دورگه شدن صدا و راه‌های رفع آن

یک متخصص طب سنتی راه‌ رفع گرفتگی صدا و دورگه شدن صدا را تشریح کرد.
يکشنبه، 23 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دورگه شدن صدا و راه‌های رفع آن
 یک متخصص طب سنتی راه‌ رفع گرفتگی صدا و دورگه شدن صدا را تشریح کرد.
 
 
به گزارش راسخون به نقل از تسنیم, غلامرضا کردافشاری درباره تدابیر رفع گرفتگی صدا اظهار داشت: استفاده از لعوق انجیر و لعوق کلم در رفع گرفتگی صدا و صاف کردن صدا بی‌نظیر است.
به گفته وی برای لعوق انجیر، انجیر را 24 ساعت می‌خیسانند تا لعاب دهد و این لعاب را بر شعله می‌جوشانند تا قوام پیدا کند و شبیه آبنبات شود, سپس سرد شود و به صورت حب‌های کوچک درمی‌آورند و مانند آبنبات می‌مکند که این خود باعث بهبود گرفتگی صدا و نرمی سینه می‌شود.
 
این متخصص طب سنتی افزود: تخم و بذر گیاهی به نام کُبابه که در عطاری‌ها وجود دارد که به کُبابه چینی معروف است, اگر این کُبابه را هم بجوند و آن را آرام آرام قورت دهند, باعث صافی صدا و رفع گرفتگی صدا یا رفع دورگه شدن صدا می‌شود.
 
 
کردافشاری گفت: کسانی که ورم دارند, روی زبانشان آفت می‌زنند، گلویشان می‌گیرد یا حنجره آنها دچار مشکل می‌شود توصیه می‌کنم که از شیره داخلی فولوس استفاده کنند.
وی اضافه کرد: مغز فولوس یا عصاره‌ای داخل فولوس را بخیسانند و شیره آن را بگیرند, بعد به قوام در آورند و مصرف کنند، حتی می‌توانند کمی از میوه تمبرهندی بر حسب مزاج‌شان استفاده کند که علاوه بر اینکه اجابت مزاجشان بهتر می‌شود به رفع مشکلات حنجره آنها نیز کمک می‌شود.
 
این متخصص طب سنتی ادامه داد: بر حسب مزاجشان ترش یا شیرین یا ملس می‌توانند شیره فلوس را به قوام در آورند و به صورت حَب یا آبنبات درست کنند و 2 تا سه ساعت آن را در دهان‌شان نگه دارند تا کم کم آب شود.
کردافشاری خاطرنشان کرد: فولوس خاصیتش این است ورم‌ها، التهاب‌ها، دورگه شدن صدا، ترشحات پشت حلق یا نزله‌ها را رفع می‌کند و ورم‌ها را برطرف می‌کند و باعث کاهش التهاب می‌شود.
 
 
 
/987/
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.