خشم آمریکایی ها از فاجعه نشت نفت

کابوس نشت نفت و سرايت آن به آب ها، سواحل و باتلاق ها، خشم پرشماري از ساکنان نيواورلئان را که نگران آينده منطقه و زندگي خود هستند، موجب شده است.
دوشنبه، 10 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خشم آمریکایی ها از فاجعه نشت نفت
راسخون: و بالاخره آمريکاييان خشمگين، سکوت را شکستند و با تجمع در يکي از مناطق شهر نيواورلئان، عملکرد شرکت بريتيش پتروليوم را که باعث فاجعه نشت نفتي در خليج مکزيک شده و همین طور واکنش نامناسب دولت امريکا را به اين بحران، محکوم کردند.
این ماهیگیران بخت برگشته که دستشان از همه جا کوتاه است و کار و کاسبی شان هم کساد، از جمله انسان هایی بودند که به همراه فعالان چپگرا اعتراضشان را نشان دادند.
بليندا ساپزاک از شهروندان نيواورلئان که یک معترض جدی به نظر می رسید، هدف از حضور خود را در تجمع ياد شده، مطالبه پاکسازي خليج مکزيک از آلاينده نفت، توقف حفاري هاي نفتي در آن و نيز دخالت دولت فدرال آمريکا و شخص باراک اوباما، رئيس جمهوري اين کشور در تلاش هاي مربوط به کنترل نشت نفت اعلام کرد.
راستی پس این اوباما کی قصد عهده دار شدن هدايت اين تلاش ها را خواهد داشت؟! ظاهرا این آقا فقط ژست رییس جمهوری گرفتن را خوب بلد است!
و اما بگویم برایتان از نحوی اعتراض شرکت کنندگان در اين تجمع، آن ها پارچه نوشته هايي را حمل مي کردند که در آن از اوباما خواسته شده بود جديت بيشتري در زمينه مقابله با بحران ياد شده داشته باشد. در يکي از اين پارچه نوشته ها نوشته شده بود که رئيس جمهوري بايد سر خود را از زير شن هاي آلوده به نفت بيرون آورد.
بنده اگر در میان آن اعتراض کننده ها بودم حتما به آن کسی که چنین مضمونی را نوشته بود می گفتم، گشتم نبود، نگرد نیست!
کمی که به عقب نگاه کنیم متوجه می شویم که فاجعه خليج مکزيک يادآور توفان کاترينا در سال 2005است که در جريان آن، طغيان آب ناکارآمدي سيستم دولتي مقابله با سيل را نشان داد و کشته شدن بيش از يک هزار و 500 نفر و تخريب نيواورلئان و سواحل را موجب شد.
اما اوباما مصداق نرود میخ آهنین در سنگ است و فقط بلد است ادای انسان هایی که به فکر مردمانش است را در بیاورد و یکی نیست بگوید بابا تا کی می خواهی سرت را مثل کبک زیر برف پنهان کنی؟!

/1006  1002

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.