سه‌شنبه، 9 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

سید حمید سجادی هزاوه

سید حمید سجادی هزاوه
سید حمید سجادی هزاوه وزیر وزارت خانه ورزش و جوانان است. مدیر ورزشی ایرانی و وزیر ورزش و جوانان ایران، معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش از سوابق اوست.
 
شناسنامه
 ۳ شهریور ۱۴۰۰ ه.ش  تولد
 -  درگذشت
 -  علت درگذشت
 -  آرامگاه
 ایرانی  ملیت
 اسلام  دین
 شیعه  مذهب
 -  دیگر نام ها
 دکترای رشته برنامه‌ریزی در تربیت بدنی  تحصیلات
 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز  دانشگاه
 سیاست، ورزش  زمینه فعالیت
 -  سبک
 از دهه 80  سال های فعالیت
 -  آثار مهم
 کسب چندین مقام در رشته دو و میدانی  جایزه ها
 -  وبگاه رسمی
 -  همسر
 -  فرزندان
 -  والدین

زندگی نامه

تولد
سید حمید سجادی هزاوه در ۱ فروردین ۱۳۴۸ ه.ش در تهران متولد شد.
 
سید حمید سجادی هزاوه

سمت و فعالیت ها

فعالیت های علمی
تحصیلات
حمید سجادی فارغ‌التحصیل مقطع دکتری تخصصی با گرایش مدیریت و برنامه‌ریزی در تربیت بدنی بوده و از سال ۱۳۷۹ ه.ش تا کنون عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی است. سجادی در دانشگاه دروس مدیریت اوقات فراغت، مدیریت رویدادهای ورزشی، مدیریت سازمان‌های ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد و دروس ورزش و تربیت معلولین، دوومیدانی ۱ و ۲، کلیات روش‌ها و فنون تدریس و اصول و فنون راهنمایی و مشاوره در مقطع کارشناسی را تدریس می‌کند.
 
سید حمید سجادی هزاوه

فعالیت های ورزشی
وی دونده سابق دوی استقامت ست و موفق‌ترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود که در دوران فعالیت خود رکورد تقریباً تمامی رشته‌های دوهای نیمه‌استقامت و استقامت ایران را در اختیار داشت. رکوردهای ایران در دوی ۳۰۰۰ متر بامانع، ۵۰۰۰ متر و ۱۰۰۰۰ متر و دوهای داخل سالن ۱۵۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر همچنان در دست حمید سجادی است. حمید سجادی مربی بین‌المللی دوومیدانی (LEVELI) بوده و مدارک، نجات غریق بین‌المللی درجه ۲، مربی ژیمناستیک درجه ۳ و مربی آمادگی جسمانی (بدنسازی) را دارد.
 
سید حمید سجادی هزاوه

فعالیت های اجرایی
- حمید سجادی از سال ۱۳۸۸ تا کنون معاون امور ورزش سازمان تربیت بدنی، عضو شورای عالی سیاست گذاری ورزش سیما در سازمان صدا و سیما بوده است همچنین از سال ۲۰۱۰ تا کنون
- نایب رئیس کمیته CIGEPS یونسکو (کمیته تربیت بدنی بین دولت‌های یونسکو)
- وی از سال ۸۷ تا ۸۸ مدیرعامل و عضو موظف هیأت مدیره شرکت فرهنگی ورزشی سایپا بود.
سجادی همچنین سمت‌های رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل مؤسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش، مسؤول بسیج اعضای هیأت علمی دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، معاون فرهنگی ورزشی شرکت ورزشی شهر سالم شهرداری تهران، مدیر طرح و تأمین شبکه رادیویی ورزش، مجری و کارشناس برنامه‌های ورزشی صدا و سیما، مدیر باشگاه ورزشی شرکت صنایع خوایی، مسؤول هیأت دوومیدانی بنیاد شهید به مدت هشت سال، مسؤول هیأت دوومیدانی باشگاه پاس به مدت چهار سال، عضو کمیته فنی فدراسیون دوومیدانی در سال ۱۳۸۲ ه.ش، مشاور رئیس فدراسیون دوومیدانی را در کارنامه خود دارد.
- وی در شهریور سال 1400 ه.ش با کسب ۱۶۵ رای موافق، ۱۰۸ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع، به عنوان وزیر پیشنهادی وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود.
 
سید حمید سجادی هزاوه

جوایز و افتخارات

رشته تخصصی حمید سجادی ۳۰۰۰ متر بامانع بود وی در این رشته مدال طلای قهرمانی آسیا در سال ۱۹۹۱ کوالالامپور، چهار مدال برنز قهرمانی آسیا و یک مدال نقره در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را کسب کرده است.

سجادی در بازی‌های آسیایی بانکوک در حالی مدال نقره را به دست آورد که در اواسط مسابقه هنگام پرش از روی یکی از موانع به زمین افتاده بود اما در ادامه توانست عقب‌ماندگی خود را جبران کند. سجادی در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون همراه با حسین شایان و در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تنها نماینده دو و میدانی ایران بود. وی در المپیک بارسلون در رشته ۵۰۰۰ متر زمان ۱۴:۰۴٫۵۴ دقیقه و در ۳۰۰۰ متر بامانع زمان ۸:۳۶٫۸۷ را به جا گذاشت. در المپیک آتلانتا در دو ۱۰۰۰۰ متر شرکت کرده و با زمان ۲۹:۲۲٫۴۰ رکورد جدیدی را برای ایران ثبت کرد. حمید سجادی در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴ هیروشیما در دو رشته ۱۵۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر بامانع شرکت کرد و در هر دو ماده به مقام چهارم رسید.
 
سید حمید سجادی هزاوه

رکوردها
رکوردهای شخصی حمید سجادی:
۸۰۰ متر داخل سالن: ۱:۵۱٫۲۱ (بوداپست ۱۹۸۹) - رکورد سابق ایران و جوانان آسیا
۱۵۰۰ متر داخل سالن: ۳:۴۸٫۳۲ (بوداپست ۱۹۸۹) - رکورد سابق ایران
۱۵۰۰ متر: ۳:۴۱٫۶۶ (اشتوتگارت ۱۹۹۳) - رکورد فعلی ایران
۳۰۰۰ متر بامانع: ۸:۳۳٫۸۹ (کوالالامپور ۱۹۹۱) - رکورد فعلی ایران
۵۰۰۰ متر: ۱۳:۵۳٫۴۰ (یوته‌بری ۱۹۹۵) - رکورد فعلی ایران
۱۰۰۰۰ متر: ۲۹:۲۲٫۴۰ (المپیک آتلانتا ۱۹۹۶) - رکورد فعلی ایران

منابع:
1. ویکی پدیا
2. خبرگزاری ایمنا
3. خبرآنلاین


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.