معناي انتظار باید در جامعه شرح و بسط داده شود

آیت الله نوری همدانی بر لزوم شرح و بسط معنای انتظار تاکید کرد و گفت: تلاش و مبارزه برای ایجاد جامعه زمینه ساز، همان معنای انتظار است.
دوشنبه، 17 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معناي انتظار باید در جامعه شرح و بسط داده شود

راسخون: آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از مسئولان ششمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با اشاره به موضوع فتنه ها در آخر الزمان در روایات و منابع حدیثی گفت: یکی از مسائل مهمی که شما باید به طور جدی به آن بپردازید، موضوع فتنه های پیش از ظهور است که در احادیث اهل بیت(ع) بسیار جدی به آن پرداخته شده است.
بنابر اين گزارش به نقل از شبستان وی افزود: فتنه ای که در سال ۸۸ رخ داد یکی از همین فتنه ها بود که هنوز هم رگه هایی از آن ادامه دارد و شما باید مردم را در مورد فتنه های پیش از ظهور آگاه سازید تا ایشان بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند و دچار ضلال و گمراهی نشوند.
این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: حضرت امام (ره) با توجه به این حدیث که افراد باید برای ظهور حضرت مهدی(عج) ولو به اندازه فراهم کردن یک تیر، آماده باشند، معتقد بودند که صرف آماده سازی سلاح و تیر و کنار گذاردن آن کافی نیست، بلکه باید با این سلاح و تیر مبارزه کرد و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی بود.
آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: این تلاش و مبارزه برای ایجاد جامعه زمینه ساز، همان معنای انتظار است. همین معنای انتظار است که باید در جامعه شرح و بسط داده شود، تا رویکردها در دنیای امروز، که دنیای مبارزه با دشمنان اسلام است، مشخص و تبیین شود.
وی گفت: ما باید با اندیشه دعای عهد زندگی کنیم و شب و روزمان را با این فکر کامل کنیم؛ چرا که اسلام دین مبارزه است نه سکوت و به همین دلیل در موارد بسیاری ائمه ما از کسی به صرف تقدس و تقوایش تعریف نمی کردند، بلکه در روایات همیشه از فریادگران تمجید شده است.
بنابراین گزارش در ابتدای این دیدار حجت الاسلام سید مسعود پورسید آقایی، دبیر ششمین همایش بین المللی دکترین مهدویت به ارایه گزارشی از مقالات رسیده پرداخت و گفت: تا هم اکنون ۲۳۰ مقاله فارسی و ۸۵ مقاله غیر فارسی به دبیرخانه همایش رسیده است و با توجه به اینکه مهلت ارسال مقالات تا ۲۰ تیرماه است، انتظار می رود مجموع مقالات به حدود ۴۰۰ مقاله هم برسد.
شایان ذکر است ششمین همایش بین المللی دکترین مهدویت مرداد ماه امسال مصادف با شعبان المعظم با حضور اندیشمندان ایرانی و خارجی، استادان و محققان حوزه و دانشگاه و جمعی از مسئولان کشوری در تهران برگزار می شود.
 

1002

جذب خبرنگار افتخاري


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.