ون گال نه اسم من فان خال است

اشتباه در تلفظ نام های خارجی تنها مخصوص فوتبال ایران نیست و در فوتبال اروپا نیز دیده می شود.
سه‌شنبه، 28 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ون گال نه اسم  من فان خال است
راسخون: معمولا فوتبال دوستان ایرانی عادت دارند یک بازیکن یا مربی خارجی را با چند نام صدا کنند، درست مثل سرمربی سابق پرسپولیس که آخرش مشخص نشد، کرانچار بود یا کرانیکار.
لوییس ون گال سرمربی هلندی بایرن مونیخ هم با این معضل دسته و پنجه نرم می کند تا جایی که ترجیح داده برای یک بار هم که شده، تلفظ صحیح نامش را هجی کند.
ون گال  در این باره گفت: در همه جاي دنيا نام مرا با تلفظ هاي متفاوت بکار مي برند در حالي که تلفظ صحيح نامم لويي فان خال است.
وی ادامه داد: تاکنون به نقاط زيادي در سراسر دنيا سفر کرده ام. هرکس به فراخور زبان مادري نامم را تلفظ کرده و با تلفظ هاي متفاوتي روبرو شده ام. زمان حضور در بارسلونا نيز بازيکنان، مربيان، مسؤولان و حتي تماشاگران در بکار بردن صحيح تلفظ نامم دچار مشکل بودند. اين مشکل البته کم و بيش براي ديگر همکارانم نيز هست. مثلا در مورد مورينيو، برخي او را خوزه يا يوزه صدا مي زنند که در اصل ژوزه است. اجازه دهيد يک بار براي هميشه تلفظ صحيح اسمم را بيان کنم. من لوئي فان خال هستم که لويي نام کوچک فرانسوي مورد علاقه پدرم بوده؛ اما هيچ يک از وابستگان خانوادگي ام فرانسوي نبوده اند.
/1029  1002

جذب خبرنگار افتخاري


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.