دوشنبه، 8 آبان 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

فرزانه روستایی

فرزانه روستایی

 

فرزانه روستایی روزنامه نگار حوزه بین‌الملل 25 آذر 1340 متولد شد

نام فرزانه روستایی با نام بین الملل گره خورده است،‌ تا وی نشان دهد شاخص نسلی است که به تخصص در حوزه‌ای خاص از روزنامه‌نگاری عطف توجه نشان می‌دهند. همه افرادی که حتی دوره‌ای کوتاه در سرویس بین‌الملل کار کرده‌اند می‌دانند، روستایی 16 سال از فعالیت مطبوعاتیش را در این حوزه گذرانده است.

روستایی نخستین فعالیت‌های مطبوعاتی خود را این گونه شرح می‌دهد.

«در دوران دانشجویی در جهاد دانشگاهی[دانشگاه] شهید بهشتی مجوز نشریه‌ای به نام سفیر را گرفتیم، اما تنها توانستیم دو شماره از آن را چاپ کنیم. چون بعد از آن شماره دیگر مطلب نداشتیم تا صفحات نشریه پر شود! از سال 1359 در روزنامه‌های مختلف مطلب نوشتم اما کار رسمی را از سال 70 در روزنامه اطلاعات شروع کردم و سه سال عضو استخدامی گروه بین‌الملل روزنامه اطلاعات بودم. بعد از گرفتن لیسانس علوم سیاسی همیشه در بخش بین‌الملل روزنامه و رسانه‌های خارجی کارکردم. ولی رده کاری‌ام همیشه روزنامه و مجله بود

تحریریه روزنامه‌های اطلاعات، جامعه، ‌توس، خرداد، فتح،‌ ضمیمه همشهری، شرق و الحیات، المستقبل،‌روزنامه‌های آمریکایی و ... ، از جمله رسانه‌هایی بودند که وی در آنها درسمت خبرنگار و یا دبیر سرویس بین‌الملل سرگرم کار شد.

از آبان 86 مسئولیت بخش بین‌الملل روزنامه اعتماد را بر عهده داشته است.

انتشار چهار مقاله پیرامون تحولات خاورمیانه در روزنامه بین المللی الحیات و المستقبل لبنان و چهل سرمقاله روزنامه شرق و چهار مقاله در روزنامه‌های سوئدی اکسپرسن و مشهور‌ترین روزنامه سوئد به نام اسونسکا داگبلادت گوشه‌ای از فعالیت‌های روستایی را نشان می‌دهد.

 روستایی برگزیده بخش مصاحبه جشنواره مطبوعات در سال 79 شد و مقاله‌های منتشر شده از وی نیز در سال 83 وی را به عنوان جایزه نخست جشنواره این سال رساند.

او می‌گوید: «در دوازدهمین جشنواره مطبوعات یعنی سال 84 شایسته تقدیر در بخش سرمقاله شدم. «درس های یک محاکمه»، «محاسبه‌های امنیتی یک ترور» و «سرزمین ناشناخته» عنوان مقاله‌های ارسالی من به جشنواره بود

اگر چه روستایی، خود، جزو برگزیدگان چند دوره از جشنواره مطبوعات شده اما در سه دوره دیگر هم او عضو هیات داوری بخش تخصصی سه دوره از جشنواره مطبوعات بوده است.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.