يکشنبه، 21 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

علی اکبر مراتی

علی اکبر مراتی
دکتر علی اکبر مراتی، زاده سال 1344 ه.ش در بخش امیرآباد، دامغان فوق دکترای مهندسی مکانیک (ساخت و تولید) از دانشگاه گیفو از کشور ژاپن است.
 
شناسنامه
 سال 1344 ه.ش   تولد
 ایرانی  ملیت
 اسلام  دین
 شیعه  مذهب
 -  دیگر نام ها
 فوق دکترای مهندسی مکانیک  تحصیلات
 دانشگاه گیفو ژاپن  دانشگاه
 علمی پژوهشی  زمینه فعالیت
 -  سبک
 از دهه 80  سال های فعالیت
 تألیف چندین کتاب  آثار مهم
 محسن  فرزندان

زندگی نامه

تولد
در سال 1344 ه.ش در خانواده ای متوسط در روستای کلا، دهستان قهاب رستاق، بخش امیر آباد از توابع دامغان متولد شد. پدرش کشاورز و مادر خانه دار بودند.

سمت و فعالیت ها

فعالیت های علمی
تحصیلات
شرح از زبان دکتر مراتی: دوران تحصیلات ابتدایی را در مدرسه تازه تأسیس روستایمان سپری کردم. در شرایطی که مدرسه راهنمایی در روستای ما نبود مجبور شدم بدور از خانواده اتاقی بصورت مشترک با دو نفر دیگر در شهر دامغان اجاره کنم. با تمام مشقاتی که در دوران تحصیل داشتم هیچگاه از درس و مدرسه غافل نبودم و دانش آموز ممتاز محسوب می شدم. پس از دوران راهنمایی در هنرستان فنی شهید چمران رشته ساختمان ثبت نام کردم. در سال آخر دبیرستان (هنرستان) معلم ها مرا تشویق به شرکت در کنکور کردند و در آن سال تنها کسی که از کلاس ما در مقطع کارشناسی قبول شد، بنده بودم. پس از هفته ها تاخیر در همان سال، جوایز شاگرد اول شدن در هنرستان را یکی از دوستانم که در اداره آموزش و پرورش مشغول بودند، بدستم رساند.

در حین تحصیل همیشه سعی داشتم کار دانشجویی نیز انجام دهم تا کمک خرج مخارج تحصیلم باشد. در سال 1367 موفق به اخذ لیسانس از دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیر کبیر شدم و در همان سال در مقطع فوق لیسانس در همان دانشگاه پذیرفته شدم. در طی تحصیلات دانشگاهی نه تنها شاگرد اول نبودم بلکه به دلیل بنیه ضعیف علمی ناشی از عدم تطبیق و همخوانی دروس دانشگاهی با هنرستان، بسیار دوران سخت و پر زحمتی داشتم و بایستی تلاشی مضاعف میکردم.
 
علی اکبر مراتی

همزمان با تحصیل در دوره فوق لیسانس، در دانشگاه آزاد اراک (پنجشنبه و جمعه) هم به تدریس مشغول شدم. پس از اخذ فوق لیسانس از دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیر کبیر، در دانشگاه یزد بعنوان عضو هیات علمی پیمانی تمام وقت مشغول بکار شدم. یکسال پس از شروع کار در دانشگاه یزد، رئیس مدیریت صنایع کارخانه سلکباف شدم که در آن زمان بیش از 700 نفر پرسنل داشت.

در طی این دوران موفق به قبولی در کنکور دکتری و اعزام وزارت فرهنگ و آموزش عالی و همچنین دریافت بورس تحصیلی از آن وزارتخانه شدم و همزمان از طریق سفارت ژاپن در تهران موفق به دریافت بورس تحصیلی از وزارت فرهنگ و آموزش عالی ژاپن شدم. که پس از طی مراحل اخذ پذیرش در فروردین 1373 ه.ش جهت ادامه تحصیل به ژاپن سفر کردم. در ژاپن کلیه هزینه های تحصیل در دانشگاه، اسکان و زندگی خودم توسط وزارت فرهنگ و آموزش عالی ژاپن پرداخت میشد و پس از اینکه خانواده ام شامل همسر و دو فرزندم به ژاپن آمدند، هزینه زندگی آنها توسط وزارت فرهنگ و آموزش عالی ایران پرداخت میشد.

