آیت الله العظمی علوی گرگانی :

تهذیب نفس و مهارت افزایی علمی برای هر طلبه‌ای ضروری است

آیت الله العظمی علوی گرگانی اظهار داشتند : طلاب باید از دوران طلبگی برای تحصیل علوم دینی و مهارت افزایی و تهذیب نفس استفاده کنند تا پاسخگوی نیاز های جامعه باشند.
يکشنبه، 3 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تهذیب نفس و مهارت افزایی علمی برای هر طلبه‌ای ضروری است

آیت الله العظمی علوی گرگانی اظهار داشتند : طلاب باید از دوران طلبگی برای تحصیل علوم دینی و مهارت افزایی و تهذیب نفس استفاده کنند تا پاسخگوی نیاز های جامعه باشند.
 
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری حوزه، معظم له امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه آیت الله العظمی بهجت گفتند : طلاب آینده سازان جامعه اسلامی هستند باید از دوران طلبگی برای تحصیل علوم دینی  و مهارت افزایی و تهذیب نفس استفاده کنند تا پاسخگوی نیاز های جامعه باشند.
 
آیت الله العظمی علوی گرگانی افزودند : باید طلبه مهمترین فعالیتش علم اندوزی و کمال باشد و همین علم اندوزی است که موجب شده علما مقام بلندی در پیشگاه خدا داشته باشند و  مقام نازله امامت به آنها اعطا شود.
 
ایشان ادامه دادند : علما و روحانیت جایگاه بزرگی در جامعه اسلامی دارند و مردم از رهنمودهای علما و روحانیت که توانسته اند خود را به کمال و درجات علمی بالا برسانند پیروی می کردند و نمونه آن حضور و شرکت گسترده مردم در راهپمایی های 22بهمن و روز قدس است.
 
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم اظهار داشتند : بزرگان دین با جاذبه معنوی خود بر قلب مردم حکومت می کردند و این حکومت کردن تنها بر جامعه اسلامی نبود؛ بلکه بر سایر موجودات نیز حکومت داشتند.
 
آیت الله العظمی علوی گرگانی افزودند : عالم دین یک چنین جایگاهی دارد باید قدر این جایگاه را دانست و به آن افتخار کرد.
 
معظم له خاطر نشان ساختند : متاسفانه بعضی ها نتوانسته اند از این مقام بهره برداری کنند و کمال علم را در خود تجلی دهند و نه تنها نتوانستند خود را به کمال برسانند؛ بلکه موجب گمراهی جامعه نیز شده اند، بنابراین یک عالم وارسته مهذب به آداب نفسانیه هم می تواند جامعه را به رستگاری برساند و هم می تواند جامعه را به گمراهی بکشاند.
 
آیت الله العظمی علوی گرگانی گفتند : انسان نباید غصه دار رزق باشد، رزق در دست خداست؛ ولی انسان هم وظیفه دارد برای رسیدن به آن رزق تلاش و کوشش کند و همچنین علما هم باید غصه علم و کمال خود را بخوردند؛ چرا که  انسان با کمال پیش خدا از جایگاه رفیعی برخودار است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط