برنامه هاي هسته اي ايران شفاف است

جمهوري اسلامي ايران با اجازه به بازرسان آژانس براي بازرسي سرزده نشان داده است که در فعاليت هاي هسته اي اش از شفافيت لازم برخوردار بوده است.
چهارشنبه، 12 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برنامه هاي هسته اي ايران شفاف است
راسخون: معاون رسانه اي شورايعالي امنيت ملي با اشاره به گزارش جديد يوکيا آمانو مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي اظهار داشت: در اين گزارش تاکيد شده آژانس بر روند غني سازي 3.5 و 20 درصد در ايران نظارت کامل دارد.   
بنابر این گزارش به نقل از ایرنا  ابوالفضل ظهره وند ديپلمات ارشد ايراني و سفير سابق جمهوري اسلامي ايران در ايتاليا در گفت و گو با ايرنا با بيان اين مطلب تاکيد کرد: مدير کل آژانس در گزارش خود مي گويد هيچ مشکلي در رابطه با نظارت آژانس چه در زمينه نصب دوربين ها و چه در زمينه بازرسي ها وجود ندارد و اين مساله ديگر راهي براي بهانه جويي باقي نمي گذارد.
معاون رسانه اي شوراي عالي امنيت ملي تصريح کرد: در اين گزارش اعلام شده حسابرسي کاملي از مواد هسته اي ايران صورت گرفته و هيچ انحرافي در اين زمينه وجود نداشته است.
اين ديپلمات ارشد ايراني با اشاره به بازرسي هاي سر زده صورت گرفته از سايت غني سازي نطنز گفت: در اين گزارش آمده است که بازرسان آژانس از سال 2007 تاکنون 38 مرتبه به صورت سرزده و بدون اعلام قبلي از تاسيسات هسته اي ايران بازرسي کرده اند که 2 مرتبه از اين بازرسي ها از روند غني سازي 20 درصدي بوده است.
وي افزود: از ديگر نکاتي که در گزارش اخير آقاي آمانو به چشم مي خورد اين است که ذخاير اورانيوم کم غني شده ايران به بيش از 2400 کيلوگرم رسيده است و بنابراين در صورت اجرايي شدن بيانيه تهران و مبادله سوخت هيچ گونه خللي در ذخاير مواد هسته اي ما ايجاد نخواهد شد.
1002

جذب خبرنگار افتخاري


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.