مالیات مواد دخانی 2 برابر شد، مصرف 20 درصد کم

بالاخره افزایش مالیات مواد دخانی توانست روی مصرف کننده ها را کم کند و مصرف این مواد 20 درصد کاهش نشان داد.
سه‌شنبه، 28 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مالیات مواد دخانی 2 برابر شد، مصرف 20 درصد کم
راسخون: افزایش مالیات یک اهرم مناسب برای کم کردن میزان مصرف این مواد به حساب می آید، وقتی کالایی در سبد مصرفی خانواده ها ارزان و در دسترس باشد طبیعی است که آن کالا همچنان راحت خریداری شود اما به محض اینکه قیمتش زیاد شد طبیعی است که نیازها اولویت بندی می شود و گوشت و مرغ و ... نسبت به سیگار در رده ی بالاتری قرار می گیرد و همین باعث می شود تا مصرف سیگار کمرنگ تر شود.
به نظر رييس دبيرخانه ستاد كشوري كنترل دخانيات ماليات بر مواد دخاني، بیشتر مصرف کنندگان سیگار کسانی هستند که در وضعيت اقتصادي ،اجتماعي پايين‌تري قرار دارند و همین یک بهانه ی خوبی برای کاهش مصرف سیگار در بین آنان است.
آخر یکی نیست بگوید شما که هشتتان گروی نهتان است، شما دیگر چرا؟!
همانطور که می دانید، بعید هم نیست شاید ندانید در کشور ما ماليات بر توليدات داخل و واردات مواد دخاني به ترتيب10 و 20 درصد بوده كه با اقدام مجلس در پایان 88قرار بر این شد که ماليات بر سيگارهاي داخلي و وارداتي امسال دو برابر شود و به ترتيب به 20 و 40 درصد افزایش پیدا کند؛ این ها را دكتر مصطفي غفاري گفت.
یک پیشنهاد کاملا دوستانه دارم، می شود ما هم افزایش مالیات را مثل خیلی از کشورهای دنیا که به مرز 400 درصد هم می رسد، برسانیم؟! با این کار به جای اینکه خرد خرد با افزایش مصرف سیگار مبارزه کنیم به یک باره از صحنه ی اجتماع حذفش می کنیم. یک مقدار فکر کنید و جواب ما را بدهید.
/1006  1002

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.