جنگ نرم و خلق حماسه

جنگ نرم هم مانند جنگ سخت و مانند حماسه خرمشهر، نيازمند خلق حماسه به منظور پيشگيري از لطمه خوردن آرمان هاي امام راحل و اهداف انقلاب اسلامي است.
پنجشنبه، 13 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جنگ نرم و خلق حماسه
راسخون: مهدی چمران صحبتش را با فتح خرمشهر و اوج حماسه هاي دفاع مقدس که نقطه عطف همه پيروزي ها بود آغاز کرد و در ادامه پیوندی با جنگ نرم در شرایط کنونی برقرار کرد، با ما همراه باشید.
رییس شورای شهر تهران با توجه به برج و باروي مستحکم عراقي ها گفت که در آن زمان شکست خطوط دشمن غير بديهي مي نمود اما به ياري خدا و ايمان رزمندگان اسلام خرمشهر آزاد شد .
چمران اظهارداشت: رزمندگان اسلام با فتح خرمشهر و پيروزي در ديگر عمليات دفاع مقدس وظيفه خود را انجام دادند، اما امروز دشمن از راه ديگري وارد شده است و نياز به خلق حماسه ديگري داريم.
وي از امام راحل به عنوان آغازگر خط جديدي در تاريخ معاصر ايران که مبارزه با استکبار جهاني را سرلوحه امور قرارداد، ياد کرد و گفت: هر چند دشمن در جنگ نرم که پيرو انقلاب هاي رنگين استعمارگران آغاز کرده تا کنون به خواست خدا، تدبير ولي فقيه و هوشياري مردم توفيقي حاصل نکرده است اما بايد مراقب بود و اجازه نداد دشمن بر ما مسلط شود .
چمران به کمبود تجهيزات نظامي در آغاز جنگ تحميلي اشاره کرد و گفت: جوانان غيور ايراني به دليل نداشتن تفنگ ژ3 با تفنگ M1 و حتي برنو در مقابل سلاحهاي پيشرفته دشمن ايستادند و از ناموس وطن دفاع کردند.
وي در کنار توجه به جنگ نرم به تقويت بنيه نظامي هم تاکيد کرد و افزود: قدرت نظامي توان بازدارندگي دارد و دشمن را از وسوسه شدن به تجاوز باز مي دارد .
چمران اظهارداشت: با وجود قوي بودن جبهه رسانه اي و تبليغاتي دشمنان به دفاع صرف نبايد بسنده کرد و با ايدئولوژي قوي و تفکرات اعتقادي بايد ، نيروي جوان را تقويت کرد تا در مقابل امواج تهاجم نرم آسيب نخورند .
وي بر تعميم ارزشهاي اسلامي و اتحاد مسلمانان تاکيد کرد و گفت: تفرقه و تشتت روزنه آسيب پذيري است و بايد هوشيار بود .
چمران بر ارائه و بازخواني حماسه هاي دفاع مقدس در راستاي مقابله با مبارزه نرم دشمن تاکيد کرد و افزود: حماسه سازان دوران انقلاب و دفاع مقدس را نبايد فراموش کرد.
وي معرفي کردن ايرانيان به عنوان خشونت طلب را در راستاي سياست نرم دشمنان عنوان کرد و با استناد به دست نوشته عارفانه اي از شهيد مصطفي چمران، گفت: در مرام و منش الگوهاي دفاع مقدس بويي از خشونت ديده نمي شود.
بد نیست دشمن بداند که همیشه بازنده ی جنگ نرم، خودش است و بس.

/1006 1002

 


منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net

جذب خبرنگار افتخاري

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.