آیت الله عابدی:

بیش از پنج هزار دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن در حال تحصیل اند

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: قرآن، کتاب هدایت، کتاب هوش و استعداد، کتاب علم و معرفت است و در خدمت قرآن بودن افتخار بزرگیست که ان‌شاءالله برای دانشجویان این افتخارات برای همیشه باشد و همه اینها را از زحمات امام و شهدا و مقام معظم رهبری که چهره شاخص قرآنی هستند داریم.
شنبه، 23 آبان 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بیش از پنج هزار دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن در حال تحصیل اند

ویرایش عکس آذر ماه 98

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: قرآن، کتاب هدایت، کتاب هوش و استعداد، کتاب علم و معرفت است و در خدمت قرآن بودن افتخار بزرگیست که ان‌شاءالله برای دانشجویان این افتخارات برای همیشه باشد و همه اینها را از زحمات امام و شهدا و مقام معظم رهبری که چهره شاخص قرآنی هستند داریم .
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور، آیت الله دکتر احمد عابدی، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن و رئیس ستاد برگزاری سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در اختتامیه سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در مدرسه علمیه امام موسی الکاظم (ع) قم ، اظهارداشت : دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در این دوره افتخار میزبانی را داشت و اگر قصور و کاستی در این میزبانی بود ، عذرخواهیم.
 
وی گفت: این دانشگاه، دانشگاهی است که 22 دانشکده در سراسر کشور دارد و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌هایی که موضوعاتی که مرتبط با قرآن دارد، دارای دانشجو است و هم اکنون بیش از پنج هزار دانشجو در مقاطع مختلف این دانشگاه در حال تحصیل هستند و بیشترین پذیرفته‌گان دانشجویان تحصیلات تکمیلی در موضوع قرآن از دانشگاه علوم و معارف قرآن است.
 
وی ادامه داد: دانشگاه هم از لحاظ تربیت دانشجو و هم سطح علمی دانشگاه و هم تدوین کتاب‌های مرتبط در حوزه قرآنی موفق بوده است و از جنبه تعداد پذیرفته‌شده‌ها در ارشد و دکتری نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور برتری دارد.
 
عابدی اظهار کرد: این دانشگاه 83 استاد تمام وقت دارد و حدود 480 استاد مدعو که بهترین اساتید قرآنی کشور هستند ، برخوردار است و همچنین در بیش از 20 استان کشور دارای شعبه است و معمولا در سفرهای مقام معظم رهبری به استان‌ها ، درخواست‌های استانداران و مردم تأسیس دانشگاه‌های علوم قرآنی بوده و همچنین از کشورهای دیگر نیز درخواست تأسیس شعبه‌هایی از این دانشگاه شده است.
 
وی اضافه کرد: این دانشگاه تنها دانشگاه تخصصی در موضوع قرآن است که دانشگاه علوم حدیث نیز مکمل این دانشگاه است.
 
رئیس ستاد برگزاری سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور اضافه کرد: هنگامی که به این دانشگاه پیشنهاد شد که میزبان این جشنواره ، باشد بحث این شد که آیا این جشنواره در تهران برگزار کنیم یا در قم؛ اما به جهات گوناگون خواستیم تا در قم در خدمت دانشجویان باشیم چون این شهر، شهر معنویست و دوست داشتیم که دانشجویان برای مسابقات ابتدا به زیارت حضرت معصومه(س) بروند و در نماز جماعت مراجع تقلید شرکت‌ کنند و یا به امامزاده‌های دیگر این شهر بروند.
 
عابدی با اشاره به اینکه قم میزبان چند فرزند بلاواسطه ائمه(ع) است و قم حرم اهل‌بیت(ع) است ، تصریح کرد : در حرم مطهر حضرت معصومه (س) یکی از دختران امام نهم ، دو دختر امام دهم و یکی از دختران امام یازدهم نیز مدفون هستند و همچنین موسی مبرقع نیز که فرزند بلافصل امام است نیز در این شهر مدفون است.
 
رئیس ستاد برگزاری سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور اضافه کرد : شیخ عباس قمی در یکی از کتب خود آورده است که 200 هزار محدث در قم مدفون است و افرادی چون ملاصدرا هنگامی که به قم می‌آمدند پا برهنه مشرف به حرم می‌شدند، یعنی تمام این مناطق قبر و مزار بزرگان دین و اسلام است و قم جایی است که فقه و حدیث و تفسیر شیعه از آن به همه جا منتشر شد و لذا این جنبه معنوی شهر قم موجب شد تا این مسابقات در اینجا برگزار شود.
 
رئیس دانشگاه علوم قرآن ومعارف کریم ادامه داد: حرم حضرت معصومه(س) که مشرف می‌شوید، می‌بینید که اطراف حرم ایشان آقایی را دفن نکردند و آن هم به دلیل حرمت خاندان اهل‌بیت(ع) است و حتی مراجع هم که در سال‌های اخیر در حرم دفن می‌کنند در نزدیکی ضریح نیست و در اطراف ضریح تنها بانوان سادات و علوی هستند که دفن می‌شوند.
 
آیت‌الله عابدی با اشاره به اینکه در این جشنواره، نخبگان قرآنی دانشگاه‌ها در 31 رشته به رقابت پرداختند ، افزود: در این میان از همکاری‌های وزارت علوم، بهداشت، استانداری قم، شورای شهر قم، شهرداری، نیروی انتظامی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و حجت‌الاسلام محمدیان، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سایر ارگان‌هایی که به هر نحو در برگزاری این جشنواره سهیم بودند، سپاسگزارم.
 
وی تصریح کرد : قرآن، کتاب هدایت، کتاب هوش و استعداد، کتاب علم و معرفت است، در خدمت قرآن بودن افتخار بزرگیست که ان‌شاءالله برای دانشجویان این افتخارات برای همیشه باشد که تمام اینها را از زحمات امام و شهدا و مقام معظم رهبری که چهره شاخص قرآنی هستند داریم و امیدوارم فرهنگ قرآنی در کشور بیش از پیش باشد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.