استان ها براي معرفي آثار فرهنگي شان بشتابند

همه استان ها در اين رقابت كه معرفي ميراث معنوي و ميراث طبيعي هنرمندانشان است، به صورت رسمي دعوت شده اند.
يکشنبه، 23 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
استان ها براي معرفي آثار فرهنگي شان بشتابند
راسخون: مدير كل دفتر ثبت آثار تاريخي ـ فرهنگي و حفاظت از ميراث طبيعي و معنوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از همه استان ها خواست تا استعدادهاي برتر و افرادي كه در دو مقوله ميراث معنوي و ميراث طبيعي آثاري را به جا گذاشته اند شناسايي و به اين سازمان مركزي معرفي نمايند.
يدالله پرمون بيان كرد: براي بخش ميراث معنوي رقمي حدود 30هزار اثر و مقداري كم‌تر از اين رقم در ميراث طبيعي در نظر گرفته شده است.
البته اين مقام مسئول هدف اصلي از اين كار را جمع آوري آثاري كه بيشتر جنبه‌ي ملي و وحدت‌آفرين دارد، دانست و گفت:‌ ما مقولاتي را كه به اقوام ايراني مربوط مي‌شوند، دنبال مي كنيم.
اين آثار مي توانند مقولاتي اعم از دانش سنتي كشاورزي در ايران، آيين ازدواج اقوام ايراني، آيين‌هاي آماده‌سازي، پخت و مصرف نان و هم چنين هنر خوشنويسي در كشور را در بر بگيرد.
 پرمون با بيان اين‌كه هنر خوش‌نويسي ايران نيز كه در جهان منحصربه ‌فرد است و طبق آمار، خط نستعليق زيباترين و قانونمندترين خط دنياست، اظهار كرد: اين هنر و تمام تكنيك‌ها و آيين‌هاي آن از مقولاتي است كه تهيه‌ي پرونده‌ي آن دنبال مي‌شود. هم‌چنين دانش سنتي معماري ايران از موضوع‌هاي قابل پي‌گيري در حوزه‌ي ميراث معنوي است. در اين بحث، موضوع‌ها گزينش و پرونده‌ روي آن‌ها متمركز مي‌شود. اين موضوع‌ها مي‌توانند شامل دوره‌بندي تاريخي يا نوع سازه باشند كه براساس نظر كارشناسان نسبت به آن‌ها اقدام مي‌شود.
وي افزود: هر كدام از اين عناوين و پرونده‌ها، اولويت‌بندي و براساس اولويت، اقدامات لازم براي آن‌ها انجام مي‌شود.
به نظر كار جالبي مي آيد فقط كمي همت عالي مي خواهد و اراده قوي!
10051002



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.