جمعه، 10 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

انوشیروان محسنی

انوشیروان محسنی
انوشیروان محسنی بند‌پی متولد ۱۳۳۵ در نوشهر است. در تاریخ 19 مرداد سال 1397 و در پی عدم موفقیت علی ربیعی به کسب مجدد رای اعتماد بعد از استیضاح، از سوی رئیس‌جمهوری به سمت سرپرست وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی منصوب شد.

انوشیروان بندپی، از سال 1396 ریاست سازمان بهزیستی ایران را بر عهده داشت. وی از سال 1393 تا 1394 مدیرعامل بیمه سلامت کشور بود و مدتی نیز معاون وزیر بهداشت بود. وی عضو هیأت علمی و استاد تمام وقت دانشگاه شهید بهشتی است و از سال 1379 تا 1391 طی سه دوره (ششم، هفتم و هشتم) نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت بود.

بندپی دارای مدرک تحصیلی دکتری در رشته مهندسی بهداشت محیط از دانشگاه نیوکاسل انگلستان است.

محسنی بندپی، مدتی نیز معاون هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دومین مدیرعامل بیمه سلامت کشور بود. محسنی بندپی در سه دوره ششم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نماینده انتخابیه شهرستان‌های نوشهر و چالوس و کلاردشت بود.

سازمان بهزیستی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ که محسنی بندپی رئیس آن بود، از جشنواره شهید بهشتی جایزه دستگاه برتر را گرفت و همواره از وی به عنوان یکی از موفق‌ترین مدیران در سازمان بهزیستی یاد می‌شود. وی همچنین مورد وثوق مدیران و کارکنان وزارت کار است.

محسنی بندپی را با نام «پدر سلامت ایران» می‌شناسند؛ چراکه مدتی معاون وزیر بهداشت و مدیرعامل بیمه سلامت بود.

تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی و افزایش دو برابری مراکز اورژانس اجتماعی در کشور از جمله مهم‌ترین اقداماتی محسنی بندپی در سازمان بهزیستی است. توجه به مساله آسیب‌های اجتماعی، افزایش سلامت اجتماعی و قانونگذاری در این حوزه در برنامه ششم توسعه با محوریت سازمان بهزیستی در بیش از ۳۵ ماده از دیگر دستاورد‌های این سازمان به ریاست محسنی بندپی بوده است.

محسنی بندپی بعد از استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی مجلس شورای اسلامی از تاریخ 20 مرداد تا 5 آبان ماه سال 1397 به عنوان سرپرست این وزارت خانه مشغول به کار بود. همچنین بعد از فوت سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از سوی شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی، انتخاب شد.

وی در جلسه 21 آذر 1397 هیأت وزیران با کسب رای اعتماد به عنوان استاندار جدید استان تهران منصوب شد.

منابع:
1. همشهری آنلاین
2. باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.