باید به اصل و هویت خویش بازگردیم

این جنگ که دنباله ی ناتوی فرهنگی غربیان می باشد، با تخلیه ی مولفه ی فرهنگی و هویتی در اذهان مردم به خصوص نسل جوان، آن ها را پذیرای داده های خود می کنند.
پنجشنبه، 9 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
باید به اصل و هویت خویش بازگردیم
راسخون : در ادامه تئوری جنگ تمدن ها که ساموئل هانتیگنتون آمریکایی واضح  آن بود، مبنی بر این  که  دو تمدن غربی  و اسلامی، به دلیل این که  در تقابل با هم هستند روزی  رو در روی یک دیگر قرار                  می گیرند، شاهد اجرای پروژه ی جنگ نرم غرب علیه اسلام بوده ایم. این جنگ که دنباله ی ناتوی فرهنگی غربیان می باشد،  دشمنان زخم خورده ی اسلام در آن از سلاح  و ادوات آتشین و پر سر و صدا استفاده نمی کنند،  بلکه با  تخلیه ی مولفه ی فرهنگی و هویتی  در اذهان  مردم به خصوص نسل جوان، آن ها را پذیرای داده های خود می کنند به صورتی که خواسته  و ناخواسته  هر آن چه که طراحی کرده اند توسط ملت ها  تایید و به اجرا درآید.
 
در این زمینه راسخون  با آیت الله  قربانعلی دری نجف آبادی عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت وگوی کوتاهی داشته است که از نظرتان می گذرد.
 
-با توجه به این که  در پروسه ی جنگ نرم  دشمن  قرار داریم  به  نظر شما چگونه  می توانیم  جوانان  را حفظ کنیم؟
 
یقینا  در جنگ نرم،  بحث تهاجم  فرهنگی مطرح است  لذا  باید نوجوانان و جوانان مان را آگاه  کنیم تا ارزش ها  و نیروهای عالی تاریخ  و هویت سرزمین خود را بشناسند و به آن ارج نهند.
 
- توجه به هویت ها  و اصالت ها چه تاثیری در این فرآیند دارد؟
 
باعث می شود خود را بشناسیم  و به خود  بازگردیم  که چه داشته ایم  و از چه موقعیتی برخوردار بوده ایم و دارای چه عناصری  و شخصیت هایی در جامعه اسلامی خود بوده ایم به همین خاطر به راحتی مرعوب و مغلوب دنیای تو خالی غربی ها نمی شویم .
 
-چگونه می توانیم به اصل خویش بازگردیم  تا به قول فرمایش حضرتعالی مرعوب غرب نشویم؟
 
ما دارای پشتوانه های قوی و محکمی هستیم تا نسل جوان عصر حاضر مان را آگاه  و مطلع سازیم  و به آنها کمک کنیم تا فریب تهاجم فرهنگی غرب را که در هر شکل  و صورتی  در حال  تهاجم است، نخورند.  توجه به هویت فرهنگی دینی و ملی خودمان باعث می گردد تا  زمینه های مقاومت در این  جنگ نرم را بین جوانان  فراهم آوریم. از جمله برپایی مراسم  گرامیداشت و بزرگداشت علما و دانشمندان  برجسته و تاثیرگذار اسلامی در این مسیر بسیار مهم  و موثر است زیرا ما چیزی کم نداریم تا در مقابل دشمنان و غربیان اظهار ضعف  و ناتوانی کنیم.
/2759

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما