تولید باران به کمک لیزر!

دانشمندان موفق شدند از نور ليزر براي باراندن قطرات آب از آسمان استفاده کنند،اين تکنولوژي مي تواند در توليد آب مورد نياز ساکنان کره زمين به کار گرفته شود.
شنبه، 25 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تولید باران به کمک لیزر!

راسخون : از آنجا که آب مایه حیات است و نیاز بشر به آب همچنان در حال افزایش، دانشمندان بعد از روش های بارور کردن ابرها ودیگر روش ها این بار درصدد تولید باران توسط لیزر هستند و در آینده شاهد باران های لیزری در جهان خواهیم بود.       

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني "wired science" ، در اين روش دانشمندان با تاباندن پرتوي ليزر به ابرها توانستند قطرات آب را با يونيزه کردن ابرها بدست آورند، آنها ابزارهاي ليزري ابداعي خود را در محيط خارج از آزمايشگاه به کار گرفتند و به موفقيت آميز بودن تجربه خود پي بردند.

شليک پرتوهاي ليزر به سمت آسمان مي تواند موجب بارش باران شود و اين اتفاق مي تواند راهي براي جلوگيري از خشکسالي باشد و شاید آن وقت با این مشکل روبه رو شویم که هر کس برای خود دستگاه لیزری خریداری کند و علاقه مند باشد که ابرهای بالای سر خودش را به باران تبدیل کند، ولی خوشبختانه "کاسپارين" دانشمند سوييسي که مديريت تيم باران ساز را به عهده دارد مي گويد : تجربه ما بيشتر محدود به محيط آزمايشگاهي است و تا رسيدن به نقطه اي که بتوانيم باران واقعي توليد کنيم به زمان احتياج داريم.

1023 1002


جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.