در ژاپن ابتدا دوران 6 ماهه زبان ژاپنی را گذراندم و سپس دوره 18 ماهه پژوهشی که مقدمه ورود به دوره دکتری بود را در دانشکده مکانیک دانشگاه گیفو با موفقیت پشت سر گذاشتم. اگر چه بورس تصویب شده وزارت فرهنگ و آموزش عالی ژاپن فقط بمدت دو سال بود و تمدید بورس جهت ادامه تحصیل دکتری منوط به رضایت بخش بودن فعالیت های دوران آموزش زبان و پژوهش بود، اما بدلیل رضایت بخش بودن فعالیت ها و تایید اساتید مربوطه و دانشگاه محل تحصیل تمدید بورس بمدت سه سال دیگر و برای تحصیل در مقطع دکتری بدون هیچگونه مشکلی انجام شد. در بهار سال 1375 در دانشکده مکانیک دانشگاه گیفو در مقطع دکتری ثبت نام کردم.

پس از اتمام دوره دکتری موفق به اخذ بورس از انجمن پیشرفت علوم ژاپن جهت دوره دو ساله فوق دکتری شدم.این انجمن مهمترین موسسه علمی در ژاپن است که به دانشمندان برجسته از سراسر دنیا جهت انجام پژوهشهای پیشرفته در ژاپن بورس میدهد. در بهار 1378 فعالیت های علمی پژوهشی دو ساله فوق دکتری خود را در دانشکده مکانیک دانشگاه گیفو شروع کردم.

در طی دوره هفت ساله پژوهش، دکتری و فوق دکتری موفق به چاپ مقالات متعددی در مجلات علمی معتبر بین المللی در سراسر دنیا شدم که از آن جمله 13 مقاله در مجلات ISI، و 18 مقاله در کنفرانسهای معتبر بین المللی می باشند. همچنین جهت ارائه 18 مقاله کنفرانسی و سخنرانی در کنفرانسهای مختلف به شهرهایی از جمله تایپه تایوان، شانگهای چین، منچستر انگلیس، آخن آلمان، هنگ کنگ و شهرهای توکیو، کیوتو، گیفو، هاماماتسو، ناگویا، چیبا و اُساکای ژاپن سفر کردم.

بزرگترین دستاورد این فعالیت های علمی و پژوهشی انتخاب شدن من به عنوان دانشمند جوان برتر جهان در سال 2000 میلادی در کنفرانسی بین المللی در شهر آخن آلمان و دریافت لوح و جایزه آن بود.پس از اتمام دوره فوق دکتری در زمستان سال 1379 ه.ش، با اصرار اساتید دانشگاه گیفو، در دانشکده مکانیک آن دانشگاه بعنوان پژوهشگر خارجی شروع بکار کردم و پس از یکسال، و با وجود اینکه استخدام رسمی خارجی ها در دانشکده های مهندسی دانشگاه های ژاپن خیلی مرسوم نبود، بعنوان استاد دانشگاه و عضو هیات علمی تمام وقت به استخدام رسمی دانشگاه در آمدم و بمدت حدودا چهار سال در دانشکدهای مواد پیشرفته و مکانیک آن دانشگاه مشغول به کار شدم.

اگرچه در بدو سفر به ژاپن فقط یک دوره 6 ماهه زبان ژاپنی را بصورت تمام وقت و اکادمیک گذرانیده بودم و جهت انجام کارهای علمی پژوهشی که بیشتر به زبان انگلیسی بود همین دوره کافی بود ولیکن فراگیری مستمر زبان در کنار تحصیلات تخصصی باعث شد تا در سال 2000 میلادی موفق به اخذ مدرک قبولی در امتحان توانایی زبان ژاپنی سطح یک که بالاترین و مشکلترین امتحان از نوع خود در سنجش توانایی زبان ژاپنی میباشد گردم. شاید تسلط کامل به زبان ژاپنی یکی از دلایل اصرار دانشگاه جهت تدریس من به دانشجویان خود بوده باشد. اگر چه در آن زمان دانشمندانی خارجی در دانشکدههای مهندسی دانشگاه های ژاپن تدریس میکردند ولیکن اغلب آنها از کشور چین بودند و از سایر کشورها بتعداد انگشت شمار بیشتر مشغول به تدریس نبودند که دلیل آن شاید شباهت زیاد زبان ژاپنی و چینی و تسلط بهتر و راحتتر چینی ها به زبان ژاپنی بوده باشد.

