اگر نمی توانید، تعطیلش کنید

چنانچه آموزش و پرورش اولويتي براي دانش آموختگان تربیت معلم قايل نيست، بهتر است اين مراکز را تعطيل کند.
يکشنبه، 26 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اگر نمی توانید، تعطیلش کنید
راسخون: افرادي که در مراکز تربیت معلم به عنوان دانشجو پذيرفته مي شوند به اميد معلم شدن هستند اما همانطور که رييس کميته آموزش عالي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس معتقد است ظاهرا آموزش و پرورش هيچ تعهدي براي استخدام افرادي که از مراکز تربيت معلم و آموزشکده ها دانش آموخته مي شوند، ندارد.
آخر وقتی که رشته هاي این دانش آموختگان تقریبا بخت برگشته مراکز تربيت معلم فقط در آموزش و پرورش کاربرد دارد، چرا آموزش و پرورش این همه سرمایه می ریزد میان، اما فکری برای بهره برداری ندارد؟؟ 
محمدحسن دوگاني که حسابی دلش به حال این دانش آموختگان می سوخت گفت که آن ها باید در اولويت استخدام قرار گيرند چرا که رشته هاي اين افراد جز در آموزش و پرورش در جاي ديگر کاربردي ندارد.
مثل اینکه صحبتش بوده که مراکز تربیت معلم به بخش های دیگر واگذار شوند اما دو هفته پیش مجلس طرح دو فوريتي را بررسي کرد و گفت که بر اساس اين طرح وزارت آموزش و پرورش حق واگذاري اين مراکز را ندارد و بايد به روال فعلي خود ادامه دهد.
یعنی اگر امیدی برای سر و سامان دادن به وضعیت این دانش آموختگان بود تا این مرحله به یک باره منتفی به نظر می رسد.
و بشنوید از صحبت های وزير آموزش و پرورش درباره انتقاد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبني بر استفاده نکردن آموزش و پرورش از دانش آموختگان مراکز تربيت معلم؛ اين وزارتخانه تعهدي براي استخدام دانش آموختگان مراکز تربيت معلم و آموزشکده هاي فني ندارد.
البته گمان بد به ذهنتان خطور کند، دانش آموختگان هم خدایی دارند و حميدرضا حاجي بابايي خیلی هم نا امیدمان نکرد و گفت که  براساس قانون اقدام به جذب حق التدريسي هايي که داراي چهار سال سابقه کار و مدرک ليسانس، پنج سال سابقه کار و مدرک فوق ديپلم و هفت سال سابقه کار و مدرک ديپلم هستند، کرده اند.
از باب درد و دل به این دانش آموختگان می گویم که تراژدی استخدام برای خیلی ها اسف بار است البته متاسفانه!
/1006 1002


منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.