استفاده از حنا را در اوليت قرار دهيد

حنا به خاطر ويژگي قابض بودن و به دليل اين‌كه غدد عرق را كم مي‌كند و چربي پوست را كاهش مي‌دهد، خاصيت ضد تعريق دارد و افراد مي‌توانند براي كاهش بوي بد بدن از آن استفاده كنند.
سه‌شنبه، 28 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
استفاده از حنا  را در اوليت قرار دهيد
راسخون:‌ با اين كه اين روزها شاهد انواع واقسام خوشبو كننده ها و اسپري ها و دئوورانت‌ها در دست همه ي افراد هستيم و هر روز هم به دنبال خوشبوترين و جديدترين آن ها در مغازه ها مي گرديم اما هنوز حنا جايگاه خود را در اين عرصه حفظ كرده و به بازار آمدن انواع واقسام خوشبو كننده ها نتوانسته از ارزش اين ماده گياهي كم كند. 
دكتر زهرا حلاجي، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به خواص دارويي گياهان گفت: حنا به خاطر ويژگي قابض بودن و به دليل اين‌كه غدد عرق را كم مي‌كند و چربي پوست را كاهش مي‌دهد، خاصيت ضد تعريق دارد و افراد مي‌توانند براي كاهش بوي بد بدن از آن استفاده كنند.
هر چند مدرن شدن، خيلي از ما آدم ها رو از فضاي سنتي و حال و هواي آن دور كرده است ولي اين ها دليلي بر اين نيست كه اهميت وفوايد اين گونه گياهاني كه براي خود روزگاري داشته اند و در خانه هاي ما حرف اول را مي زدند را فراموش كنيم.
زهرا حلاجي با بيان اين كه بهترين زمان براي استفاده از مواد خوشبوكننده براي بدن صبح بعد از استحمام است، گفت: به دليل اين كه اين مواد مجاري غدد را مي‌بندند و موجب كاهش تعريق بدن در طول روز مي‌شوند، بهترين زمان براي استفاده از اين مواد صبح بعد از استحمام است.
ايشان تاكيد كرده اند كه اگر پوست شما زخم يا داراي خراش است به هيچ وجه اين مواد را بر روي آن ها استفاده نكنيد چرا كه اين مواد بايد بر روي پوست هاي سالم استفاده شوند.
نكته قابل توجه اين است كه كودكان به دليل بسته بودن غدد تعريق شان عرق نمي كنند پس لزومي ندارد كه براي كودكان مام و اسپري خوشبو كننده و ... استفاده كرد.
اما از هر چه بگذريم سخن دوست خوش تر است. استفاده از حنا را تجربه كنيد!
10051002

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.