در طی دوران اقامت در ژاپن، علاوه بر فعالیت های علمی پژوهشی، برگزاری کلاسهای ایران شناسی برای ژاپنی ها و بر پایی مراسم شب ایران با هزینه شخصی، یکی از این موارد بود. تهیه جزوه ای در مورد معرفی ایران با هماهنگی مرکز بین المللی شهر گیفو به زبان ژاپنی یکی از فعالیت های فرهنگی دیگر بنده میباشد، که نسخه هایی از آن در مرکز فوق نگهداری میشود و جهت استفاده علاقه مندان تکثیر شده است.

در سال 1384 ه.ش به میهن مراجعت دائم کردم و هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر می باشم.

هم اکنون در انجمنهای تخصصی و مردمی متعددی عضو میباشم که از آن جمله عضویت در انجمن علوم و تکنولوژی الیاف ژاپن، عضویت در انجمن علوم الیاف آمریکا، عضویت در انجمن دوستی ایران و ژاپن. همچنین داوری مجلات علمی پژوهشی بین المللی TRJ در آمریکا و علمی پژوهشی بین المللی TMSJ در ژاپن و نشریه علمی پژوهشی امیر کبیر در ایران از دیگر فعالیت های علمی تخصصی بنده میباشد. یکی از افتخارات اخیر بنده، قرار گرفتن نام بنده در فهرست اسامی 2 درصد دانشمندان برتر جهان است که در سال 2021 توسط موسسه علمی Elsevier و دانشگاه استنفورد منتشر گردید.
 
علی اکبر مراتی

آثار

رساله‌های دکتری
مشخصه یابی ساختار لایه نانو الیاف PVDF حاوی پلی دی استیلن جهت بکارگیری در حسگرهای حلال های آلی (نجمه موذنی و علی اکبر مراتی)
تحلیل و مدلسازی اثر تغییر شکل خمشی بر روی کارائی انتن میکرو استریپ قابل پوشش (حمیدرضا سنجری و علی اکبر مراتی)
اندازه گیری و درجه بندی اثر نوک سوزنی در نخ های فرش ماشینی پلی پروپلینBCF وبررسی عوامل موثر بر آن (مهران دادگر و علی اکبر مراتی)
 
پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد
تولید و مشخصه یابی لایه نانولیفی پلی کاپرولاکتون/کیتوسان با قابلیت رهایش عصاره گیاهی رزماری (مریم پرستار و علی اکبر مراتی)
تولید و مشخصه یابی نانوالیاف کامپوزیت PVDF/PDA/ZnO(محمدحسین مقیمیان و علی اکبر مراتی)
تولید نخ نانو ساختار پیزو الکتریک برای تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی (محمد باقری مطلق پاشاکی و علی اکبر مراتی)
طراحی منسوج نمایشگر با استفاده از الیاف نوری (حسن حقیرزواره و علی اکبر مراتی)
ارزیابی جعد نخ های فریز هیت ست شده به روش سه بعدی (ابراهیم ابراهیمی منش و علی اکبر مراتی)
اثر گرادیان تخلخل نانو الیاف الکتروریسی شده از پلی آمید 6 روی راندمان فیلتراسیون هوا (علی امین و علی اکبر مراتی)
امکان پذیری تولید انرژی الکتریکی از لایه های نانو لیفی (علی غیبی و علی اکبر مراتی)
افزایش آب دوستی لایه ی نانولیفی PLGA به کمک پلاسما جهت کشت سلولی (فاطمه نادی پور و علی اکبر مراتی)
تاثیر نانو الیاف کامپوزیت ZnO/CNT/PAN روی خواص جذب امواج الکترومغناطیسی و فرابنفش (جواد میرزایی و علی اکبر مراتی)
کاربرد الیاف استبرق در تقویت بتن (طاهره سلیمانی و علی اکبر مراتی)
 
