصوب شد بعد از آن در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به عنوان مشاور امور دولت مرکزی و مشاور پدرش سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد وقت عربستان نیز منصوب شد.

در ژانویه سال ۲۰۱۵، پس از این که پدرش بن عبدالعزیز به سلطنت رسید، به سمت وزیر دفاع منصوب شد؛ و مدتی بعد سمت نایب ولیعهد و نایب دوم نخست وزیر به وی داده شد.

وی تیرماه سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) به عنوان ولیعهد عربستان جایگزین "محمد بن‌ نایف" شد.

منابع:
1. همشهری آنلاین
2. ویکی پدیا


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.