اختلافات خاتمی و موسوی سریالی دنباله دار

سید محمد خاتمی با انتقاد شدید از اظهارات تند میرحسین موسوی در مخالفت علنی با نظام، اظهار داشته است: "حرف‌های تندی که بعضی آقایان می‌زنند، رسما وجهه اپوزیسیونی به جریان اصلاحات می‌دهد و باعث حذف کامل ما می‌شود.
دوشنبه، 10 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اختلافات خاتمی و موسوی سریالی دنباله دار

راسخون: اختلافات دامنه‌دار و اصولی رئیس دولت اصلاحات با میرحسین موسوی به جلسه خصوصی مجمع روحانیون مبارز هم کشیده شد.

اختلاف سید محمد خاتمی با آقای موسوی که حتی آنان را از برگزاری یک جلسه مشترک هم بازداشته است، اخیرا منجر به انتقادات شدید میرحسین از آقای خاتمی شد. در یک نمونه موسوی، خاتمی را یک فرد "معامله‌گر" و "خودخواه" نامید.

اظهارات تند موسوی اما از سوی رئیس بنیاد باران هم بی پاسخ نمانده است. آقای خاتمی برخلاف میرحسین ترجیح داده تا این موضوع را به صورت پنهانی و در جمع اعضای مجمع روحانیون مطرح کند.

رئیس دولت اصلاحات که تاکنون در برابر رای مردم و قانون ایستاده است، در این جلسه خصوصی به هم حزبی هایش گفته است: "موضوع انتخابات سال قبل و مطرح کردن ادعاهای غیرقابل اثباتی مانند تقلب در انتخابات، مجدداً فضا را امنیتی و متشنج می‌کند و این به ضرر ماست."

سید محمد خاتمی با انتقاد شدید از اظهارات تند میرحسین موسوی در مخالفت علنی با نظام، ضمن اینکه خواستار حفظ ظاهر جریان اصلاحات شده، اظهار داشته است: "حرف‌های تندی که بعضی آقایان می‌زنند، رسما وجهه اپوزیسیونی به مجموعه ما می‌دهد و این به معنای مرگ اصلاحات خواهد بود."

خاتمی در ادامه این جلسه مجمع روحانیون گفته است: "مگر تبدیل اصلاحات به اپوزیسیون هنر است؟ نظام 30 سال است که اپوزیسیون داشته، ولی سوال من این است که همه اینها با هم تا حالا چه میزان موفق بوده اند؟ کل این اپوزیسیون چه میزان به اهداف خود رسیده اند؟"

در ادامه این جلسه خاتمی از تلاش سه-چهار ماهه خود برای بازگرداندن اصلاحات و سران خود به بدنه نظام گفته و گفته که لازم است این تلاشها از سوی همه"دلسوزان اصلاحات" پیگیری شود.

آقای خاتمی در این راستا تاکید کرده است: "دروازه بازگشت ما به داخل نظام، انتخابات است و نباید با طرح برخی ادعاها بهانه به دست آنها بدهیم و  این دروازه را بر روی خود ببندیم."

رئیس بنیاد باران در ادامه درباره طرح برخی اعضای مجمع روحانیون برای 22 خرداد امسال گفته است، امسال شما با تبلیغات و تحریکات اجتماعی خود حداکثر می توانید چندهزار نفر را در روزهای پایانی خرداد به خیابان ها بیاورید که حتی اگر این چنین هم شود، دست نظام برای برخورد با همه افراد باز خواهد بود، بالاخره آستانه تحمل نظام هم حدی دارد، ‌به این موضوع هم فکر کرده اید؟"

گفتنی است خاتمی در حالی از طرح ادعاهای مربوط به تقلب انتقاد و آن را مقدمه حذف جریان اصلاحات می داند که خود در جریان وقایع پس از انتخابات بر این ادعا پافشاری کرده بود و تا کنون هم حاضر به عذرخواهی از این ادعا نشده است.

1068/1002
 

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.