کتب
Engineered Polymeric Fibrous Materials, Chapter 5; Smart fibrous materials  (علی اکبر مراتی)
Environmental Nanotechnology for Water Purification, Chapter 8; Electrospun Nanofibers for Water Purification  (علی اکبر مراتی, مهسا کنگازیان کنگازی)
Advance Functional Textiles and Polymers: Fabrication, Processing and Applications. Chapter 12 Preparation, Classification and Applications of Smart Hydrogels  (علی اکبر مراتی, ناهید همتی نژاد, مینا شاکری, آزاده بشری)
منسوجات هوشمند (علی اکبر مراتی, داریوش سمنانی, حمیدرضا سنجری)
Advanced Textile Engineering Materials Chapter 1: Application of Stimuli-Sensitive Materials in Smart Textiles  (علی اکبر مراتی)
Textiles, Advances in Research and Applications Chapter 1: Advances in Research and Applications of Smart Textiles  (علی اکبر مراتی)
NANOCELLULOSE, CELLULOSE NANOFIBERS AND CELLULOSE NANOCOMPOSITES - Synthesis and Applications Chapter 8: Electrospinning of Cellulose and Cellulose Derivatives  (علی اکبر مراتی, نجمه موذنی)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی انجام محاسبات و تنظیمات چله پیچی در ماشین های چله پیچی بخشی (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شغل کارور دستگاه جوراب بافی تک سیلندر- کامپیوتری (وحید اشرفی, رحمت داسدار, علی اکبر مراتی, هایده رامش)
Textiles: History, Properties & Performance and Applications, Chapter 8: Smart Textiles (علی اکبر مراتی)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی کنترل کیفیت بافت و متراژ پارچه و تشخیص عیوب بافت محصول تاری - پودی (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی کنترل کیفیت و تنظیم ابعاد و تراکم بافت فرش و موکت (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا, هایده رامش)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی کنترل تاسیسات و امور زیربنائی در نساجی (علی صالحی راد, مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی بافت ریزی بافت های حلقوی پودی (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا, هایده رامش)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی بافت ریزی بافت های حلقوی تاری (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا, هایده رامش)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی تشخیص الیاف ، نخ وپارچه به روش شیمیایی و تعیین خصوصیات و کاربرد آنها (مصطفی اریسیان, حمیدرضا رعنا, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی تنظیم ابعاد و تراکم بافت انواع پارچه و پتو و کنترل کیفیت بافت و متراژ پارچه (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا, هایده رامش)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی طبقه بندی وتشخیص الیاف با روش فیزیکی (حمیدرضا رعنا, مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی طرح ریزی بافت روی ماشین ژاکارد (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا, هایده رامش)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی طرح ریزی بافت روی ماشین بافندگی دابی (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا, هایده رامش)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی نظارت و کنترل عملکرد انواع دستگاه های ژاکارد (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا, هایده رامش)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی نظارت و کنترل عملکرد دستگاههای حلقوی تاری کتن (علی اکبر مراتی, مصطفی اریسیان, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی نظارت و کنترلرنگ‌بندی در قفسه بافندگی فرش (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا, هایده رامش)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی نظارت و برنام هریزی سرویس دستگاه های ژاکارد (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا, هایده رامش)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی نظارت وبرنامه ریزی سرویس دستگاه های بافندگی فرش و موکت (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا, هایده رامش)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی چله گذاری و تنظیمات راه اندازی ماشین بافندگی بادامکی و دابی (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی کنترل کیفیت محصول