اوبا ما جهان اسلام را نا اميد كرد

برخی روزنامه های آمریکایی در تحلیل هایی بااشاره به کاهش محبوبیت باراک اوباما در جهان اسلام نوشتند که اوباما جهان اسلام را ناامید کرد.
دوشنبه، 17 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اوبا ما جهان اسلام را نا اميد كرد

راسخون: برخی از روزنامه های آمریکایی پس از گذشت يكسال از سخنراني اميدوار كننده باراك اوباما، رئيس جمهوري ايالات متحده آمريكا براي مسلمانان در قاهره، به نقد و تحلیل روابط میان ایالت متحده آمریکا و جهان اسلام پرداختند.

بنابر اين گزارش اين رسانه ها در تحليل هاي خود به اين نتيجه رسيدند كه در نتيجه اعمال و رفتار رئيس جمهوري دموكرات آمريكا، محبوبیت اوباما به شده کاهش يافته است و همچنين ملت های اسلامی از وعده های صلح مشترک و احترام متقابل اوباما در سخنرانی یک سال پیش وی در قاهره كاملا ناامید شده اند.
مجله تایم با انتشار گزارشي با اشاره به كاهش محبوبیت اوباما در میان ملت های اسلامی، می نویسد: محبوبیت اوباما به تدریج در حال کاهش است تا جایی که نزدیک است سطح محبوبیت وی در جهان اسلام از جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز کمتر شود.
تایم می افزاید: این کاهش محبوبیت پس از گذشت یک سال از سخنرانی اوباما در مصر به وجود آمده است. این سخنرانی اوباما با هدف بهبود چهره کشورش در جهان اسلام انجام گرفت.
این مجله تأکید می کند که موجی از خشم و اکراه در برابر ایالت متحده آمریکا در کشورهای اسلامی در نتيجه ادامه سياست هاي آمريكا به وجود آمده است.
مجله تایم با طرح این پرسش که "راز عدم موفقیت در ایجاد روابط مثبت بین آمریکا و جهان اسلام چیست؟" نوشت: این شکست به اوباما باز می گردد که نتوانست به وعده های خود همچون صلح مشترک بر پایه اعتماد و احترام متقابل و تعطیل کردن زندان گوانتانامو تا پایان سال 2009 میلادی به جهان اسلام وفا کند و این وعده ها را عملی کند.
این مجله مدعی شد که تلاش "فاروق عبدالمطلب" نیجریه ای برای انفجار هواپیمای آمریکایی در دیترویت، "نجیب الله زازی"، افغانی متهم به برنامه ریزی برای استفاده از سلاح کشتار جمعی، "فیصل شاه زاد"، پاکستانی متهم به تلاش برای انفجار میدان تایمز نیویورک و حمله "نضال مالک حسن"، سرباز فلسطینی الاصل ارتش آمریکا به پایگاه فورت هود ایالت تگزاس به علت خشم مسلمانان از آمریکا صورت گرفته است.
در همین حال، روزنامه کریستین ساینس مونیتور با اشاره به کاهش جایگاه اوباما در جهان اسلام نوشت که علت این امر به عدم توانایی رئیس جمهوری آمریکا برای ایجاد راه حلی عادلانه در درگیری فلسطین و رژيم صهيونيستي برمی گردد.

کریستین ساینس مانيتور می افزاید که 60 درصد عرب ها معتقدند که اوباما ضعیف تر از این است که بتواند راه حلی برای مسئله فلسطین بیابد، یا دو طرف درگیر را بر سر میز مذاکرات برای بستن توافقنامه صلح کامل بیاورد. عرب ها و مسلمانان نسبت به انجام وعده های وي، ناامید هستند.

این روزنامه با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان دريايي آزادی غزه در آب های بین المللی و کشته و زخمی شدن ده ها نفر از فعالان حقوق بشر، تأکید کرده است: جهان اسلام منتظر است که ببیند اوباما در این شرایط به وعده های خود عمل می کند و این وعده ها را سنگ محک اوباما قرار داده اند.

بنابرگزارش الجزیره، روزنامه واشنگتن پست نیز با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی نوشت: این حمله نشان می دهد که این رژیم به تدریج از یک همپای نزدیک برای ایالت متحده به یک بار برای آن تبدیل می شود.

دانیل کیرترز، سفیر پیشین آمریکا در سرزمين هاي اشغالي گفت: تل آویو همپیمانی برای آمریکا است، اما همپیمانی که در جهت مخالف حرکت می کند و این به این معنی است که تل آویو برای آمریکا یک مشکل به شمار می آید
 

1002

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.