بار دیگر زنان پیشگام تر از مردان

زنان با بيش از 100 بار اهداي خون، رکوردار اين اهدا در کشور شدند.
يکشنبه، 23 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بار دیگر زنان پیشگام تر از مردان
راسخون: در حالی که در آستانه ی 24 خرداد، روز جهانی اهدای خون هستیم، رييس اداره آموزش، جذب و حفظ اهداکنندگان سازمان انتقال خون ايران، خبر از شگفتی ساز شدن زنان ایرانی داد و گفت هرچند فقط 9درصد زنان کشور خون اهدا مي کنند، اما آنان تعداد دفعات اهداي خونشان بيش از مردان است بطوريکه در سال گذشته 150 هزار زن با بيش از 100 بار اهدا، خون دادند.
به نظر مهتاب مقصودلو هرچند به دليل مسايل فيزيولوژي، زنان کمتر از مردان خون اهدا مي کنند اما اين قشر نقش اساسي در ميزان افزايش توليد خون و فرآورده هاي خوني دارند.
زنان محترم که قصد اهدای خون دارند اما نگران مشکلات کم خونی احتمالی هستند، بدانند که از برنامه هاي سازمان انتقال خون ايران در جهت استقبال زنان براي اهداي خون اين است که زنان داوطلب پس از طي مراحل خون گيري براي جبران ميزان خون از دست رفته، آهن مکمل دريافت می کنند.
البته زیاد جای نگرانی نیست چون تا هشت ساعت پس از اهداي خون، خونِ از دست رفته جايگزين مي‌شود.
و اما بشنوید از میزان خون های رسیده با عنوان گروه خونی مربوطه، طي سال گذشته چهار درصد خون‌هاي جمع‌آوري شده مربوط به گروه خوني O منفي، 2/5 درصد به گروه خوني B منفي، سه درصد به گروه خوني A منفي و کمتر از يک درصد (حدود نيم درصد) به گروه خوني AB منفي بوده است.
تا حالا به این قضیه فکر کردید که اگر میزان خون سازمان انتقال خون به کمتر از حد استاندارد برسد چه باید کرد، عرض کنم خدمتتان که زماني که ميزان ذخيره خون در هر گروه خوني کمتر از پنج روز برسد جهت جبران و حفظ اين ذخيره با اهداکنندگان مستمر براي اهداي خون تماس گرفته مي‌شود.
خدا خیرتان دهید که خونتان را انفاق می کنید.
10061002



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.