بافته شده در دستگاه بافندگی حلقوی پودی (علی اکبر مراتی, مصطفی اریسیان, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی کنترل کیفیت محصول بافته شده در دستگاه بافندگی حلقوی تاری (علی اکبر مراتی, مصطفی اریسیان, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی کنترل مواد آهار نخ چله و روند تهیه آن و کیفیت نخ چله آهارخورده (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی آماده سازی چله برای بافندگی تاری-پودی (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی اطفاء حریق ، کمک های اولیه ، بهداشت و ایمنی در نساجی (علی صالحی راد, علی اکبر مراتی, مصطفی اریسیان, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی انجام محاسبات و تنظیمات چله پیچی در ماشین های چله پیچی مستقیم وچله پیچی ماشین های بافندگی حلقوی (مصطفی اریسیان, حمیدرضا رعنا, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی انجام محاسبات و تنظیمات چله در ماشین آهار (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی بهره برداری از دستگاه های گره زن چله (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی تجزیه بافتهای پایه، تعیین نمره نخ و گرم در متر پارچه (مصطفی اریسیان, حمیدرضا رعنا, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی تولید محصول با دستگاه های بافندگی ژاکارد (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا, هایده رامش)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی تولید محصول با دستگاه های بافندگی تاری- پودی (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا, هایده رامش)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی تولید محصول با دستگاه های بافندگی حلقوی (علی اکبر مراتی, مصطفی اریسیان, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی تولید محصول با دستگاه های فرش بافی و موکت تافتینگ (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا, هایده رامش)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی سرپرستی تولید و تفکر سیستمی در واحدهای نساجی (علی صالحی راد, مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی طراحی و تجزیه بافت های تاری - پودی (علی صالحی راد, مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی نظارت و کنترل سرویس دستگاه‌های بافندگی حلقوی پودی (علی اکبر مراتی, مصطفی اریسیان, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی نظارت و کنترل سرویس دستگاه‌های بافندگی حلقوی تاری (علی اکبر مراتی, مصطفی اریسیان, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی نظارت و کنترل عملکرد دستگاه های حلقوی پودی تخت باف (علی اکبر مراتی, مصطفی اریسیان, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی نظارت و کنترل عملکرد دستگاه های حلقوی تاری راشل (علی اکبر مراتی, مصطفی اریسیان, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی نظارت و کنترل عملکرد دستگاههای حلقوی پودی گردباف (علی اکبر مراتی, مصطفی اریسیان, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی نظارت و برنامه ریزی سرویس دستگاه های بافندگی تاری - پودی (مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, علی صالحی راد, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی کنترل کیفیت جامع در بافندگی (علی صالحی راد, مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی به کارگیری ایزوها و استانداردها در نساجی (علی صالحی راد, مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی تنظیم روابط کار در واحدهای نساجی (علی صالحی راد, مصطفی اریسیان, علی اکبر مراتی, حمیدرضا رعنا)
تدوین استاندارد آموزش شایستگی کارور ماشین بافندگی کتن (علی اکبر مراتی, حمیدرضا رعنا, جعفر شوقی, هایده رامش)
کمک به اقتصاد خانواده -انتخاب لباس و مراقبت از آن (علی اکبر مراتی)
Yarn Formation in Friction Spinning (علی اکبر مراتی)
اصول ریسندگی اصطکاکی (علی اکبر مراتی)
Soft Computing in Textile Engineering, Chapter 18: Textile Quality Evaluation by Image Processing and Soft Computing Techniques  (علی اکبر مراتی, داریوش سمنانی)
Advances in Yarn Spinning Technology Chapter 11: Friction Spinning  (علی اکبر مراتی)
تولید ساختار و خواص نخ های ریسندگی اصطکاکی رینگ و مدرن (علی اکبر مراتی, سعید فتحی, امیر حایری, حمیدرضا خانمیرزا)
مقدمه ای بر الکتروریسی و نانوالیاف (علی اکبر مراتی)
 
