بامصرف پیتزا و ساندویچ، سرطان را به خود هدیه دهید

استفاده از غذاهای آماده یا همان فست فود که تقلید از فرهنگ غذایی غرب و نماد زندگی مدرن و ماشینی است، ارمغانی جز بیماری های غیر واگیر ندارد.
يکشنبه، 26 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بامصرف پیتزا و ساندویچ، سرطان را به خود هدیه دهید
راسخون: قصد کساد کردن کار و کاسبی پيتزا و ساندويچ‌ فروشی ها را نداریم اما وزارت بهداشت اعلام کرد که غذاهاي آماده فاقد ارزش غذايي هستند و نيترات و نيتريت سديم موجود در سوسيس و كالباس به علت توليد نيتروز آمين در بدن سرطان زا هستند.
در دنياي امروز كه كار و تحصيل بيش از پيش مورد توجه اقشار مختلف جامعه و به ويژه زنان و جوانان قرار گرفته تا حدی فرصت آشپزي سنتي را محدود كرده و مصرف فست‌ فودها را خیلی زیاد کرده است.
منظور از فست فود را هم که الحمدلله همگی می دانید اما بنده اشاره ای کوتاه می کنم؛ غذاي آماده‌اي كه معمولاً بدون قاشق، چنگال و بشقاب و عمدتاً به شكل ساندويچي سرو مي‌شود و به غذاي انگشتي هم معروف است.
رئيس اداره بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت درباره ی ظاهر و طعم جذاب غذاهای فست فودی گفت که این غذاها در واقع فاقد ارزش غذایی اند و حتي عوارض جسماني متفاوتی را هم به دنبال دارند. همبرگر، انواع ساندويچ‌هاي سوسيس و كالباس، هات داگ، سيب‌زميني سرخ كرده، مرغ سوخاري، انواع پيتزا و ... از فست‌فودها هستند.
و اما اگر سال های اخیر خبر افزایش رشد سرطان‌هاي معده و روده را می شنویم همه اش به خاطر استفاده بي‌رويه از غذاهاي آماده و كنسرو شده به خصوص آن هایی که از طریق غیر استاندارد آماده می شوند، است، این ها را پریسا ترابی گفت.
دیدید بعضی ها هرچه دلشان می خواهد می خورند و وقتی می گوییم چرا احتیاط نمی کنید می گویند رژیم می گیریم؛ خوب از اول نخورید تا دردسرهای رژیم و این ها را هم نداشته باشید.
پریسا ترابي درباره عوارض ناشي از مصرف بي‌رويه غذاهاي آماده و چاقي و اضافه وزن احتمالی گفت که بيمارهاي قلبي و عروقي و اختلالات گوارشي و كبد و ابتلا به برخي سرطان‌ها از عوارض مصرف اين نوع غذاها است.
این نکته را از ما لطفا جدی بگیرید، مصرف غذاهاي شور و چرب مانند پنير پيتزا، چيپس، ترشي‌، خيارشور، انواع سس، سيب‌زميني سرخ كرده و نوشابه‌هاي گازدار را تا جایی که جا دارد کم کنید و به جاي نوشابه از دوغ، آب و آبميوه استفاده كنید، هم سالم تر است و هم از همه لحاظ بهتر دیگر.
/1006 1002

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.