جنگی برای استحاله ی باورها

افراد نسبت به باورها و عقایدی که از گذشته به آن ها رسیده است، نوعی گرایش و تعصب بیشتری دارند پس اگر دشمنان این اعتقادات را در دست بگیرند بهتر می توانند برآنها غلبه کنند.
دوشنبه، 13 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جنگی برای استحاله ی باورها
راسخون: همان طور که مقام معظم  رهبری به عنوان ولی فقیه مسلمانان و نایب امام زمان(عج) هم بارها به این قضیه اشاره فرموده اند مبنی بر این که امروز مواجهه‌ى استكبار با  نظام جمهورى اسلامى، ديگر از جنس و نوع  مواجهه‌ى دهه‌ى اول انقلاب نيست؛ چرا که اگر دشمنان  در آن  برهه ی  زمانی، به انحاء مختلف  اعم از ایجاد کودتا یا را ه اندازی جنگ تحمیلی  هشت ساله  زورآزمایى می كردند و البته  شكست هم خوردند  که همان  رویاروی  سخت بود؛ امروز به این  یقین رسیده اند که باید استحاله ی فکری در مردم انقلابی ایران به  خصوص جوانان ایجاد کنند تا به  نتیجه  مورد نظر خود برسند، که همان جنگ نرم است و می بایست با هوشیاری دراین عرصه عمل کنیم  و به دشمن  میدان ندهیم . در این  راستا  خبرنگار راسخون  با دکتر حسن بلخاری  استاد دانشگاه ، رییس فرهنگستان هنر و محقق  در دفتر مطالعات سیاسی  و بین المللی در پروژه ی  سیاست خارجی، گفت و گوی کوتاهی داشته است  که با هم می خوانیم.
در ابتدا بفرمایید حضرتعالی چه تعریفی از جنگ نرم دارید ؟
جنگی که امروز در پیش داریم جنگ نرم است  یعنی جنگی که به روی  باورها و افکار افراد نشانه رفته شده است ، آن ها  عقاید، ارزش ها  و باورهای مورد  قبول انسان ها را هدف  گرفته اند  و سعی می کنند تا زمینه ی استحاله ی آن ها را فراهم آورند
چرا دشمنان از کانال فرهنگ وارد شده است؟
زیرا بیشتر اثرگذاری دارد و افراد نسبت  به  باورها و عقایدی که از گذشته به آن ها رسیده است، نوعی گرایش  و  تعصب  بیشتری دارند پس  اگر این اعتقادات  را در دست بگیرند بهتر می توانند برآنها غلبه کنند.
آیا تنها کشور ما در تیر رس این تهاجم نرم و عملیات روانی دشمنان  است یا اینکه بقیه ی کشورها را هم در بر می گیرد؟
البته در کشور ما  به  دلیل  این  که  نظامی اسلامی مغایر با نیات  و اهداف غرب راه  اندازی شده است به صورت جدی تر دنبال می شود ، ولی غرب برای کنترل  و تسلط بر ملت های مختلف جهان، جنگ نرم  را شروع کرده است.
به نظر شما  چگونه می توانیم خود  و نسل جوان که  بیشتر در معرض  خطر هستند را در مقابل این جنگ  نامریی  حفظ  کنیم  تا به نوعی  مغلوب دشمن نشویم؟
به سنت ها و عقایدی  که جزوء عناصر هویتی ما هستند را بیشتر توجه کنیم و برای  نسل  نوجوان و جوان بازگو و مطرح نماییم تا این پیوند و ارتباط  با گذشته  و هویت مان قطع نگردد.
گفتگو از معصومه طاهري

/1002

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.