مقالات ژورنال
Erfaneh Noorinezhad, Aliakbar Merati, Najmeh Moazeni, "Enhancement of chromic piezoelectric sensitivity responses of polyvinylidene fluoride/polydiacetylene nanofibers using graphene oxide", JOURNAL OF POLYMER RESEARCH, Vol. 28, Num. 12, Page 1-11, November 2021,
Najmeh Moazeni, Sadrjahani Mehdi, Aliakbar Merati, Masoud Latifi, Shohre Rouhani, "Effect of stimuli-responsive polydiacetylene on the crystallization and mechanical properties of PVDF nanofbers", POLYMER BULLETIN, Vol. 77, Num. 0, Page 5373-5388, November 2020,
Fatemeh Zamani, Fatemeh Nadipour, Masoud Latifi, Aliakbar Merati, "Comparison of Structural Modifcation and Argon Plasma Treatment of Poly(lactide-co-glycolic acid) Nanofbrous Scaffolds for Cell Culture", Journal of Textiles and Polymers, Vol. 8, Num. 2, Page 33-40, August 2020,
Komeil Nasouri, Ahmad Mousavi Shoushtari, Javad Mirzaei, Aliakbar Merati, "Synthesis of carbon nanotubes composite nanofibers for ultrahigh performance UV protection and microwave absorption applications", DIAMOND AND RELATED MATERIALS, Vol. 107, Num. 107896, Page 1-8, April 2020,
Najmeh Moazeni, Sadrjahani Mehdi, Aliakbar Merati, Masoud Latifi, Shohre Rouhani, "Effect of stimuli-responsive polydiacetylene on the crystallization and mechanical properties of PVDF nanofibers", POLYMER BULLETIN, Vol. 1, Num. 1, Page 1-16, November 2019,
Fatemeh Zamani, Aliakbar Merati, Masoud Latifi, Hosein Ghanbari Alanagh, Fatemeh Nadipour, "Effect of Plasma Treatment on Cell Culture in Poly Lactic Glycolic Acid Nanofbrous Scaffold", Modares Journal of Biotechnology, Vol. 9, Num. 4, Page 635-641, December 2018,
Aliakbar Merati, Nahid Hemmati Nejad, Mina Shakeri,, "Advances in Research and Applications of Smart Hydrogels, Part I: Preparation Methods and Classifcation", Journal of Textiles and Polymers, Vol. 6, Num. 2, Page 97-105, June 2018,
Najmeh Moazeni, Aliakbar Merati, Masoud Latifi, Sadrjahani Mehdi, Shohre Rouhani, "Fabrication and characterization of polydiacetylene supramolecules in electrospun polyvinylidene fluoride nanofibers with dual colorimetric and piezoelectric responses", POLYMER, Vol. 134, Num. 0, Page 211-220, January 2018,
Aliakbar Merati, Ahmad Mousavi Shoushtari, Javad Mirzaei, "A comparison between the UV protection of PAN/ZnO and PAN/MWNT composite nanofiber mats", JOURNAL OF THE TEXTILE INSTITUTE, Vol. 108, Num. 12, Page 2086-2089, December 2017,
Hassan Haghirzavareh, Aliakbar Merati, Zahra Khorram Toussi, Khosro Madanipour, "Design of Optical Fiber Display in Weft Knitting", , Vol. 3, Num. 19, Page 31-36, December 2017,
Aliakbar Merati, Masoud Latifi, Fatemeh Zamani, Hosein Ghanbari Alanegh, Fatemeh Nadipour, "Increasing the hydrophilicity of the electrospun nanofibrious layers of polylactic glycolic acid", Advanced Materials Materials and Novel Coatings, Vol. 20, Num. 0, Page 1429-1437, December 2017,
Najmeh Moazeni, Masoud Latifi, Aliakbar Merati, Shohre Rouhani, "Crystal polymorphism in Polydiacetylene-embedded electrospun polyvinylidene fluoride nanofibers", SOFT MATTER, Vol. 13, Num. 44, Page 8178-8187, November 2017,
Aliakbar Merati, Najmeh Moazeni, "A new technique of producing sliver of Estabragh fibers", Indian Journal of Fibre & Textile Research, Vol. 42, Num. 0, Page 72-76, March 2017,
Ali Amin, Aliakbar Merati, S.Hajir Bahrami, Roohollah Bagherzadeh, "Effects of porosity gradient of multilayered electrospun nanofibre mats on air filtration efficiency", JOURNAL OF THE TEXTILE INSTITUTE, Vol. 0, Num. 0, Page 1-9, December 2016,
Mehran Dadgar, S.Mohammad Hosseini Varkiani, Aliakbar Merati, "Pin-point effect determination using a rigorous approach", Indian Journal of Fibre & Textile Research, Vol. 40, Num. 8, Page 273-281, September 2015,
Mehran Dadgar, Aliakbar Merati, S.Mohammad Hosseini Varkiani, "Evaluation of heat setting parameters in carpet comfort", FIBERS AND POLYMERS, Vol. 16, Num. 5, Page 1169-1176, May 2015,
Mehran Dadgar, Aliakbar Merati, S.Mohammad Hosseini Varkiani, "Evalution of the pinpoint effect on carpet appearance", JOURNAL OF THE TEXTILE INSTITUTE, Vol. 64, Num. 3, Page 1-9, March 2015,
Hamidreza Sanjari, Aliakbar Merati, S.Mohammad Hosseini Varkiani, Ahad Tavakoli, "Evaluation of the effect of bending on the resonance frequency of inset-fed rectangular textile patch antenna", JOURNAL OF INDUSTRIAL TEXTILES, Vol. 15, Num. 1, Page 1-26, February 2015,
Aliakbar Merati, Aliasghar Alamdar-Yazdi, Alireza Farokhnia, "Yarn Properties Developments with Diagonally Slotted Roller on Ring Spinning Machine", Indian Journal of Fibre & Textile Research, Vol. 39, Num. 3, Page 289-295, September 2014,
Ali Gheibi, Roohollah Bagherzadeh, Aliakbar Merati, Masoud Latifi, "Electrical power generation from piezoelectric electrospun nanofibers membranes: electrospinning parameters optimization and effect of membranes thickness on output electrical voltage", JOURNAL OF POLYMER RESEARCH, Vol. 21, Num. 11, Page 1-14, September 2014,
Mehran Dadgar, S.Mohammad Hosseini Varkiani, Aliakbar Merati, "Comparison between artificial neural network and response surface methodology in the prediction of the parameters of heat set polypropylene yarns", JOURNAL OF THE TEXTILE INSTITUTE, Vol. 45, Num. 5, Page 1-14, June 2014,
Ali Gheibi, Masoud Latifi, Aliakbar Merati, Roohollah Bagherzadeh, "Piezoelectric Electrospun Nanofibrous Materials for Self-Powering Wearable Electronic Textiles Applications", JOURNAL OF POLYMER RESEARCH, Vol. 21, Num. 69, Page 1-7, June 2014,
Aliakbar Merati, "Reinforcing of Cement Composites by Estabragh Fibres", Journal of The Institution of Engineers(India):Series C, Vol. 95, Num. 1, Page 27-32, April 2014,
Hamidreza Sanjari, Aliakbar Merati, S.Mohammad Hosseini Varkiani, Ahad Tavakoli, "A study on the effect of compressive strain on the resonance frequency of rectangular textile patch antenna: elastic and isotropic model", JOURNAL OF THE TEXTILE INSTITUTE, Vol. -, Num. 0, Page 1-7, September 2013,
Tahereh Solimani, Aliakbar Merati, Masoud Latifi, Aliakbar Ramezanianpor, "Inhibition of Cracks on the Surface of Cement Mortar Using Estabragh Fibers", Advances in Materials Science and Engineering, Vol. 2013, Num. 656109, Page 1-5, July 2013,
Siavash Afrashteh, Aliakbar Merati, Ali Asghar Asgharian Jeddi, "Geometrical parameters of yarn cross-section in plain woven fabric", Indian Journal of Fibre & Textile Research, Vol. 38, Num. 2, Page 126-131, June 2013,
Akiyoshi Takeno, Minoru Miwa, Teruyuki Yokoi, Keishi Naito, Aliakbar Merati, "A new technique for generating regularly spaced crazes to facilitate piece dyeing of polypropylene filaments", JOURNAL OF APPLIED POLYMER SCIENCE, Vol. 128, Num. 6, Page 3564-3569, June 2013,
Mehran Dadgar, S.Mohammad Hosseini Varkiani, Aliakbar Merati, Arezoo Sarkheyli, "Comparison of Mamdani and Sugeno Fuzzy Inference System in Prediction of Residual Frieze Effect of Frieeze Carpet Yarns", Tekstilna industrija, Vol. 96, Num. 2, Page 16-25, June 2013,
Roohollah Bagherzadeh, Hamidreza Pakravan Charvadeh, Abdol Hossein Sadeghi, Masoud Latifi, Aliakbar Merati, "An Investigation on Adding Polypropylene Fibers to Reinforce Lightweight Cement Composites (LWC", JOURNAL OF ENGINEERED FIBERS AND FABRICS, Vol. 7, Num. 4, Page 13-21, December 2012,
Aliakbar Merati, Saeed Shaikhzadeh Najar, S.Mohammad Etrati, Mohammad Godarzi, "Effect of spandex filament draw ratio on elastic core spun yarn properties in friction spinning", TEXTILE RESEARCH JOURNAL, Vol. 82, Num. 13, Page 1363-1370, August 2012,
Aliakbar Merati, Hadi Patir, "Anisotropy in wrinkle properties of woven fabric", JOURNAL OF THE TEXTILE INSTITUTE, Vol. 102, Num. 7, Page 639-646, July 2011,
Aliakbar Merati, "A new approach to improve the bulkiness of worsted grade wool yarn", TEXTILE RESEARCH JOURNAL, Vol. 81, Num. 7, Page 698-705, May 2011,
Masoud Latifi, Mohammad Amani Tehran, Aliakbar Merati, "Effect of Yarn Appearance on apparent Quality of Weft Knitted Fabric", Journal of the Textile Institute, Vol. 96, Num. 5, Page 0-0, May 2005,
Ali Asghar Asgharian Jeddi, Majid Safar Johari, Aliakbar Merati, "A Study of the Structural and Physical Properties of Cotton-Covered Nylon Filament Core-Spun Yarns", Journal of the Textile Institute, Vol. 88, Num. 1, Page 12-20, January 1997,
 
اختراعات/ ثبت پتنت
تولید فتیله از الیاف استبرق (دانشگاه صنعتی امیرکبیر, علی اکبر مراتی)
نانو ژنراتور الیافی جهت تولید انرژی الکتریکی (روح اله باقرزاده, علی غیبی, مسعود لطیفی, علی اکبر مراتی, دانشگاه صنعتی امیرکبیر)
دستگاه تشخیص بصری خاصیت پیزوالکتریک لایه‌های نانوالیافی (دانشگاه صنعتی امیرکبیر, علی غیبی, مسعود لطیفی, علی اکبر مراتی, روح اله باقرزاده, محمدسجاد سرایانی بافقی)
فرایندحذف آهار در فرش ماشینی (علی اکبر مراتی, دانشگاه صنعتی امیرکبیر, مهران دادگر, سیدمحمد حسینی ورکیانی)
دستگاه تعیین شاخص نخهای فریز (بر اساس تصویر دو بعدی) (دانشگاه صنعتی امیرکبیر, علی اکبر مراتی, سیدمحمد حسینی ورکیانی, مهران دادگر)
دستگاه ارزیابی درجه سوزنی شدن نخ تثبیت حرارتی شده (مهران دادگر, سیدمحمد حسینی ورکیانی, دانشگاه صنعتی امیر کبیر, علی اکبر مراتی)
تینت مناسب برای ایجاد پوشش رنگی موقت بر روی الیاف تیره رنگ در ریسندگی فاستونی (علی اکبر مراتی, عبدالحسین صادقی, فرناز آگهیان)
فرآیند تولید نخ صددرصد پشمی حجیم (علی اکبر مراتی)

منابع:
1. رزومه ارسالی
2. دانشگاه صنعتی امیرکبیر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.